Vetonivelen ulomman maljan irroitus?
Vetonivelen ulomman maljan irroitus?
Olisko jotain kuvia/ohjetta miten homma toimii? Pitäis vaihtaa ulompi malja enkä keksiny vielä ainakaan miten se vanha lähtee irti. Vetarit irrallaan ja peräisin jostain uudemmasta tonnarista, jossa ABS:t ja tässä omassani ei sellasia ole niin pakko vaihtaa.
Re: Vetonivelen ulomman maljan irroitus?
Irrota suojakumin siteet ja vedä gummia moskasta puhdistetulle akselille pois tieltä, sitten kaivelemaan rasvaa pois siitä ulomman nivelen juuresta ja akselilta tulee näkösälle C-lukkorengas, sitä levittämällä ja niveltä naputtelemalla esim. kumi- tai muovinuijalla yleensä irtoaa.
Kun niitä osia nyt on kahdesta erilaisesta autosta niin kannattaa verrata huolella akseleiden booritukset, lukkorenkaan kohdat akseleilla sekä akseleiden pituus.
Kun niitä osia nyt on kahdesta erilaisesta autosta niin kannattaa verrata huolella akseleiden booritukset, lukkorenkaan kohdat akseleilla sekä akseleiden pituus.
Re: Vetonivelen ulomman maljan irroitus?
Ja tarkista nyt ensin mittaamalla,mahtuisiko absi nivel menemään pohjaan ilman hammasrinkulaa,mulla meni vanhaan 89cd 2 l i malliin absin ulompi nivel ilman hammasrinkulaa,irrotin lämmittämällä rinkulaa kaasupilleillä,niin putos pois...vaihtoon meni myös sisämaljat mulla,en tiedä oliko niissä eroo,mutta ainakin vetarin väliputki oli turboapsissa paksumpiseinämäinen,ja laitoin sen
-97 CS 2,0 T biosofta , -97 CS 2,3 TA