Muistelisin 419 litraa hattuhyllyn alla, mikä nyt taas on niin Saabia, ei ainakaan liioitella. Että jos vanhaan verrattuna neljännes lisää peruskonttiin, niin varmaankin riittää useimmille. Takapenkkien jalkatiloihin menee sitten matkustajien jalkoihin vielä joku sata litraa nyssyköitä tarpeen mukaan.joukolainen kirjoitti:TM 2001 farmarivertailussa 470 litran hujakoilla mitattu, tehdas ilmoitti vielä pienemmän arvon, olikohan 430 litraa. Muuten saab voitti tuon vertailun.
Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
jussi
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
Saab 9³X -10 #2508
OG 900 Cab -87
- Rattivaihde
- "Hölösuu"
- Viestit: 6798
- Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
- Paikkakunta: Isokyrö
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/saab ... -genevessa
TM:kin saanut nettiin uutisen aiheesta, tosin tyypilliseen tyyliin mallinimi on saatu otsikkoon väärin, jonka joku on jo siellä korjannutkin kommenteissa. Kommentit kyllä on harvinaisen yksimielisen positiivisia ottaen huomioon tuolla yleiset väittelyt mitä saadaan aikaan vaikka VW Caddystä...
TM:kin saanut nettiin uutisen aiheesta, tosin tyypilliseen tyyliin mallinimi on saatu otsikkoon väärin, jonka joku on jo siellä korjannutkin kommenteissa. Kommentit kyllä on harvinaisen yksimielisen positiivisia ottaen huomioon tuolla yleiset väittelyt mitä saadaan aikaan vaikka VW Caddystä...
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Saab 900c Combi Coupé '89 | Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
vibilagare.se sivulla ehkä eniten juttua sportcombista, tavaratila sen mukaan 527 litraa jota ikävästi verrattiin kilpailijoihin. V70:ssäkin mukamas selvästi enempi.
9-5 W 2.0T -01, 9-5 AeroW -08
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Volvo ilmoittaa V70:n tavaratilan olevan näkösuojan alla tilavuudeltaan 570 litraa, ja lattiatason alla olevan vielä 30 litraa säilytystilaa. TM mittasi tavaratilan 10 litran mittayksikköjä käyttäen 520 litran vetoiseksi. Normimittauksessahan käytettään litran vetoisia yksikköjä, jolloin ne yleensä sopeutuvat paremmin tavaratilan muotoihin.
-
- "Turbo"
- Viestit: 214
- Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 10:49
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tässä sen näkee miten hyvän näköinen ja harmooninen tuo oikea SportCombi todella on. Itse asiassa esim. tässä yritelmässä huomaa, että suora takaoven kattolinja näyttäisi todella hölmöltä ja kantikkaalta, yäk:
http://www.vibilagare.se/sites/default/ ... -95_3c.jpg
http://www.vibilagare.se/sites/default/ ... -95_3c.jpg
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
core2 kirjoitti:Lisää karamelliä kombiin: Lisä mukavuuksiin löytyy myös sähköisesti toimiva takaluukku eli se viides ovi (lisä varusteena). Se avataan ja suljetaan joko nappulasta kuskin ovessa tai kaukosäätimestä. Luukku pystytään myös avaamaan painamalla laattaa rekkarinumeron yläpuolella ja sekä sulkemaan luukun sisäpuolella olevasta napista.
Jos luukun avauskorkeus on rajattu, esim. tallissa voidaan tämä ohjelmoida avautumaan määrättyyn korkeuteen.
Helpottaakseen lastausta avautuu luukku puskuriin asti joten tavaran nostokorkeus on vain 648 mm. lastaus tilaan ei ole kynnystä, valaistus sijaitsee itse luukussa ja sivuilla tavaratilassa. Lisäksi löytyy muitakin hienouksia.
Tämän sähköisen luukun hintaa en ole vielä nähnyt!
Onhan tuo mukava että saabkin seuraa skodan varustelua !
Eniveis, hyvän näköinen on uusi farkku, jos vertaa vaikka umpitylsään V70:een, joka on kyllä niin "perus-pentti"-farmari kuin olla ja voi. Jos vaan hinta pidetään kurissa (ehkä max 2500 euroa?) sedaniin lisää....niin voipi kauppa kääntyä farkun suuntaan.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Hyi helvetti älä mainitse edes V70:istä samalla sivustolla jossa olemme, niin ruma auto ku silitysrautakin.Komppaaja kirjoitti: Onhan tuo mukava että saabkin seuraa skodan varustelua !
Eniveis, hyvän näköinen on uusi farkku, jos vertaa vaikka umpitylsään V70:een, joka on kyllä niin "perus-pentti"-farmari kuin olla ja voi. Jos vaan hinta pidetään kurissa (ehkä max 2500 euroa?) sedaniin lisää....niin voipi kauppa kääntyä farkun suuntaan.
Tuohon hinta kysymykseen vastasi jälkimarkkinat suoraan näin, kysyntä määrrää hinnan. Jälkiasennettuna ehkä noin 30.000 sek.
