Koukusta
Koukusta
Kysymys:
Käykö vm. 2006- wagonin koukku+ muut tarvittavat hilppeet (johtosarja+tukiraudat)
samanikäiseen viirusilmä sedaniin?
Koukun merkkiä en vielä tiedä, alustavasti katselen purkaamoita läpi, noita wagoneita vain on koukullisia enemmän..
Käykö vm. 2006- wagonin koukku+ muut tarvittavat hilppeet (johtosarja+tukiraudat)
samanikäiseen viirusilmä sedaniin?
Koukun merkkiä en vielä tiedä, alustavasti katselen purkaamoita läpi, noita wagoneita vain on koukullisia enemmän..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Koukusta
Ainakin Bosalin ja Brinkin tehtaanluettelot antaa sedaniin ja farmariin saman koukun ja sähkösarja, joten eiköhän näin ole jokaisella valmistajalla.
Re: Koukusta
Ok, hyvä tietää.
Katselin itse jotain Saabin koukkuosanumero tai mikälie lisävarustelistaa, niin siellä oli eri numeroilla, tosin hinnat olivat kyllä samat, joten mene ja tiedä.
Olisi vain kohtuu hintaa tarjolla Ruattissa, taisi olla kolme koukkua ja Suomessakin yksi 2007 wagoni, jossa taisi koukku kuvissa häämöttää..
Tietysti jos ei hintaeroa paljoa tule niin sitten tietysti uusikin on vaihtoehto, mutta eikös uudet koukut pyöri jossain 300-500€ nurkilla hilppeineen ilman asennusta, onko kellään tuoretta kokemusta?
- Joo ja tiedän että saan hinnan selville soittelemallakin..
Katselin itse jotain Saabin koukkuosanumero tai mikälie lisävarustelistaa, niin siellä oli eri numeroilla, tosin hinnat olivat kyllä samat, joten mene ja tiedä.
Olisi vain kohtuu hintaa tarjolla Ruattissa, taisi olla kolme koukkua ja Suomessakin yksi 2007 wagoni, jossa taisi koukku kuvissa häämöttää..
Tietysti jos ei hintaeroa paljoa tule niin sitten tietysti uusikin on vaihtoehto, mutta eikös uudet koukut pyöri jossain 300-500€ nurkilla hilppeineen ilman asennusta, onko kellään tuoretta kokemusta?
- Joo ja tiedän että saan hinnan selville soittelemallakin..
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Koukusta
Puskurikiskoon asennettavat rautavahvikkeet on erilaiset sedanissa ja wagonissa. Asensin vähän aikaa sitten omaan farkkuun sedanin koukkusarjan (... kun halvalla sain). Tukiraudat muokattiin rälläkän ja migin avulla sitä ennen sopiviksi. Eli pienellä fiksaamisella onnistuu.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Koukusta
Ja niistä tuli samalla lainvastaiset eikö vaan?Saab-man kirjoitti: Tukiraudat muokattiin rälläkän ja migin avulla sitä ennen sopiviksi. Eli pienellä fiksaamisella onnistuu.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Koukusta
Jep, jep. Mutta lujemmat ne on kuin alkuperäiset. Se siirretty laippa oli tehtaalla hitsattu vain toiselta puolelta. Nyt on saumat molemmin puolin, joten ei kolkuta omatunto tuon suhteen. Enkä edes yrittänyt hitsata itse, kun omat kokemukset on yläasteajoiltacore2 kirjoitti: Ja niistä tuli samalla lainvastaiset eikö vaan?

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Koukusta
Hyvin on tuntunut koukku pysyvän jo kahdessa femmassa ilman noita vahvikerautojakin.. 

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Koukusta
Saab-man kirjoitti:Puskurikiskoon asennettavat rautavahvikkeet on erilaiset sedanissa ja wagonissa. Asensin vähän aikaa sitten omaan farkkuun sedanin koukkusarjan (... kun halvalla sain). Tukiraudat muokattiin rälläkän ja migin avulla sitä ennen sopiviksi. Eli pienellä fiksaamisella onnistuu.
Ilmeisesti kun ostaa uuden setin niin tulee asennustarvikkeet sedaniin ja farmariin samassa. Linkissä Bosalin asennusohjeet.
http://www.catalogue.bosal.com/pdf/pdf_mi/024751.pdf
Ketjun aloittajalle: EN tiedä mitä huutelevat käytetyistä paketeista mutta esimerkiksi itse pystyn myymään bosalin setin 275€ (Irroitettavalla nupilla ja luonnollisesti sähkösarja sisältyy hintaan.
Re: Koukusta
Eihän nuo alumiinipalkkia vahvista mitenkään, saa vain estettyä että alumiinipalkin pultit eivät pääse korkkaamaan niin helposti., tosin se on neljällä pultilla kiinni kontin pohjassa ja ainakin orkkis koukku on sen verran järeää rakennetta että melkoiset voimat tarvitaan tuon vääntämiseen.. On ne silti hyvä laittaa kun sinne kuuluvat...Musti kirjoitti:Jos sitä maksimipainoa (1800kg) vetelee, niin luultavasti vahvikkeetkin kannattaa laittaa. Kyllähän muuli perässä tulee ja alumiinipalkki pysyy vielä muodossaan, mutta ei kai niitä vahvikkeita turhaan siihen pakettiin ole laitettu...Frostgrey kirjoitti:Hyvin on tuntunut koukku pysyvän jo kahdessa femmassa ilman noita vahvikerautojakin..
Pahinta lienee, kun auto vaihtaa omistajaa ja asiasta tietämätön luottaa rekisteriotteen tietoihin.

