Ensimmäiset viat
Ensimmäiset viat
No niin 95:ssa 4500km mittarissa ja ensimmäiset viat ovat ilmestyneet (kaikkia tosin vain kerran). Huoltoasemalla tankatessa auto ei suostunut käynnistymään ja taulussa luki huolla ohjauslukko. Toisella kertaa pysäköintitutka alkoi huutamaan ja taulussa huolla pysäköintiavustin. Tänään kun lähdin liikkeelle, niin keltainen käsijarrun+jakoavaimen merkkivalopaloi.
Kaikki vikailmot on kuitattu virrat sammuttamalla ja matka on jatkunut normaalisti. Vanhassa 93ss:ssä oli joskus samanlaisia oireita, mutta ei uudessa pitäisi olla. Menen ensi viikolla näyttämään autoa Magneetin huoltoon, jospa osaavat jotain sanoa.
Osaakohan joku heittää villin veikkauksen mistä ko. vikailmoitukset voisivat johtua?
Kaikki vikailmot on kuitattu virrat sammuttamalla ja matka on jatkunut normaalisti. Vanhassa 93ss:ssä oli joskus samanlaisia oireita, mutta ei uudessa pitäisi olla. Menen ensi viikolla näyttämään autoa Magneetin huoltoon, jospa osaavat jotain sanoa.
Osaakohan joku heittää villin veikkauksen mistä ko. vikailmoitukset voisivat johtua?
-
- "Viggen"
- Viestit: 555
- Liittynyt: Ke Joulu 10, 2003 10:02
- Paikkakunta: Lemi
Re: Ensimmäiset viat
Lämpötilojen vaihtelusta, pitkän pakkasen jälkeen + puolelle.
Ja tosiaankin arvaus, ei mitään faktatietoa.
Ja tosiaankin arvaus, ei mitään faktatietoa.
9000 CSE 2.3 Turbo S -98
Re: Ensimmäiset viat
Jos aivan tikkataulu villejä veikkauksia saa heittää, niin vika voi olla softassa, joka tulkitsee liian herkästi sensoreilta tulevaa tietoa. Tavallaan on siis vain yksi vika, joka ilmenee eri muodoissa.
Tuonne voi kanssa raapustaa, jos innostaa:
http://www.saabcentral.com/forums/forumdisplay.php?f=47
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathtub_curve kylpyammemallin mukaisesti
Tuonne voi kanssa raapustaa, jos innostaa:
http://www.saabcentral.com/forums/forumdisplay.php?f=47
Nimenomaa uudessa tuotteesssa pitäisi yleisten vikatodennäköisyys-mallien mukaan olla paljon vikoja, seuraava huippu tapahtuu sitten käyttöiän päässä.mutta ei uudessa pitäisi olla
http://en.wikipedia.org/wiki/Bathtub_curve kylpyammemallin mukaisesti
Re: Ensimmäiset viat
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 95
- Liittynyt: Pe Syys 03, 2004 19:41
- Paikkakunta: Kangasala
Re: Ensimmäiset viat
Tuo "huolla ohjauslukko" tuli minullekin alkukilometreillä, onneksi juuri MetroAuton pihassa... Ja noloa sanoa, mutta syy oli siis se, että oli yritetty käynnistää painamatta jarrua ja ehkä vähän heilautettua rattia tms... Virratkin siinä jää päälle ja ovetkaan eivät mene lukkoon, joten ei muuta kun pitkä painallus käynnistysnapista (virrat pois) ja uusi yritys. Eli ei mitään vaarallista.kone kirjoitti:No niin 95:ssa 4500km mittarissa ja ensimmäiset viat ovat ilmestyneet (kaikkia tosin vain kerran). Huoltoasemalla tankatessa auto ei suostunut käynnistymään ja taulussa luki huolla ohjauslukko. Toisella kertaa pysäköintitutka alkoi huutamaan ja taulussa huolla pysäköintiavustin. Tänään kun lähdin liikkeelle, niin keltainen käsijarrun+jakoavaimen merkkivalopaloi.
