Koeajoja??
Re: Koeajoja??
Tosiaan klubilaiset oli iltapäivällä ja kai sieltä joku lehtijutun tekee, itse en videota ottanut, mutta tärähtäneitä kuvia on.. Pokkari saakin täten luvan uusiutua jouluna..
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... mance3.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... a_alku.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... _hirvi.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... enneth.jpg Kenneth tykkäsi edetä peili edellä. Aika paljon ihan vaan käsijarrulla, ei niinkään veto päällä.
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... ta_HUD.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... _HUD_2.jpg
HUD olisi kannatettava, tosin informaatiotulva ihan mittaristosta on niin valtava, että HUD tahtoo jäädä varjoon. En huomannut testata Night Panel-toimintoa, olisiko HUD silloin yksin.
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... mance3.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... a_alku.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... _hirvi.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... enneth.jpg Kenneth tykkäsi edetä peili edellä. Aika paljon ihan vaan käsijarrulla, ei niinkään veto päällä.
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... ta_HUD.jpg
http://www.saunalahti.fi/~joukolkv/Chal ... _HUD_2.jpg
HUD olisi kannatettava, tosin informaatiotulva ihan mittaristosta on niin valtava, että HUD tahtoo jäädä varjoon. En huomannut testata Night Panel-toimintoa, olisiko HUD silloin yksin.
Re: Koeajoja??
Minä olen kyllä Night panelia käyttänyt todella paljon. Mainio järjestelmä ja valothan ovat kyllä "minun mielestäni" loistavat. Omassani ei ole kääntyviä Xenoneita, vaan ne "tavalliset". Ne ovat käytössä oikein erinomaiset.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Koeajoja??
Olipa mukava katsella
On ne vietävän hyvän näköisiä kaikki...ja näköjään hyviä viedä myös
On ne vietävän hyvän näköisiä kaikki...ja näköjään hyviä viedä myös
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Koeajoja??
Viinapullo jo avattu.......georgahti kirjoitti:mukavaa? tuossa lopussakin ne seisoo kuin vinttikoirat, mutta lähtöä ei vain tule. paska klippi "performance"-videoksi.saab93f kirjoitti:Olipa mukava katsella
On ne vietävän hyvän näköisiä kaikki...ja näköjään hyviä viedä myös
Re: Koeajoja??
No joo. Mutta onhan Pirellin kalenteriakin mukava katsella...georgahti kirjoitti:mukavaa? tuossa lopussakin ne seisoo kuin vinttikoirat, mutta lähtöä ei vain tule. paska klippi "performance"-videoksi.saab93f kirjoitti:Olipa mukava katsella
On ne vietävän hyvän näköisiä kaikki...ja näköjään hyviä viedä myös
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Koeajoja??
http://www.saabisti.fi/ pari kuvaa ja videon pätkä. Loput kuvat säästellään lehteen...
Video nyt ei kummonen ole, kun en meinannut edes kuvata kuin stillejä, mutta päädyin sitten pari tunnelmaotosta ottamaan juuri ennen kotiinlähtöä (piti testata ton 7D:n video-ominaisuuksia, kun ei ole vielä muuten ehtinyt.)
Video nyt ei kummonen ole, kun en meinannut edes kuvata kuin stillejä, mutta päädyin sitten pari tunnelmaotosta ottamaan juuri ennen kotiinlähtöä (piti testata ton 7D:n video-ominaisuuksia, kun ei ole vielä muuten ehtinyt.)
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1723
- Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 18:45
- Paikkakunta: Raum
- Viesti:
Re: Koeajoja??
Pistäkääs mulle tulemaan kuvia joita haluatte tuonne foorumin ylälaitaan kiertoon!
miettinen.raimo @ gmail.com
miettinen.raimo @ gmail.com
#3058 | Auto: k u v a t | v i d e o t
Re: Koeajoja??