Tuosta on pääteltävä ja vedettävä loppusilaus näin ettei hintaa ole vielä päätetty, mihinkään vaiheeseen, ei uuteen asennukseen eikä vanhan jälkiasennukseen.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Sori, nyt mulla meni ihan ohi hilseen, että minkä jälkiasennuksesta sinä puhuit ? Itse tarkoitin ihan tuota farkkumallia yleensä ja sen lisähintaa....ei kato tähän aikaan illasta enää raksuta ihan täysillä vag-miehellä...core2 kirjoitti: Tuohon hinta kysymykseen vastasi jälkimarkkinat suoraan näin, kysyntä määrrää hinnan. Jälkiasennettuna ehkä noin 30.000 sek.
Tuosta on pääteltävä ja vedettävä loppusilaus näin ettei hintaa ole vielä päätetty, mihinkään vaiheeseen, ei uuteen asennukseen eikä vanhan jälkiasennukseen.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Käsitin niin, että Saabilta voi ilmeisesti tilata jälkiasennuksena farmariperän sedaniin. Se on hienoa, en usko että skodaan pystyy?
Ostan: 2-tahti Saab
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
#1872 Why drive a car when you can pilot a Saab?
900 Aero 1989, Mercedes E250 CDI 4matic 2011,Volvo V70 2001
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Moi oliko tää niin vaikea, kirjoitin saabin sähköisestä viidennestä ovesta. (viestissä) Lisää karamelliä.Komppaaja kirjoitti: Sori, nyt mulla meni ihan ohi hilseen, että minkä jälkiasennuksesta sinä puhuit ? Itse tarkoitin ihan tuota farkkumallia yleensä ja sen lisähintaa....ei kato tähän aikaan illasta enää raksuta ihan täysillä vag-miehellä...
Johon vastasit mun kirjoitukseni jälkeen lainaamalla viestini.
Tähän taas vastasin sinulle näin:Komppaaja kirjoitti:Onhan tuo mukava että saabkin seuraa skodan varustelua!core2 kirjoitti: Lisää karamelliä kombiin: Lisä mukavuuksiin löytyy myös sähköisesti toimiva takaluukku eli se viides ovi (lisä varusteena). Se avataan ja suljetaan joko nappulasta kuskin ovessa tai kaukosäätimestä. Luukku pystytään myös avaamaan painamalla laattaa rekkarinumeron yläpuolella ja sekä sulkemaan luukun sisäpuolella olevasta napista.
Jos luukun avauskorkeus on rajattu, esim. tallissa voidaan tämä ohjelmoida avautumaan määrättyyn korkeuteen.
Helpottaakseen lastausta avautuu luukku puskuriin asti joten tavaran nostokorkeus on vain 648 mm. lastaus tilaan ei ole kynnystä, valaistus sijaitsee itse luukussa ja sivuilla tavaratilassa. Lisäksi löytyy muitakin hienouksia.
Tämän sähköisen luukun hintaa en ole vielä nähnyt!
Eniveis, hyvän näköinen on uusi farkku, jos vertaa vaikka umpitylsään V70:een, joka on kyllä niin "perus-pentti"-farmari kuin olla ja voi. Jos vaan hinta pidetään kurissa (ehkä max 2500 euroa?) sedaniin lisää....niin voipi kauppa kääntyä farkun suuntaan.
Hyi helvetti älä mainitse edes V70:istä samalla sivustolla jossa olemme, niin ruma auto ku silitysrautakin.
Tuohon hinta kysymykseen vastasi jälkimarkkinat suoraan näin, kysyntä määrrää hinnan. Jälkiasennettuna ehkä noin 30.000 sek.
Tuosta on pääteltävä ja vedettävä loppusilaus näin ettei hintaa ole vielä päätetty, mihinkään vaiheeseen, ei uuteen asennukseen eikä vanhan jälkiasennukseen.
Mikä tämän sekotti oli se, että lainasit tekstini tästä karamellistä siihen vastaukseesi. Siis kombin hintaa ei ole vielä edes paperilla, mutta jälkiasenus hinta sähköluukulle on jo hahmottumassa.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Äänestyssivu ja juttua uudesta Combista.
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
http://www.teknikensvarld.se/nyheter/11 ... /index.xml
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Sitten kun vielä tuollaiset kyselyt realisoituisivat oikeaan elämään edes jotenkuten. Kuten naaamakirjassa, että "oisko yleislakko jees".....ja mitä sitten tapahtuikaan... klikkaaminen on yleensäkin niin paljon helpomaa kuin asian oikea tekeminen.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
SAAB 9-5 2.3t '04 / SAAB 9000 CDE '94 / SAAB 900S '90
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Olen seisonut tänään miehen vieressä, joka on jo seissyt tuon uuden SportCombin vieressä! On kuulemma livenä tosi komean näköinen ja oloinen:D
Hinnat tullevat heti Geneven autonäyttelyn jälkeen. Siten autoa päässee ennakkotilaamaan aika pian. Auton toimitukset alkanevat heti lomien jälkeen. Ei muuta kuin kiireisimmille "kuola valumaan"
Hinnat tullevat heti Geneven autonäyttelyn jälkeen. Siten autoa päässee ennakkotilaamaan aika pian. Auton toimitukset alkanevat heti lomien jälkeen. Ei muuta kuin kiireisimmille "kuola valumaan"
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen