Saatanan hurri!

Yleinen autoiluun ja liikenteeseen liittyvä keskustelu.
NG900T
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja NG900T »

Stressfläkt kirjoitti:Stcs foorumilta en ole vielä miään saannu ostettua, viimeinen kaupanteko oli viggen siipi ite stcs:n pujheenjohtalta, lopetti vastaamasta sen jälkeen kun lähetin osoitetiedot :evil:
¨

Mulla kävi kerran samoin aeron siiven kanssa, osoitetietojen jälkee mitään ei kuulunu...
Saab 9-3x 2.0T BioPower -10
LR
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja LR »

Minulla onnistui hienosti kaupanteko STCS:n myyntifoorumin kautta, ruotsinpoika lähetti ahtimen postiennakolla Suomeen. Kyllä hiukan jännitti, mitä paketista paljastuu, mutta onneksi ei tuottanut pettymystä. :D
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.
turporuuvi
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja turporuuvi »

Tilasin blokketin kautta alkup penkin päälliset tonnariin yheltä s++++nan eteläruottalaaselta rahat laitoin tilille ja kaikk piti olla ok,,,, ei oo vaan näkynny pakettia,, oon hiukka hätänen eihän siitt oo vasta ko 6 kuukautta kun laiton rahat tilille,,,

elekää ostako mitään ruottin maalta täys huijareita koko sakki
9000 turboS -91
96 Super -78
99 GL 5Speed -81
99 Turbo sedan -80
95 -71
99 GL 5speed -83
peinu
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja peinu »

MÄ ostin -00 aeron helmasatisin ja siiven mukvan olsoiselta ruottalaiselta. Kaikki sujui kuin "rasvattu". Paketissa oli jopa uudet takaluukun pumput ja helmojen sekä siipien kiinntystarvikkeet vaikka niistä ei oltu puhuttu mitään. Puolet rahasta etukäteen ja toinen puoli kun taara oli Suomessa.

Tosin myyntiforum ei ollut stcs vaan http://www.saabforum.nu

Mutta mielelläänhän sitä lähtisi antamaan opetuksia kaiken maailman huijareille.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Turbo Sensonic
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Turbo Sensonic »

Mä en mielellään ostais yksityiseltä. Olen ostanut jonkun verran Bildelsbaseniin kuuluvilta takuupurkaamoilta ja olen aina saanut vastinetta rahoilleni. Lisäksi näille firmoille voi yleisimmin maksaa esim. VISA -kortilla, jolloin ei tarvitse laitella käteistä rahaa millekään pankkitilille, johon rahat voivat sitten "yht'äkkiä kadota".
NG9-5 2.0TTiD 3/2011
NG9-3CV 1.9TiD 7/2007
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Juuri näitä mainittuja ongelmia välttääkseni allekirjoitan AINA enismmäisen yhteydenoton maininnalla "Suomen saabklubin jäsen #874", tosin ruotsiksi :)

Joku on muistaakseni suoraan sanonut ettei halua myydä ulkomaille, jolloin asia on ollut loppuun käsitelty.
Yhden kerran halusin ostaa tavaran niin kovasti että vaikka myyjä ei olisi halunut myydä ulkomaille niin korotin tarjoustani kunnes kaveri totes että tuosta hän ei voi kieltäytyä, kaupat tuli :)
Todennäköisesti sekä myyjä että ostaja hymyilivät yhtä leveästi, ja OG-aerosarja vaihtoi omistajaa.
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
anttipa
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja anttipa »

Minä taas olen tilannut Ruotsista yksityisiltä käyttämällä bussgodis-rahtia, joka vastaa Suomen matkahuoltoa. Maksu siis vasta kun tavaran hakee linjuriasemalta. Tähän asti kaikki on pelannut hyvin. Rahtimaksut Ruotsissa vaan sairaan hintaisia.
Jotain etua siitä kun asuu tässä rajan pinnassa.
#1433 Antti Päivärinta, 050 4023 470
900 T16 A cab -92, 9000 CDE 2,3 T -96, 9-5 Aero 4d -05, 9-5 "2,0t" -02 Tech2
Purkuosia: 9-5 -98-05, 9000 -95-98, ng900, og900
nef
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja nef »

Ruotsistahan voi ihan hyvin tilata postiennakolla jos myyjällä on tili esm. Nordeassa.
Jos ostaa tavaraa Blocket:stä niin niillä on ilmainen maksutakuu järjestelmä.
(http://www3.blocket.se/betala?chk=n&caller=shl_s (ruotsiksi))
silloin myyjä ja ostaja tekee sopimuksen blocket:n kanssa jossa ostaja maksaa blocket:lle rahat -> rahat menee myyjälle vasta kun tavarat ovat saapunueet ostajalle ja hän on hyväksynyt sen.

