900 2.5 v6 ei lämpöa sisälle
900 2.5 v6 ei lämpöa sisälle
eli toi 900 -96 2.5 v6 ei tuo lämpöä sisälle, koneen lämmöt nousee puoleen väliin. termari ja nesteet vaihdettu mutta ei tuu silti sisälle kuin vähän haaleata ilmaa. viime talvena tuli ihan hyvin lämpöä. mitä seuraavaks pitäis kokeilla??? 

Re: 900 2.5 v6 ei lämpöa sisälle
Onko ilmastointia?kalle82 kirjoitti:eli toi 900 -96 2.5 v6 ei tuo lämpöä sisälle, koneen lämmöt nousee puoleen väliin. termari ja nesteet vaihdettu mutta ei tuu silti sisälle kuin vähän haaleata ilmaa. viime talvena tuli ihan hyvin lämpöä. mitä seuraavaks pitäis kokeilla???
on ilmastointi, kuin niin?
Sama vika rahikaisella. Lämpö nousee parin kilometrin matkalla normaaliksi (=vaakasuoraan), mutta sisälle tulee vain haaleata. Laitoin koko syylärin (ilmastoinnin) peittävän pahvin, mittari nousi max. viisarin paksuuden verran, mutta edelleen haaleata ilmaa. Lämmityslaitteen kennossa on kuulema joku muovispiraali hajottamassa tulevaa nestettä, oliskohan menny pilkkeiks. Tai sitten autossa on joskus käytetty surullisen kuuluisia syylärin paikkausaineita.
No, kyllähän se tuonne -15 asti riittää, mutta mieluummin kuumempaa sais olla ettei tartte puhallinta huudattaa. Niin ja ilmastointi on manuaalinen, jos sillä on jotain merkitystä.
No, kyllähän se tuonne -15 asti riittää, mutta mieluummin kuumempaa sais olla ettei tartte puhallinta huudattaa. Niin ja ilmastointi on manuaalinen, jos sillä on jotain merkitystä.
Saab 900 SE 2.5 V6 -94
Itse olen pelannut ooppeleiden kanssa lähes koko ikäni ja viimeisessä 2,5 v6 omegassa oli sama vika. Lämmöt nousi mutta ei puhaltanut lämmintä. kokeilin myös kierto vesi pumpun vaihtoa ei auttanut. Sen jälkeen otin koneesta hatut pois ja vaihdoin kansi pahvit niin rupesi lämpöä riittämään. Toisessa pahveista oli mitätön "murtuma" joka sai aikaan ilma lukon lämppärin kennolle.
ng900 steg 6+
Tais tulla BINGO! Nestepinta oli alhaalla, katsoin paisuntasäiliöön koneen ollessa tyhjäkäynnillä lämmityksen jälkeen. Ei löytyny öljykalvoa mutta pinnalle nousi kuplia.Slave kirjoitti:Itse olen pelannut ooppeleiden kanssa lähes koko ikäni ja viimeisessä 2,5 v6 omegassa oli sama vika. Lämmöt nousi mutta ei puhaltanut lämmintä. kokeilin myös kierto vesi pumpun vaihtoa ei auttanut. Sen jälkeen otin koneesta hatut pois ja vaihdoin kansi pahvit niin rupesi lämpöä riittämään. Toisessa pahveista oli mitätön "murtuma" joka sai aikaan ilma lukon lämppärin kennolle.
No, vaihtaapi samalla jakohihnan. Mitä on raati mieltä, pitäskö vaihtaa kaikki rullat ja vesipumppu jälleen, ne on ollu siellä 50tkm?
Saab 900 SE 2.5 V6 -94