Se umpion takana oleva pieni "sulakerasia" nousee irti kevyesti kun huomioit hieman kammeta sen ja akkukotelon välistä lukituskielekettä - tämän jälkeen rasian voi kääntää sivuun ja nostaa myös täyttöputken pois. Kun sen kerran teet huomaat, että olipas helppo lampun vaihto.pezi kirjoitti:
Halogeenithan tuossa on. Mutta kuten sanottu, niin olen jo naama punaisena yrittänyt putkea repiä ilman tulosta. Ja se sulakerasia on mielestäni siinä edessä, mutten ole vielä keksinyt miten sekään lähtee ilman muoviosien rikkomista.
Täytynee antaa huollon irrottaa se, minä seuraavaksi muuten revin täyttöputken niin, että sieltä tulee puoli moottoria mukana.
Lampun vaihto
Re: Lampun vaihto
Re: Lampun vaihto
Kyllä se putki sieltä nousee pois. Itse vaihdoin kerran myös lampun putki paikallaan, käsi oli hieman naarmuilla.. en uskonut sen putken nousevan koska se oli niin tiukassa kiinni. Itsellä autto seuraava, putken seudun lämmitys ja sitten nitkuttelu ja FLOP Sen jälkeen rasvasin tiivisteen, jospa se seuraavan kerran lähtisi pois paikaltaan.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 2
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2010 14:45
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Lampun vaihto
Itse sain polttimon vaihdettua irroittamatta täyttöputkea, kun en uskaltanut voimalla nykiä sitä. Sulakeboksi lähti helposti sivuun, se oli pikku klipsillä kiinni.
Mulla siis -07 malli.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
9-3 SC 1,8t -07
Mulla siis -07 malli.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
9-3 SC 1,8t -07
Re: Lampun vaihto
En viitsi avata uutta ketjua asian tiimoilta niin laitetaan tänne sitten.
Kuinka kauan on ajovalopolttimot(lyhyet) kestänyt foorumilaisilla? Itsellä on puolenvuoden sisään kolmannet polttimot menossa. Molemmat lamput vaihdettu yhtäaikaa. Ei kauheasti huvita vaihdella polttimoita jatkuvasti. Polttimoja on ollu osramit, GE:t ja boschit. Motonetistä ostettu, onkohan siellä jotain kakkoslaatua.. Ehkä aika olis koittaa jotaki muuta liikettä, täytyy nyt käydä kyselee että ottaavatko polttimot takas kun ed. vaihdosta on vajaa kuukausi..
Kuinka kauan on ajovalopolttimot(lyhyet) kestänyt foorumilaisilla? Itsellä on puolenvuoden sisään kolmannet polttimot menossa. Molemmat lamput vaihdettu yhtäaikaa. Ei kauheasti huvita vaihdella polttimoita jatkuvasti. Polttimoja on ollu osramit, GE:t ja boschit. Motonetistä ostettu, onkohan siellä jotain kakkoslaatua.. Ehkä aika olis koittaa jotaki muuta liikettä, täytyy nyt käydä kyselee että ottaavatko polttimot takas kun ed. vaihdosta on vajaa kuukausi..
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lampun vaihto
Turha varmaan kysyä, mutta et kai ole koskenut paljain käsin halogeeni polttimon lasiosaan?
Saab 9-3 1,8t SS
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Volvo V60 T5
Volvo v40 cc awd t5
Volvo v70 2,5 t
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex: 9-3 SC 2,8 turbo XWD
Ex:9-3 SC 1,9 Tid
Ex:9-3 sc 1,8t
Sähköiset viat ovat helppoja! Aina katkos virtapiirissä!
Tech 2 löytyy myös.
Re: Lampun vaihto
Auto ollut 7,5 vuotta (120000 km)ja nyt neljännet polttimot autossa. Toinen kun palaa vaihdan samalla molemmat H7:t.
Re: Lampun vaihto
Olen kyllä koittanu olla koskematta niihin, mutta en sitten tiedä. Mistähän mahtais lähteä vikaa etsimään jos nuo nyt vaihdetutkin palaa ennen aikojaan?kalle37 kirjoitti:Turha varmaan kysyä, mutta et kai ole koskenut paljain käsin halogeeni polttimon lasiosaan?
