Lampun vaihto
Lampun vaihto
Pari viikkoa on autossa ollut vasen ajovalo pimeänä, koska en vaan saa sitä vaihdettua.
Pesunestesäiliön täyttöputkea en saa irti kun edessä on sulakerasia joka ei myöskään lähde irti. Joku täällä kehui että on helppo vaihtaa, mutta olen täysin eri mieltä. Jos lampun vaihtoon pitää irrotella putkia ja sulakerasioita niin miksei samantein koko umpiota. Toisen puolen lampun vaihto vielä menettelee mutta ei sekään ole helpoksi tehty, kun kumisuoja on sen verran löysää kumia ettei tahdo millään mennä paikalleen.
Täytynee viedä huoltoon lampun vaihtoon. On sekin kokemus, ensimmäistä kertaa pitää auto viedä huoltoon lampun vaihtoon, toista se oli muilla merkeillä.
Pesunestesäiliön täyttöputkea en saa irti kun edessä on sulakerasia joka ei myöskään lähde irti. Joku täällä kehui että on helppo vaihtaa, mutta olen täysin eri mieltä. Jos lampun vaihtoon pitää irrotella putkia ja sulakerasioita niin miksei samantein koko umpiota. Toisen puolen lampun vaihto vielä menettelee mutta ei sekään ole helpoksi tehty, kun kumisuoja on sen verran löysää kumia ettei tahdo millään mennä paikalleen.
Täytynee viedä huoltoon lampun vaihtoon. On sekin kokemus, ensimmäistä kertaa pitää auto viedä huoltoon lampun vaihtoon, toista se oli muilla merkeillä.
Re: Lampun vaihto
Jaa-a, mikäs se on?
Re: Lampun vaihto
On varmaan, mutta miten se tähän liittyy?
Re: Lampun vaihto
georgahti meinaa et siinäkin voi olla vikaa ettei se valo toimi.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Lampun vaihto
Jos olet jo suojamuovit saanut päältä pois, niin napakka ote siitä täyttöputkesta veto ylöspäin. Se on vähän tiukka ja joutuu vetämään kunnolla.pezi kirjoitti:Pari viikkoa on autossa ollut vasen ajovalo pimeänä, koska en vaan saa sitä vaihdettua.
Pesunestesäiliön täyttöputkea en saa irti kun edessä on sulakerasia joka ei myöskään lähde irti. Joku täällä kehui että on helppo vaihtaa, mutta olen täysin eri mieltä. Jos lampun vaihtoon pitää irrotella putkia ja sulakerasioita niin miksei samantein koko umpiota. Toisen puolen lampun vaihto vielä menettelee mutta ei sekään ole helpoksi tehty, kun kumisuoja on sen verran löysää kumia ettei tahdo millään mennä paikalleen.
Täytynee viedä huoltoon lampun vaihtoon. On sekin kokemus, ensimmäistä kertaa pitää auto viedä huoltoon lampun vaihtoon, toista se oli muilla merkeillä.
Sulakerasiaa ei tarvii irrottaa.
Sitten käännät vähän vastapäivään pitimestä, vedät pottimon ulos ja irrotat polttimon pitimestä. Uusi poltin tilalle, umpioon, lerssi ja täyttöputki paikalleen jne..
Se kumilerssi menee kyllä ihan nätisti paikalleen (ihan niinkuin kumi lerssin päälle ), kun ei ihan suoraan heti yritä painaa. Vähän "venyttämällä".
Jos parkki täytyy vaihtaa, siinä tarvitaan näppäriä sormia. Siinä kannattaa kattoa umpioon, että mitä johtoa nyppimällä poltin heiluu ja johdosta vetämällä poltin ulos.
Uuden polttimon tunkeminen paikalleen kysyy hermoja ainakin meikeläisen räpylöillä, täytyy vaan johdoista ohjailla juuri mahtuu sormella painamaan polttimon paikalleen kun sen ekana saa takasin "oikeeseen reikään"
Re: Lampun vaihto
No jos nyt kuitenkin lähtisin ensin tuosta polttimon vaihdosta kyselemään huollosta, kun en usko että tässä mitään vikaa on. Ihan vaan on etuvalo pimeänä, ja sidikin kertoo "hienosti", että dipatussa lampussa on virhe (Left dipped beam failure).core2 kirjoitti:georgahti meinaa et siinäkin voi olla vikaa ettei se valo toimi.
Mutta jos polttimon vaihto on noin vaikeaa, niin en uskalla edes miettiä miten vaikeaa voi olla ko. releen vaihto.
Jos alan täyttöputkea rykimään suoraan ylöspäin niin siinä kyllä lentää silloin sulakerasiakin. On se siinä sen verran tiellä. Eikä täyttöputki tunnu millään lähtevän, eli pelko tulee siinäkin, että jos se lopulta lähtisikin, niin millä ihmeellä sen saisi tiukasti takaisin kiinni?apu,apupoika kirjoitti:
Jos olet jo suojamuovit saanut päältä pois, niin napakka ote siitä täyttöputkesta veto ylöspäin. Se on vähän tiukka ja joutuu vetämään kunnolla.
Sulakerasiaa ei tarvii irrottaa.
Sitten käännät vähän vastapäivään pitimestä, vedät pottimon ulos ja irrotat polttimon pitimestä. Uusi poltin tilalle, umpioon, lerssi ja täyttöputki paikalleen jne..
