Venttiilikannen avasin tarkastaakseni sen ihan varmuuden vuoksi, sillä olinhan elvyttänyt käyttöön pitkään seisseen kannen. Muuten kansi oli ihan hyvässä kunnossa, mutta ykköspytyn venttiilinohjain on aika pahasti kulunut. Tästä syystä moottori myös huohottaa hieman. Muut ohjurit olivatkin ihan kunnossa. En sitten tiedä, mikä tuon yhden ohjurin on noin pahasti kuluttanut -liekö mulla jäänyt jotain sontaa kanteen vai onko ohjuri kenties ollut hieman syöpynyt ja nyt alkanut sitten sen vuoksi kulua. Eipä taida muu auttaa, kun hankkia vielä yksi kansi ja laitattaa se oikein tip-top-kuntoon. Sitten voinkin jättää tämän nykyisen varaosiksi.
Autoni talvi-lookiin olin ajatellut jo aiemmin hankkimiani kokopeittäviä teräspöläreitä, kun nuo alkuperäiset peltivanteet ovat niin ankean näköiset. Maalasin pöläreiden detaljit uudelleen mattamustiksi, kun alkuperäiset maalit olivat jo aika rapistuneet. Maskaus se vaan on tylsää hommaa...
![Kuva](http://i409.photobucket.com/albums/pp178/misalo77/4767cce2.jpg)
Maalailun jälkeen lähdin sitten innoissani sovittelemaan pöläreitä todetakseni, että nepä eivät sovikaan paikoilleen. Kiinnikkeet ovat liian pitkät noihin alkuperäisvanteisiin, joten kapseli jää irvistämään n. sentin verran. Pitänee ostaa sellaiset 70-luvun lopun kolmiovanteet tai ne neliöreikäiset, mitä viimeisissä tupliksissa oli. Noihin kahteen maliin nuo kapselit kuulemma sopivat kunnolla.
Kävin tässä jokin aika sitten juttelemassa erään pitkän linjan saabistin kanssa. Hänen varaosiaan tonkiessani huomasin tupliksen rattiputken, jossa oli murtuma alakiinnikkeen hitsauksissa. Minulle tuli heti mieleen oman autoni tutiseva ratti, joten päätin tarkistaa rattiputken kiinnikkeiden kunnon. Kojelaudan alle kurkatessani ja samalla rattia väännellessäni huomasin, että alempi kiinnike oli kokonaan putkesta irti
![Shocked 8O](./images/smilies/icon_eek.gif)
![Kuva](http://i409.photobucket.com/albums/pp178/misalo77/7451f390.jpg)
Nuo kiinnikkeet joutuvat varmasti koville uudempien kesärenkaiden kanssa parkkipaikoilla sompaillessa, joten suosittelen ehdottomasti tarkastamaan kiinnikkeiden kunnon, jos ratti vähänkään heiluu käänneltäessä. Kun hitsasin kiinnikkeen paikoilleen ja asensin ratin, loppui tutina täysin ja ratti tuntuu nyt todella jämäkältä.