Täällä on niin hypetetty uutta femmaa, joten pitihän sitä käydä itsekkin rintajuopolla Kuopiossa ihmettelemässä. Kaiken kaikkiaan kokonaisuutena olin hieman pettynyt, mutta kyllä sillä kelpaisi ajella. Varsinkin ohjaustunto ja suuntavakavuus on huippuluokkaa ja suunnanmuutokset sujuu kuin ajatus ilman ylimääräisiä korinheilahteluja, mielestäni poikkeuksellista tuossa kokoluokassa. Nopeammassa nurkkapyörittelyssä tosin aliohjaa enemmän kuin og9-5.
Sisämelua on jonkin verran vähemmän, kuin vanhassa mallissa.
160 heppanen diisel on kyllä tasainen puurtaja, josta särmää ja hienostuneisuutta uupuu. Alakierroksilla kestää corollien mukana, mutta muuten voimaa puuttuu. Auto huutaisi selkeästi jytympää diiseliä konepellin alle. Koneen äänetkin todella karkeat kovempaa mentäessä.
Automaattiloota häviää edelleen kilpakumppaneilleen. En tiedä oliko tuossa vika vai ominaisuus, mutta ihmeellisesti nytkäytteli liikennevaloissa ollessa. Tien päällä toimi ihan ok.
Jakkarat on kyllä selkeesti huonommat mitä vanhemmassa. Ovat ottaneet sakemanneista mallia ja näissä istutaan kuin saunanlauteilla niin edessä kuin takana. Niiden muotoilukin on huonompaa.
Ei ne autotoimittajat ihan törppöjä ole, sisätilojen laatuvaikutelmasta en antaisia kiitettäviä pisteitä, siinä tulee myös takkiin. Sen sijaan takana pääntilaa on tavalliselle kadun tallaajalle ihan riittävästi eikä karvahattu ole heti lytyssä. Harva meinaan selkä suorassa noilla jakkaroilla jaksaa pitkään istua.
Kävin samalla koeajamassa 2011 130hp TTid SS:n. Hyvin huomas, että on softalla leikattu tehot. Alakierroksilla on vääntöä, mutta meno loppuu ennen 3000, jossa vielä selkee tehokuoppa / ihme empimistä ja ylempänä ei sitten tapahdukkaan mitään. Eberi piti aivan sairaalloista mekkalaa. Auto oli myös paljon meluisampi kuin oma SS bensa Aero, tosin johtuu varmaan renkaista? Kytkin tuntuma ja ohjaus oli tuossa diiselissä selkeästi huonompi mitä omassa.
Jotenkin jäi kyllä molemmista ajopeleistä ristiriitaiset fiilikset ja omat vastaavat vanhemman sukupolven edustajat tuntuivat vielä tuoreilta tai jopa paremmilta.
Sisämelua on jonkin verran vähemmän, kuin vanhassa mallissa.
160 heppanen diisel on kyllä tasainen puurtaja, josta särmää ja hienostuneisuutta uupuu. Alakierroksilla kestää corollien mukana, mutta muuten voimaa puuttuu. Auto huutaisi selkeästi jytympää diiseliä konepellin alle. Koneen äänetkin todella karkeat kovempaa mentäessä.
Automaattiloota häviää edelleen kilpakumppaneilleen. En tiedä oliko tuossa vika vai ominaisuus, mutta ihmeellisesti nytkäytteli liikennevaloissa ollessa. Tien päällä toimi ihan ok.
Jakkarat on kyllä selkeesti huonommat mitä vanhemmassa. Ovat ottaneet sakemanneista mallia ja näissä istutaan kuin saunanlauteilla niin edessä kuin takana. Niiden muotoilukin on huonompaa.
Ei ne autotoimittajat ihan törppöjä ole, sisätilojen laatuvaikutelmasta en antaisia kiitettäviä pisteitä, siinä tulee myös takkiin. Sen sijaan takana pääntilaa on tavalliselle kadun tallaajalle ihan riittävästi eikä karvahattu ole heti lytyssä. Harva meinaan selkä suorassa noilla jakkaroilla jaksaa pitkään istua.