Muuten on vähän riskaapelia ostaa tollain että maksaa etukäteen.
ostin itse tolla tavalla maksu ensin ja sitten tavara turbon ruotsista onneksi tuli.
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
BAASI
Matalapaineturbo

Viesti Kirjoittaja BAASI »

Eipä vieläkään näkyny pakettia, joten aloin uhkailemaan poliisilla.
Nyt tuli tämmönen viesti:
Hello!
Now I've talked to the Post Office.. and they had your box in sweden because It was wrong adress!!
But Now there are your adress and It would be at you at wednesday or thursday!

/Jonas

On se jännä homma että ruotsin posti tietää että oli väärä osoite.
BMW 330d -00
Nappe
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Tavallisella postiennakolla ei ainakaan kannata enää tilata, sain meinaan sellaisen sokin että meinas virkailia ottaa osumaa kun ilmoittivat uudesta käytännöstään.

Posti halusi 23e TOIMITUSKULUJA :evil:, jotka pitkän selvittelyn jälkeen osoittautui olevan valuuttavaihdon ja pankkikulut koska vastaanottajan tili ei ollut IBAN-muodossa, ja maksettiin kruunuja.
Tämän lisäksi oli ruotsin päässä maksettu 200kr (n.22e) lähetys ja postiennakkomaksuja... Kyseessä siis kirje postiennakolla. Noh, sainpahan bensalastuni vihdoinkin :D

Tähän asti on ollut edullista ostaa postiennakolla, suomen posti ei ole perinnyt mitään maksuja valuutanvaihdosta eikä mitään pankkikuluja. Ainoastaan ennakkomaksuksi merkitty summa on peritty...
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
Japso
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja Japso »

Itse tilasin hiljattain käyttämättömät suuttimet turboperformanceclub.com´n kautta ja maksoin ne etukäteen myyjän tilille EU-maksuna. Rahat siirsin maanantaina ja paketti kolahti postiin torstaina, sisältökin oli juuri sellainen mitä oli sovittu. Että löytyy sieltä rehellistäkin väkeä :wink: .
Foxbody turbo
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Onhan se yhtä helppo kusettaa, oli huijari sit kotimainen 100km:n päässä tai sitten Ruotsissa. :roll:
BMW 320dA Coupe LCI
Make
"Viggen"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Make »

OT.. Ei liity autoihin mitenkään. Tilasin 8kk sitten saksasta tyhjiä cd-levyjä sekä muuta saissia. Maksoin (muutaman euron) nettikaupan tilille. Siis tietenkin koko summan.Pakettia ole vieläkään näkynyt :lol: Jos he saivat kiksejä mun parista eurosta, niin onneksi olkoon. Liekkö kyseistä firmaa enään olemassakaan.. Tai sitten jäänyt tulliin.
Saab 900T Airflow
Lexus GS 300
AC
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja AC »

Mediat on tullut sekä Virosta että Saksasta nopeasti, Virosta alle viikossa. Ei mitään ongelmia. Mutta yksityisten kanssa se on aina arveluttavampaa.
Velipoika osti autoon vahvistimen, niin myyjä laitto paketin postiin ja sano et maksa sit ku oot kokeillu 8O Itse en ihan noin paljoa luottaisi.
BMW 320dA Coupe LCI
Jipo
"Viggen"

Viesti Kirjoittaja Jipo »

Ostin yks huippu edullinen turbo. Kaikki oli ok ja tuli. V4 oli tunnus.
Viimeksi muokannut Jipo, Ke Marras 03, 2004 18:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jens Hall, 1661
272 on voittajien akseliväli! - Jope
Vastaa Viestiin