
Mitä öljyvuotoja yleensä OG900:sissa on?
Mitä öljyvuotoja yleensä OG900:sissa on?
Kymysys on taasen esitetty edellä? Kiinnostaisi tietää, jos sellaisen laatutuotteen laittaisi kulutustuotteeksi.
Miten noiden OG:ten manuaalit kestävät vaparissa? ...oman jären mukaan ainakin paremmin luutavammin kuin tuhisijoissa.

#1882
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Saab 9-3SS TTiD vm. 2008 & Mitsubishi L200 vm. 2016 & Landrover Defender Td5 vm. 2003
Moottorin öljyvuodoista tulee mieleen kohteet jotka omaanikin on jo- laitettu.
1.Öljynpaineanturi,vuotaa liittimen välistä.
2.Venttiilikopan tiiviste.
3. Virranjakajan o-rengas.
4. Kampiakselin stefat moottorin molemmista päistä.
5. Öljypumpun o-rengas , lähinnä rintapeltiä siis.
6. Kannen tiiviste voipi vuotaa ulospäin.
7. Kaasutin moottorisessa polttoaine pumpun jalka.
Hammastanko vuotaa kai varsinkin vanhemmissa.
Laatikon vuotoja.
1. Vetoakselin sisäpäät Stefa/o-rengas.
2. Vaihteiston takaluukun tiiviste.
3. Vaihteen siirtäjän stefa.
1.Öljynpaineanturi,vuotaa liittimen välistä.
2.Venttiilikopan tiiviste.
3. Virranjakajan o-rengas.
4. Kampiakselin stefat moottorin molemmista päistä.
5. Öljypumpun o-rengas , lähinnä rintapeltiä siis.
6. Kannen tiiviste voipi vuotaa ulospäin.
7. Kaasutin moottorisessa polttoaine pumpun jalka.
Hammastanko vuotaa kai varsinkin vanhemmissa.
Laatikon vuotoja.
1. Vetoakselin sisäpäät Stefa/o-rengas.
2. Vaihteiston takaluukun tiiviste.
3. Vaihteen siirtäjän stefa.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Juu'u.... kyllä getraginkin saa rikki jos sinnikkäästi yrittää.
Käytössä mm. 90 saba, jossa mittarissa hiukan yli 420k kilsaa ja laatikko on ihan jees kunnossa. Pientä rallatusta nelosella kuuluu, jos ajaa pintakaasulla. Tietääkseni on vielä ajettu kokoajan mobilin superilla...
99:ssä 5v laatikko kesti noin 200k kunnes meni remppaan omaa tyhmyyttä/ ajokorttia sisään ajettaessa...
Turbossa oli mittarissa hiukan yli 300k ja laatikko äänti hiukan vitosella. Rempasin kuntoon noin 250eurolla. Eli ei mitään sairaan kallista.... SKF laakerit melkotarkasti 1000 vanhaa mummelia.
Kyllähän tuo og:n laatikko kestää jos sitä nätisti käyttää. Itse vaihtelen öljyjä semmosen kymppitonnin välein. Vältän vedättämistä vitosella, eli en käytä femmaa alle 80-90km/h. Rauhalliset vaihdot kunniaan ja kumin poltot olen siirtänyt lähes kokonaan peiton alle....
Toki käytettyä autoa ostettaessa edellinen käyttäjä on voinut panna alulle jo jotain sellaista mitä ei voi pysäyttää....
Mitä noihin vuotamisiin tulee niin omani vuotavat oikeastaa vain kytkinakselin stefasta, mikä on siis laatikossa kiinni. Ja ohjaustehostimen stefasta(luullakseni), mistä menee se spooriakseli sisään. Luonnollisesti myös virranjakajasta tihkuu, mutta se on niin pientä vielä että sen juuri ja juuri huomaa.... Niin ja tietysti venakopan tiiviste...
Nämä ny yhtäkkiä tuli mieleen joku voi jatkaa jos on lisää kestovinkkejä/vuotokohteita....
Joku näemmä ehtikin jo laittaa listaa...
Käytössä mm. 90 saba, jossa mittarissa hiukan yli 420k kilsaa ja laatikko on ihan jees kunnossa. Pientä rallatusta nelosella kuuluu, jos ajaa pintakaasulla. Tietääkseni on vielä ajettu kokoajan mobilin superilla...
99:ssä 5v laatikko kesti noin 200k kunnes meni remppaan omaa tyhmyyttä/ ajokorttia sisään ajettaessa...

Turbossa oli mittarissa hiukan yli 300k ja laatikko äänti hiukan vitosella. Rempasin kuntoon noin 250eurolla. Eli ei mitään sairaan kallista.... SKF laakerit melkotarkasti 1000 vanhaa mummelia.
Kyllähän tuo og:n laatikko kestää jos sitä nätisti käyttää. Itse vaihtelen öljyjä semmosen kymppitonnin välein. Vältän vedättämistä vitosella, eli en käytä femmaa alle 80-90km/h. Rauhalliset vaihdot kunniaan ja kumin poltot olen siirtänyt lähes kokonaan peiton alle....

Toki käytettyä autoa ostettaessa edellinen käyttäjä on voinut panna alulle jo jotain sellaista mitä ei voi pysäyttää....
Mitä noihin vuotamisiin tulee niin omani vuotavat oikeastaa vain kytkinakselin stefasta, mikä on siis laatikossa kiinni. Ja ohjaustehostimen stefasta(luullakseni), mistä menee se spooriakseli sisään. Luonnollisesti myös virranjakajasta tihkuu, mutta se on niin pientä vielä että sen juuri ja juuri huomaa.... Niin ja tietysti venakopan tiiviste...
Nämä ny yhtäkkiä tuli mieleen joku voi jatkaa jos on lisää kestovinkkejä/vuotokohteita....
Joku näemmä ehtikin jo laittaa listaa...
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business (KA)
#1814
#1814
Kiitos!
Olipa hyvä lista omaakin remonttia silmällä pitäen. Suurin osa noista olikin jo omalla työlistalla, mutta tuo virranjakajan o-rengas pitää vielä hommata.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Ja virranjakajan sisällä oleva stefa... Siihen käy 12mm akselille tarkoitettu, alk.peräinen on 12,5 mm. vitonisia en löytänyt vaikka yritin joka paikasta. Kyllä siellä NBR kestää jos edellinenkin kesti 450000 Km ja 17v, sitte rupes tihkuun 

----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147