Ikävää lisäprojektia pukkaa. Tölvin tuossa kiireessä kaverin pakun kylkioven kasaan, ja tokihan se menee kolhijan piikkiin, kun ei täyskaskoa ole. Eli siis kaarsin turhan läheltä nurkkaa, ovi otti kiinni ja painui ikävästi kasaan. Ei siinä mitään, onneksi on yleinen malli, ja oven saa purkamolta edullisesti, ja vielä oikean värisen. Pieni painauma lokarista ja taaempaa kyljestä korjaantuu pakkelilla ja huolellisella hionnalla. Mutta: mitenkä mahtaa saada oikastua ton oven reunan, joka otti ikävän vekin itseensä? Kun tavallaan saanut osuman suoraan edestä. Ikävän näkönen, enkä oo tollasta kyllä ikinä fiksaillu... Kaikkea voi ehdottaa, käy sekin vaihtoehto että löytyy osaava tekijä lähiseudulta yms. Oikeeseen autopeltiseppäliikkeeseen jos vie, niin hinta on todennäkösesti puolet auton arvosta tai jotain sinnepäin, niin siksipä täällä huutelen.
Koitin haulla ja googlella tosiaan ettiä ratkasua, mutta hakusanoja ei oikeen löytynyt, niin päätin taas turvautua Saab-foorumiin, kun täältä on yleensä ongelmaan kuin ongelmaan löytynyt ratkasu.
Pakun kyljen oikaisu
Re: Pakun kyljen oikaisu
Joo mulla kolhi joku muu mutta paikallinen paja vaan maalas piti paremmalla ajalla suoristella ja silleen mutta Bemari kuski hoiti auton pois päiväjärestyksestä joten en osaa autella 

Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Pakun kyljen oikaisu
Ei se oikominen itseasiassa kovin kallista ole asiallisessa korjaamossa. Maalaaminen on kalliimpaa.
Eli kannattaa tiedustella, jos ei auton kanssa voi käydä kysymässä niin hyvät kuvat mukaan joista näkyy miltä alueelta pitää oikoa. Ja sitten hoitaa itse ruostesuojauksen ja maalaamisen.
Eli kannattaa tiedustella, jos ei auton kanssa voi käydä kysymässä niin hyvät kuvat mukaan joista näkyy miltä alueelta pitää oikoa. Ja sitten hoitaa itse ruostesuojauksen ja maalaamisen.