Itse tulee tosiaan pääasiassa vedeltyä jarrutonta kuomukärryä, joten toivotaan että tuon kestää

Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Koukusta
AKE:n ohjeistus aiheesta, kohta 4: http://www.ake.fi/pdf/753-204-2000.pdfFrostgrey kirjoitti:Hyvin on tuntunut koukku pysyvän jo kahdessa femmassa ilman noita vahvikerautojakin..
Tolla perusteella siis voinee tulla katsastuksessa "hylsy", jos on tarpeeksi tarkka katsastusmiäs hommissa

Harharetkien jälkeen... Saabisti taas :) Tech 2 turvapääsyllä
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
9-5 Aero Combi 2006 (RIP: 9-5 2.0T RE85 1998)
Re: Koukusta
Totta, toivossa on hyvä elää...Palju kirjoitti:AKE:n ohjeistus aiheesta, kohta 4: http://www.ake.fi/pdf/753-204-2000.pdfFrostgrey kirjoitti:Hyvin on tuntunut koukku pysyvän jo kahdessa femmassa ilman noita vahvikerautojakin..
Tolla perusteella siis voinee tulla katsastuksessa "hylsy", jos on tarpeeksi tarkka katsastusmiäs hommissa
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: Koukusta
ELi juu käytetyt näyttäs olevan Ruottista kyllä siinä 200 ekun tietämis eli ei taida kannattaa ootella käytettyä kun ei varmaa sopivuuttakaan ja kun kyselin niin Tampereelta saisi eräästä paikasta tuollaisen tuohon hintaan, tämä siis muillekin tiedoksi:
Bosal-irrotettava vetokoukku asennettuna 470e pelkät osat 300e
Bosal-irrotettava vetokoukku asennettuna 470e pelkät osat 300e
ex. MY2007 9-5 2.0t vector biopower "steg 1"
ex. MY2003 9-5 Aero
ex. MY2003 9-5 Aero
Re: Koukusta
Marmoritiskin koukkusarjat ovat mallikohtaisia (sedan/farkku). Bosalin omassa paketissa on nähtävästi molemmat kulmavahvikemallit mukana. Bosalin paketissa näyttää olevan myös aluslevyjä tms. tilpehööriä enemmän mukana. Pulttien kiristysmomentit ovat näköjään Bosalin ohjeessa hieman erilaiset kuin Saabin ohjeessa.Mikaky kirjoitti: Ilmeisesti kun ostaa uuden setin niin tulee asennustarvikkeet sedaniin ja farmariin samassa. Linkissä Bosalin asennusohjeet.
http://www.catalogue.bosal.com/pdf/pdf_mi/024751.pdf
Ketjun aloittajalle: EN tiedä mitä huutelevat käytetyistä paketeista mutta esimerkiksi itse pystyn myymään bosalin setin 275€ (Irroitettavalla nupilla ja luonnollisesti sähkösarja sisältyy hintaan.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Koukusta
Joskus aikoinaan, kun laitoin omaani koukkua, niin marmoritiskin merkkikohtainen sarja oli halvin, kun pelkkien osien hinta laskettiin (sis. Saabin oman sähkösarjan). Niin yllättävää kuin se onkin.
Kaikki varaosapuljut kauppasivat silloin jotain yleissähkösarjaa, johon sähköt otettiin ryöstämällä tms.
Kaikki varaosapuljut kauppasivat silloin jotain yleissähkösarjaa, johon sähköt otettiin ryöstämällä tms.
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: Koukusta
Muistaakseni Brinkin koukku oli AD-liikkeessä jotain 275€ luokkaa. Alkuperäinen johtosarja sellaiset 50€. Tohon hintaan ei kannata tarvikesarjaa käyttää, alkuperäinen on selkeästi parempi kuin halvat ja saman hintainen kuin kalliimmat tarvikesarjat.
Irrotettavaa koukkua en jaksanut hommata, saahan tuonkin kahdella pultilla irti kiinnikkeestään jos veneen noston/laskun välissä haluaisi ajaa ilma koukkua.
Se sanottakoon tuosta koukusta että MY00-versiossa ei puskuriin jäänyt lovia eikä se muutenkaan näytä Priapuksen elimeltä.
Irrotettavaa koukkua en jaksanut hommata, saahan tuonkin kahdella pultilla irti kiinnikkeestään jos veneen noston/laskun välissä haluaisi ajaa ilma koukkua.
Se sanottakoon tuosta koukusta että MY00-versiossa ei puskuriin jäänyt lovia eikä se muutenkaan näytä Priapuksen elimeltä.
Viimeksi muokannut oju, Pe Helmi 04, 2011 00:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.