Kaikki vikailmot on kuitattu virrat sammuttamalla ja matka on jatkunut normaalisti. Vanhassa 93ss:ssä oli joskus samanlaisia oireita, mutta ei uudessa pitäisi olla. Menen ensi viikolla näyttämään autoa Magneetin huoltoon, jospa osaavat jotain sanoa.
Osaakohan joku heittää villin veikkauksen mistä ko. vikailmoitukset voisivat johtua?
Itselläni on kaksi vikaa jo tullut, ensin piti vaihtaa joku pakosarjan anturi ja tänään piti kiristää takaluukun sisäkahva. Ehkä tästä vikojen määrästä jotenkin selvitään...
Mittarissa nyt 19935 km.
#1772
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Saab 9000 CD 2.3T A Griffin -93, seisonnassa/myynnissä
Saab 9-3 Aero Cabriolet -04
Saab 9-3 Vector SC -07
Mazda 6 -19 Taksi (0408395692)
Re: Ensimmäiset viat
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Ensimmäiset viat
Näin uskoisin itsekkin, ettei mitään vakavaa. Tuo käsijarruongelmakin selvisi, kun huomasin ettei käsijarrua pois painaessa nappi palaudu vaan jää pohjaan. Jotenkin ehkä hieman ylireagointia ja puusilmäisyyttä, mutta saavatpahan huollossa katsoa Saabin sisuksiin kun kerta sinne olen menossa.Tuo "huolla ohjauslukko" tuli minullekin alkukilometreillä, onneksi juuri MetroAuton pihassa... Ja noloa sanoa, mutta syy oli siis se, että oli yritetty käynnistää painamatta jarrua ja ehkä vähän heilautettua rattia tms... Virratkin siinä jää päälle ja ovetkaan eivät mene lukkoon, joten ei muuta kun pitkä painallus käynnistysnapista (virrat pois) ja uusi yritys. Eli ei mitään vaarallista.
Yksi toinen pikkujuttu on, että kuskinpuolen ovea pitää paiskata aika voimalla että menee kiinni. Muuten auto on kyllä aivan loistava
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ensimmäiset viat
Nyt takana vajaa 3tkm, ei mitään vikaa. Ainut negatiivinen ominaisuus on tehon puute:)
Re: Ensimmäiset viat
Niinpä niin, Hirschiä odotellessaAlihankkija kirjoitti:Nyt takana vajaa 3tkm, ei mitään vikaa. Ainut negatiivinen ominaisuus on tehon puute:)
Eilen oli 95:nen Magneetin huollossa ja jotain vikakoodeja oli rekisteroitynyt.
Uskoivat, että rattilukon vika korjaantuu softapäivityksellä joka pitäisi tulla talven aikana. Käsijarrun katkaisin on rikki ja se vaihdetaan uuteen. Parkkitutkasta ei löytynyt mitään vikaa. Varmaankin oli vain niin jäässä tai jotain ...
Pikku vikoja, heleppo korjata.
Re: Ensimmäiset viat
.
Viimeksi muokannut ristos, Ti Helmi 22, 2011 10:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
-
- "Aero"
- Viestit: 480
- Liittynyt: Ma Loka 29, 2007 19:46
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Ensimmäiset viat
Kivahan se on, että auto lähtee eikä vain meinaa:)
Eipä sitä kulkua täällä kotosalla tarvitse mutta vuotuisista kilometreistä tulee n. 15-20tkm Saksassa. Toisaalta sielläkin on pärjätty huomattavasti hitaammilla autoilla.
Ei niinkään se kulku vaan se vaivattomuus:)
Edit: ja tähän vielä pitää lisätä, etten siis todellakaan kuvittele noiden rotteloiden edes kulkevan mihinkään.
Eipä sitä kulkua täällä kotosalla tarvitse mutta vuotuisista kilometreistä tulee n. 15-20tkm Saksassa. Toisaalta sielläkin on pärjätty huomattavasti hitaammilla autoilla.
Ei niinkään se kulku vaan se vaivattomuus:)
Edit: ja tähän vielä pitää lisätä, etten siis todellakaan kuvittele noiden rotteloiden edes kulkevan mihinkään.