Se kumilerssi menee kyllä ihan nätisti paikalleen (ihan niinkuin kumi lerssin päälle ), kun ei ihan suoraan heti yritä painaa. Vähän "venyttämällä".
Jos parkki täytyy vaihtaa, siinä tarvitaan näppäriä sormia. Siinä kannattaa kattoa umpioon, että mitä johtoa nyppimällä poltin heiluu ja johdosta vetämällä poltin ulos.
Uuden polttimon tunkeminen paikalleen kysyy hermoja ainakin meikeläisen räpylöillä, täytyy vaan johdoista ohjailla juuri mahtuu sormella painamaan polttimon paikalleen kun sen ekana saa takasin "oikeeseen reikään"
Enkä usko että polttimon vaihdossa muuten mitään ongelmaa olisi, jos vaan pääsisi siihen käsiksi. Onneksi parkit vielä toimivat, kuulostaa niidenkin vaihto siltä, että on vaikeaksi tehty.
Re: Lampun vaihto
Näyttääkö tilanne 1.8t:n pellin alla paljonkin erilaiselta kuin tässä: http://www.hiekkalaatikko.org/defa02.jpg ? Ainakin minä eilen näppäsin täyttöputken irti ja vaihdoin kaikki hehkut.
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Lampun vaihto
Sulakerasiaa ei tarvitse irroittaa ja se täyttöputken pitäisi kyllä lähteä ihan sovinnolla ilman erityistä väkivaltaa.
Sen kumisuojan paikalleen saamista helpottaa, jos pyyhkäiset sen sisäreunaan vähän astianpesuainetta liukasteeksi.
Sen kumisuojan paikalleen saamista helpottaa, jos pyyhkäiset sen sisäreunaan vähän astianpesuainetta liukasteeksi.
9-3 SC 1.8t 2006
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
9-5 SC 2.3t Vector 2002 (vaimon)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Lampun vaihto
Siinä putken päässä on kiinnitysura ja sen takia se on niin tiukka. Vähän niin kuin "segerura"
Varmasti pysyy paikallaan kun se painasee takasin, niin että "muljahtaa" takasi siihen uraan, kun siellä on myös tiiviste.
Kokeileppas kammeta sitä putkea ja sitten nostat.
Varmasti pysyy paikallaan kun se painasee takasin, niin että "muljahtaa" takasi siihen uraan, kun siellä on myös tiiviste.
Kokeileppas kammeta sitä putkea ja sitten nostat.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Lampun vaihto
Eikös tuo 2006 1.8t nokka pitäs olla samanlainen kuin 2003 1.8t, mihin vaihdoin viimeksi polttimoita.
Re: Lampun vaihto
Siellä on se kuminen suoja, jonka saa hieman kiertämällä paikalleen kun kumin reuna yrittää taipua sisään päin (eli paikalleen vähän niinkuin rengas laitetaan vanteelle).
Kumpaa mallia on kysyjän ajovalot, xenonit vai halogeenit?
Täyttöputki lähtee ekalla kerralla vähän nihkeästi irti, mutta lähtee kyllä ilman naama punaisena äheltämistä. Seuraavat kerrat jo helposti ja putki pysyy tiiviinä kyllä irroitusten jälkeenkin.
Kumpaa mallia on kysyjän ajovalot, xenonit vai halogeenit?
Täyttöputki lähtee ekalla kerralla vähän nihkeästi irti, mutta lähtee kyllä ilman naama punaisena äheltämistä. Seuraavat kerrat jo helposti ja putki pysyy tiiviinä kyllä irroitusten jälkeenkin.
Viimeksi muokannut tturku, Ti Helmi 08, 2011 20:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Poistettu trollin viestiin viittaus T: ylläpito
Syy: Poistettu trollin viestiin viittaus T: ylläpito
93ss 1.8T Vector -03 M5
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
(exä 9000CSE 2.0tA -96 (emännän))
(exä 9000CS 2.0t man. -97)
(exä 9000i man. -87)
Re: Lampun vaihto
Halogeenithan tuossa on. Mutta kuten sanottu, niin olen jo naama punaisena yrittänyt putkea repiä ilman tulosta. Ja se sulakerasia on mielestäni siinä edessä, mutten ole vielä keksinyt miten sekään lähtee ilman muoviosien rikkomista.SA9000AB kirjoitti:Kumpaa mallia on kysyjän ajovalot, xenonit vai halogeenit?
Täyttöputki lähtee ekalla kerralla vähän nihkeästi irti, mutta lähtee kyllä ilman naama punaisena äheltämistä. Seuraavat kerrat jo helposti ja putki pysyy tiiviinä kyllä irroitusten jälkeenkin.
Täytynee antaa huollon irrottaa se, minä seuraavaksi muuten revin täyttöputken niin, että sieltä tulee puoli moottoria mukana.
Re: Lampun vaihto
Usko nyt jo että putki lähtee irti
Vedä kovaa ja vähän nuljuttele samalla.
Vedä kovaa ja vähän nuljuttele samalla.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Lampun vaihto
Uskon kyllä, mutten ole silti saanut irti. Ei taida olla uskon asia...kalle37 kirjoitti:Usko nyt jo että putki lähtee irti
Vedä kovaa ja vähän nuljuttele samalla.
Re: Lampun vaihto
Suunnista tänne niin mä vedän sen putken irti
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.