Ei ole laskettu, ihan on vakio aeron alusta ja renkaatkin normaalit 205/50 aeron omilla vanteilla.
Laakerit ei jyristä, eikä niissä tuntunut mitään väljää. Ja niinkuin kerroin jo aikaisemmin, missään puslissa/nivelissä ei ollut väljää katsastuksessa. Pitää tarkistaa toi tukilaakeri.
Jyristys kyllä tuntuu olevan taajuudeltaan 3xrenkaan pyörimisnopeus, joten silloinhan se viittaisi sisempään vetariin. Pitää vielä tarkistaa uudestaan ne maljat, kunhan vaan taas ehtii..
Tonnarin ravistus?!
Minulla oli 9000 TA:sta oikean puolen kupissa kuoppaa, joten vaihdoin sen. Tärinä vedätyksissä katosi, mutta edelleen täristää, kun ihan parkkikselta kääntyy jyrkästi tielle (90 tiukka mutka hiljasessa vauhdissa).
Eli sellanen hidas taajuinen muljuminen kun tosiaan melkein kävelyvauhtia mennään tollasessa renkaat linkussa käännöksessä. Sitä enempi muljuu, mitä enempi linkussa.
Voiskohan nyt olla, että eijo sit ulompi ja sisempi vetari kohillana toisiinsa nähden?
Tälläisestä luin ensimmäisen kerran tästä viestiketjusta!
T. Pasi
Eli sellanen hidas taajuinen muljuminen kun tosiaan melkein kävelyvauhtia mennään tollasessa renkaat linkussa käännöksessä. Sitä enempi muljuu, mitä enempi linkussa.
Voiskohan nyt olla, että eijo sit ulompi ja sisempi vetari kohillana toisiinsa nähden?

T. Pasi
99T-museopeli
Joo, ongelma selvis. Sisempi vetari oli kulunut vasemmalta puolelta. Vaihdettiin uusi malja, tripodi ja poskilaakeri perän kylkeen ja tärinä loppui.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.