
kyssäri työkaluista
kyssäri työkaluista
Olis harkinnassa ostaa akkuiskuväännin olis hintaa noin 200 euroo onko kellään kokemuksia aukeeko esim pyöränpultit riittääkö vääntö tekeekö mitään autorempassa että irtooko isommatkin pultit miten tuottaa kuullemma 107 Nm väännön vai onko ihan lelu 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8096
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: kyssäri työkaluista
Ei tee mitään ainakaan pyörän pulttien kanssa, eikä yleisesti minkään muunkaan M10 kokosta isomman pultin kanssa.ruttunen kirjoitti:Olis harkinnassa ostaa akkuiskuväännin olis hintaa noin 200 euroo onko kellään kokemuksia aukeeko esim pyöränpultit riittääkö vääntö tekeekö mitään autorempassa että irtooko isommatkin pultit miten tuottaa kuullemma 107 Nm väännön vai onko ihan lelu
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: kyssäri työkaluista
no niinpä tietenkin olis muuten kätevä kone jos pelittäs .niitähän on myös myytävänä sähkökäyttöisinä tiedätkö miten ne pelittää 

- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kyssäri työkaluista
mun oletus.. oon harkinnu ostaa sen bilteman version.. kerta se isku tulee siinä mukana ni voi monesti onnistua.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: kyssäri työkaluista
olen kans katellut biltemas ja motonetist luulis olevan vähän parempi kun sähkökäyttönen 

Re: kyssäri työkaluista
Unohdetaan se pyöränpultinavaus. Makitan akkuvääntimet ei ole koskaan tuottaneet pettymyksiä.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
- nalleolut
- "TosiSaabisti"
- Viestit: 24620
- Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
- Paikkakunta: Satakunnan Lappi
Re: kyssäri työkaluista
edelleen se isku... se kannattaa muistaa..
oma koht kokemus akkuporakoneesta.. se momentti säätö.. sillä aukes ku aloitti ykkös momentilla "paukuttaa" vanhat saabin takavalojen ruuvit ja syylärin alareunasta ajovalopesurien ruuvit. jos ois yrittäny suoraan meisselillä kääntää ois ollu kulmat paskana..
se ISKU.
oma koht kokemus akkuporakoneesta.. se momentti säätö.. sillä aukes ku aloitti ykkös momentilla "paukuttaa" vanhat saabin takavalojen ruuvit ja syylärin alareunasta ajovalopesurien ruuvit. jos ois yrittäny suoraan meisselillä kääntää ois ollu kulmat paskana..
se ISKU.
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Re: kyssäri työkaluista
Jos minkäänlainen kompura löytyy talosta, ja pulttien avaaminen on pääasiassa mielessä, ehkä kuitenkin kannattaa ennemmin harkita jokseenkin kunnollista paineilmakäyttöistä. Mulla on tuommonen: http://cgi.ebay.co.uk/Ingersoll-Rand-1- ... 483e9e97a1
Sain tosin vähän halvemmalla joku vuosi sitten, mutta ei ole pahan hintainen vieläkään. Kiinassa kasattu, mutta täysin eri vehje kuin tavaratalojen 20-30 euron napsuttimet. Vanhalla 50 litran säiliöllä varustetulla 200 euron valovirtakompurallakin pärähteli pyöränpultit kepoisesti auki. Pyörien napapultit, ruostuneet alustojen ja jarrusatulojen pultitkin lähti n. 99% varmuudella irti.
Sain tosin vähän halvemmalla joku vuosi sitten, mutta ei ole pahan hintainen vieläkään. Kiinassa kasattu, mutta täysin eri vehje kuin tavaratalojen 20-30 euron napsuttimet. Vanhalla 50 litran säiliöllä varustetulla 200 euron valovirtakompurallakin pärähteli pyöränpultit kepoisesti auki. Pyörien napapultit, ruostuneet alustojen ja jarrusatulojen pultitkin lähti n. 99% varmuudella irti.
Saab 900 Aero -90, Saab 9-5 Aero -01
Re: kyssäri työkaluista
Älkää nyt sekoittako momenttiväännintä ja iskevää väännintä. Itsellä on Makitan btw251rfe ja mukava apu renkaanvaihdossa. Jos haluaa monipuolisemman niin ehdottomasti btw450rfe. Oon tuolla btw450 mallilla tehnyt yhden alustarempan ja aivan loistava kampe. keväällä näkee onko tuosta btw251:sestä mihinkään alustarempassa, luulen että ei oo tarpeeksi potkua kun tiedän kuinka lujille tuo btw450 joutui erittäin tiukoissa pulteissa.
Kaikista paras ois kuitenkin Milwaukeen hd 18 hiw. kevyempi kuin Makitan 450 ja kompaktimman kokoinen, sekä tehokkaampi.
Ja älkää sotkeko kättänne paskaan. siis jättäkää ne bilteman akkukoneet sinne minne ne kuuluukin, eli kaupan hyllylle. Toki hyvä kone maksaa, mutta on niistä sitte apuakin.
edit. lisätään vielä että tuolla btw251 ei lähtenyt ihan kaikista tiukimmat pyöränpultit irti vaikka vääntö max 230nm. vaikka pultit oli laitettu momenttiavaimella oikeaan momenttiin.. joskus ne vaan on jämähtänyt aika tiukkaan. eli ensi momenttiavaimella pieni aukaisu ja koneella loput. btw450 mallilla ei ole tuota ongelmaa.
Kaikista paras ois kuitenkin Milwaukeen hd 18 hiw. kevyempi kuin Makitan 450 ja kompaktimman kokoinen, sekä tehokkaampi.
Ja älkää sotkeko kättänne paskaan. siis jättäkää ne bilteman akkukoneet sinne minne ne kuuluukin, eli kaupan hyllylle. Toki hyvä kone maksaa, mutta on niistä sitte apuakin.
edit. lisätään vielä että tuolla btw251 ei lähtenyt ihan kaikista tiukimmat pyöränpultit irti vaikka vääntö max 230nm. vaikka pultit oli laitettu momenttiavaimella oikeaan momenttiin.. joskus ne vaan on jämähtänyt aika tiukkaan. eli ensi momenttiavaimella pieni aukaisu ja koneella loput. btw450 mallilla ei ole tuota ongelmaa.
Re: kyssäri työkaluista
Minulla on akkukäyttöinen pulttipyssy, joka on hyödyllinen kaikessa remontissa. kaikkein tiukimmat pyöränpultit ei sillä aukea, mutta ei aukea paineilmapyssylläkään. Maksoi jotain 2-3 sataa €. puolet lisää, niin olisi saanut paljon vahvemman.
Taisin ostaa työkalupörssistä.
Taisin ostaa työkalupörssistä.
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
Re: kyssäri työkaluista
Itsellä on tuollainen Makitan 14.4v iskeväruuvinväännin, on kyllä ihan näppärä kaveri autoremonteissakin kun osti siihen hylsyjä/torxeja varten sopivia istukoita. Ihan ei jaksa pyöränpultteja avata, mutta siinakin on oiva apuri niin ei tarvi käsin pulttejä pyöritellä. Ruuvien vääntelyssä tuo onkin sitten ihan ehdoton, niin isoa puuruvia ei ole vielä eteen tullut mitä tuo ei jaksais nakuttaa ja ei väännä ranteita solmuun kuten tavallinen akkukone..
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Re: kyssäri työkaluista
Mites tällänen: http://www.bosch-pt.fi/boptocs2-fi/Amma ... /index.htm
Ainaki paperilla vääntöä löytyy. Tuttu myös vastaavanlaisesta "kehui", että oli onnistunut katkaisemaan pyöränpultin ruuvaamalla vahingossa väärään suuntaan...
Ainaki paperilla vääntöä löytyy. Tuttu myös vastaavanlaisesta "kehui", että oli onnistunut katkaisemaan pyöränpultin ruuvaamalla vahingossa väärään suuntaan...
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: kyssäri työkaluista
Tässä Jula tavaratalon pyörän pulttien/muttereiden avaamiseen ehdoton kuningas.
100-650 Nm. Hinta 199sek.

