Tänään sai taas pultata "uutta osaa" kiinni. Löytyi Motonetista peräti yksi Saabin kaasuvaijeri. Ei saanu orggista saabilta, eikä löytyny muiltakaan paikallisilta varaosapajoilta. Tämä vaijeri on tarkoitettu -74 hujakoille 2 litraseen saabbiin, ja ihan hyvin se tähän homman käy.
Pussi ja pakkaus oli sen näkösiä, että lienee joskus 70 luvulla tuo osa valmistettu ja säkitetty...
Joo, ei toimi härveli, ykkönen ei polta kun ehkä joskus. Ruttuja on, bensaa tulee, tulpat on uudet, jotta pitää testaa toista kassua, jos auttais. Tulppa oli kuitenkin sen näköinen, että on hitusen saattanut välillä polttaa..
Toinen juttu mikä onneksi tuli vastaan, ennenkuin sain kaasuvaijerin kiinni, ja pannu ei ole oikeastaan pyörinyt kuin tyhjäkäynnillä. Totesin että venakopan tiiviste vähän tihkuu, ja ajattelin että uusimpa tiivisteen.
Hurja löyty kopan alta...
Nooh, toivottavasti noin minuutin tyhjäkäynti irrallisella nokalla ei aiheuttanut mitään suurempia vaurioita. Eli pari pulttia puuttu, ja ainoastaan nokkapyörän alla ollut pukki oli momentissa, muut löysällä...
Taas nipussa..
Sen verran vielä tuumin, että jatkan/muutan vähän johtosarjoja ja siirtäisin noi boksit molemmat tuonne repsikan lokariin, siellä kun on vähän paremmin tilaa.
Lämmintäkin tuli koppiin, joskin puhaltimen moottorin katkaisija sanoi sopimuksensa irti...
Nyt täytyy mennä maate, huomenna jatketaan puuhastelua, ja jos sais koklattua toisella kassulla, jos vaikka pelais sitten.