Kävin samalla koeajamassa 2011 130hp TTid SS:n. Hyvin huomas, että on softalla leikattu tehot. Alakierroksilla on vääntöä, mutta meno loppuu ennen 3000, jossa vielä selkee tehokuoppa / ihme empimistä ja ylempänä ei sitten tapahdukkaan mitään. Eberi piti aivan sairaalloista mekkalaa. Auto oli myös paljon meluisampi kuin oma SS bensa Aero, tosin johtuu varmaan renkaista? Kytkin tuntuma ja ohjaus oli tuossa diiselissä selkeästi huonompi mitä omassa.
Jotenkin jäi kyllä molemmista ajopeleistä ristiriitaiset fiilikset ja omat vastaavat vanhemman sukupolven edustajat tuntuivat vielä tuoreilta tai jopa paremmilta.
Re: Koeajoja??
Omat havaintoni ovat aivan päinvastaisia - moottorin ääni vaimenee melkein heti kun on päässyt liikkeelle ja kovemmissa nopeuksissa koneen ääntä ei nimenomaan kuulu lainkaan. Olemmekohan ajaneet lainkaan samalla autolla, vai onko näissä yksilöeroja?9-3Tid kirjoitti: ...Koneen äänetkin todella karkeat kovempaa mentäessä...
Re: Koeajoja??
Kirjoitin ehkä hieman epäselvästi. Tarkoitin kovassa kiihdytyksessä / osittaista vertailua omaan kotteroon, joka on 9-5 3.0TiD. Tavan matka-ajossa uudesta koneesta ei kyllä kuulu juuri mitään.9-3TTiD kirjoitti:Omat havaintoni ovat aivan päinvastaisia - moottorin ääni vaimenee melkein heti kun on päässyt liikkeelle ja kovemmissa nopeuksissa koneen ääntä ei nimenomaan kuulu lainkaan. Olemmekohan ajaneet lainkaan samalla autolla, vai onko näissä yksilöeroja?9-3Tid kirjoitti: ...Koneen äänetkin todella karkeat kovempaa mentäessä...
Re: Koeajoja??
Kyllä minä edelleen tätä pikkumustaa hiljaiseksi kutsun vaikka onkin kohta jo ihan vanha auto. Kaikki dieselit kiihtyessään ääntelehtivät, mutta kyllä liikkeelle päästyään oikein hyvin hiljenevät.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Samaa mieltä, jopa moottoritienopeudessa ja siihen reippaasti kiihdyttäessä koneen ääni on kyllä aivan olematon tekijä.
Re: Koeajoja??
Kävin äsken Kuopiossa Jouluoratoriata kuulemassa. Mukavaa ajelua -24 ja paitahihasillaan loistavilla valoilla, hiljaisuudessa kitkoilla. Oli hieno kuunnella hyvää musiikkia autossa myös paluumatkalla. Taidan olla hiukan etuoikeutettu, kun saan nautiskella tästä pikkumustan kyydistä. Hieno auto!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Koeajoja??
Etuoikeutettu oletkin Tosin itse kukin meistä pääsisi tuohon asemaan kaivamalla kuvetta. Kiva on ollut seurata matkaasi ja tyytyväisyyttäsi - voisit käydä vaikka pikkujutun tarjoamassa Swadelle Saabsunited.com:iin.ristos kirjoitti:Kävin äsken Kuopiossa Jouluoratoriata kuulemassa. Mukavaa ajelua -24 ja paitahihasillaan loistavilla valoilla, hiljaisuudessa kitkoilla. Oli hieno kuunnella hyvää musiikkia autossa myös paluumatkalla. Taidan olla hiukan etuoikeutettu, kun saan nautiskella tästä pikkumustan kyydistä. Hieno auto!
Auvoisaa joulun odotusta,
Konsta K.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K