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lampun vaihto
kyllästyneenä polttimoiden jatkuvaan palamiseen manailin asiaa jossain alan (ad)liikkeessä ja myyjä suositteli philipsin jotain eco polttimoita, vihreä paketti, kirkas valo. Ei ole tarvinnut vaihtaa hmm..kohta vuoteen
(halvatkin olivat vrt.night sitäjatätä)
(halvatkin olivat vrt.night sitäjatätä)
sc 1.8t -o6
Re: Lampun vaihto
Philipsillä on joku poltinmalli jolle luvataan vissiin 3 vai 2 vuoden takuu en nyt muista mikä malli se oli, mutta jos nuo palaa niin täytynee vaihtaa sellasiin sitten.
#4752
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Alfa Romeo 159 2,4JTDm & Opel Insignia 2,0CDTi
9-5 Aero -04 19T#7
ex:
9-5 2,0t -00
9-3 2,2TiD -01 & 9-3SS 1.8t Vector -03 & 9-3 SC Vector 2,0t -06
NG900s 2,3i -95 & NG900 2,0T -96
9000 CSE 2,0T Jubileum -97
900c -89
Re: Lampun vaihto
9-3 vilkkupolttimo pitäisi vaihtaa... tuota täyttöputken irroitustapa en ole tiennyt mutta täytyypä nykäistä se irti. Polttimot vaihdettu monesti putki paikallaan
Tuota ajovalopolttimoiden palamista itsekin ihmettelin kun täytyi melkein joka kuukausi vaihtaa Lopulta keksin kokeilla auton käynnistystä ilman ajovaloja ja kappas eipä palaneet polttimot enää. Nyt kun saappi ollut jo vuosia kestävät ajovalot ainakin pari vuotta kunhan muistaa käynnistää auton ilman ajovaloautomatiikkaa. Eli auto käyntiin ja sit valot päälle. Tuohon viitaten epäilen että käynnistyessä antaa jonkin virtapiikin joka polttaa polttimot ennenaikaisesti. Niin ja onhan toisioilmankierto tuulettimellakin 60 amppeerin sulake joten aika virtoja siellä pellin alla liikkuu
Tuota ajovalopolttimoiden palamista itsekin ihmettelin kun täytyi melkein joka kuukausi vaihtaa Lopulta keksin kokeilla auton käynnistystä ilman ajovaloja ja kappas eipä palaneet polttimot enää. Nyt kun saappi ollut jo vuosia kestävät ajovalot ainakin pari vuotta kunhan muistaa käynnistää auton ilman ajovaloautomatiikkaa. Eli auto käyntiin ja sit valot päälle. Tuohon viitaten epäilen että käynnistyessä antaa jonkin virtapiikin joka polttaa polttimot ennenaikaisesti. Niin ja onhan toisioilmankierto tuulettimellakin 60 amppeerin sulake joten aika virtoja siellä pellin alla liikkuu
9-3 1.8t SS -03 n. 250 000km ja matka jatkuu...
Re: Lampun vaihto
Jossain on vikaa jos kerran kuussa polttimoja vaihtelee. H7 Night Breaker episodia (joitain vuosia sitten) lukuun ottamatta on -04:n polttimot tullut vaihdettua ehkä viitisen kertaa, harvemmin kuin kerran vuodessa joka tapauksessa eikä valokytkintä ole tullut räplättyä.
Re: Lampun vaihto
Naitpreikkerit ei kestä kuukautta pidempään. Eikä tuosta paljon pidempään kestäneet Philipsin jotkut ekstriimitkään. Useampaan kertaan kokeiltu ja tasalaatuista ovat.
Peruspolttimot kyllä kestävät jopa vuosia.
Peruspolttimot kyllä kestävät jopa vuosia.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: Lampun vaihto
Paras yhdistelmä lienee: Nightbreakerit tai vastaavat pitkiin ja longlifet lyhyisiin.
9-3 Cabriolet SE -00
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Hyundai Ioniq 5 73kW RWD Premium -22
#621
Re: Lampun vaihto
Pissapojan täyttöputken takaisinlaitossa kannattaa "voidella" vaikka vedellä sitä o-rengasta tai täyttöputken alapäätä sisäpuolelta. Tässä talvella työnsin putkea paikoilleen niin halkesi saumasta, olisko o-rengas kohmeessa tai muovi hauras, mutta niin vaan napsahti halki. 20€ maksoi tiskillä, ei riistohinta, mutta turha sekin.
Mare
Mare
Aja millä haluat, ja Saabilla lopuks!