100-650 Nm. Hinta 199sek.

Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: kyssäri työkaluista
Kyllä tuolla pyöränpultin poikki saa, varmasti erittäin hyvä kampe vaikkei tuosta kokemusta olekaan. Aika vastaava varmaankin kun tuo aiemmin mainitsemani Milwaukee. Näyttäis olevan myös tuossa kuvasta päätellen kohtuu kapea tuo kahva niinkuin muissakin uusissa Boschin koneissa, ainakin minusta ovat hyvin muotoiltuja.Coltti kirjoitti:Mites tällänen: http://www.bosch-pt.fi/boptocs2-fi/Amma ... /index.htm
Ainaki paperilla vääntöä löytyy. Tuttu myös vastaavanlaisesta "kehui", että oli onnistunut katkaisemaan pyöränpultin ruuvaamalla vahingossa väärään suuntaan...
Re: kyssäri työkaluista
Hyvin kauan sitten rengasliike oli kuplani pultit vetänyt ihan pirun tiukalle, ei toivoakaan vakiokaluilla avata. Enimmillään vaati noin ? 400--500 Nm (normaalia reilusti paksuvartisemman rengasavaimen varsi taipui tyvestä kun seisoin varteen panemani jatkoputken päällä.
Aina kandeiskin olla sopiva jatkoputki rengas- avaimelle mukana autossa.
Nykyisin ei varmaankaan noin suuriin epäkohtiin enää törmää, koska rengasliikkeiden työkalut ovat asiallisemmat.
Aina kandeiskin olla sopiva jatkoputki rengas- avaimelle mukana autossa.
Nykyisin ei varmaankaan noin suuriin epäkohtiin enää törmää, koska rengasliikkeiden työkalut ovat asiallisemmat.
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00