Lähes kahdeksan vuoden "harhailun" jälkeen olen jälleen saab kuski (liekö veren perintöä kun isäukko on kurvaillut saabeilla jo 35 vuotta ja itsellänikin tämä nykyinen saab on viides). Aikalailla tässä vuosien aikana saabin korjaustaidot/muu tietotaito (se vähäinenkin) on kadonnut omasta kopasta.

Jonkun verran olen saittia tässä lueskellut, mutta muutamia kysymyksiä heräili kuitenkin.
Lähinnä kaipailen nettisaitteja joista saa tilattua tarvittaessa varaosia saabiin? Hankintalistalla on spoileri tuonne wagonin takaluukun harjalla ja moottorin alta näyttää kadonneen vähintäänkin 1 kpl "pohjapanssari" muoveja. Motonet ei ainakaan tuota pohjapanssaria näytä myyvän.
Vetokoukku ja lasien tummennuksetkin on listalla, kunhan saadaan talous tasapainoon alkuhankintojen ja enemmän tai vähemmän pakollisen perushuollon jälkeen.
Auton olen juuri ostanut ja ajattelin ihan varmuuden vuoksi suorittaa perushuollon (kaikki nesteet, öljyt, suodattimet, tulpat) vaihdattaa vaikkei edellisestä huollosta olekaan kuin n.5 tkm. Tiedänpähän tuon huollon jälkeen mitä siellä moottorissa, letkuissa ja putkissa sitten kiertää.
Lisäksi tietysti kiinnostaa ammattinsa osaavat saab-korjaamot/korjaajat tässä pks-seudulla, marmori tiskiä koitan välttää kustannus syistä ja harkinta listalla on korjausoppaan hankinta. Mahtaako niillä korjausoppailla tehdä mitään? Osa auton mahdollisista vioista kun näyttää olevan hieman "mystisen" oloisia ainakin näin vuosien saab tauon jälkeen.