Huoltohinnat
Re: Huoltohinnat
Siis jakopään hilut 600 egee marmori tiskil taitaa vaihdon ajankohdan osues olla ebay tilaus(genuine jakopää sarja 114puntaa ja vesipumppu 55)gates hihna sarja 100puntaa.taitaa siinä töitten verran säästää.
Re: Huoltohinnat
Metro auto kalliossa ja SC TTID välihuolto (2v. 38tKm). Hinta arvio 300€ ja lasku saman suuruinen - positiivista. Kaikki muu onkin sitten syvältä.
Takuuseen piti korjata nitisevä radion etupaneeli, vonkuva ohjaus, vaihtaa liitoksistaan ratkennut muovipaneeli (takaluukun ovessa) ja pari pientä muuta kohtaa.
Huolimatta siitä että työt oli huoltoaikaa puhelimitse varatessa etukäteen sovittu eivät olleet tilanneet osia etukäteen. Toisella huoltokerralla huomasivat että olivat tilanneet väärät osat (saivat kuitenkin yhden rikkinäisen lampun korjattua) ja varattiin seuraava aika. Kolmannella kerralla piti olla valmista, mutta autoa tarkastaessa huomasin että takaluukussa alunperin kahden ehjän muovipaneelin välinen rako irvisti lähes 10cm. Huoltomies oli siis uutta paneelia asentaessaan saanut ehjä paneelin toiselta puolen pois paikaltaan eikä viitsinyt työnsä jälkeä tarkistaa. Samalla selvisi että radion etupaneelia oli korjattu jo edellisellä kerralla. Tämän olisi tietty voinut arvatakin koska alunperin ajoittainen nitinä oli muuttunut jatkuvaksi narinaksi myös tasaisella tiellä. Tämä auto siis yritettiin luovuttaa asiakkaalle ja multa paloi proppu. Auto jäi liikkeen talliin odottamaan neljättä ja ratkaisevaa huoltoyritystä, minä lähdin kotiin liikeen sijaisautolla. Kertyypähän heillekin kustannuksia eli pientä painetta laittaa Saba kuntoon. Auton korjaamisen lisäksi saavat lahjoa minua perusteellisesti jotta a) jatkaisin asiakkaana b) en aloittaisi parjaamiskampanjaa
Hassua muuten että Saab huoltoilmaisin ei ilmoittanut huoltotarpeesta. Samoin huollon jälkeen huoltolaskuri näytti 35%, ainoastaan teksti seuraavan huollon tyypistä oli vaihtunut välihuollosta päähuolloksi.
Takuuseen piti korjata nitisevä radion etupaneeli, vonkuva ohjaus, vaihtaa liitoksistaan ratkennut muovipaneeli (takaluukun ovessa) ja pari pientä muuta kohtaa.
Huolimatta siitä että työt oli huoltoaikaa puhelimitse varatessa etukäteen sovittu eivät olleet tilanneet osia etukäteen. Toisella huoltokerralla huomasivat että olivat tilanneet väärät osat (saivat kuitenkin yhden rikkinäisen lampun korjattua) ja varattiin seuraava aika. Kolmannella kerralla piti olla valmista, mutta autoa tarkastaessa huomasin että takaluukussa alunperin kahden ehjän muovipaneelin välinen rako irvisti lähes 10cm. Huoltomies oli siis uutta paneelia asentaessaan saanut ehjä paneelin toiselta puolen pois paikaltaan eikä viitsinyt työnsä jälkeä tarkistaa. Samalla selvisi että radion etupaneelia oli korjattu jo edellisellä kerralla. Tämän olisi tietty voinut arvatakin koska alunperin ajoittainen nitinä oli muuttunut jatkuvaksi narinaksi myös tasaisella tiellä. Tämä auto siis yritettiin luovuttaa asiakkaalle ja multa paloi proppu. Auto jäi liikkeen talliin odottamaan neljättä ja ratkaisevaa huoltoyritystä, minä lähdin kotiin liikeen sijaisautolla. Kertyypähän heillekin kustannuksia eli pientä painetta laittaa Saba kuntoon. Auton korjaamisen lisäksi saavat lahjoa minua perusteellisesti jotta a) jatkaisin asiakkaana b) en aloittaisi parjaamiskampanjaa
Hassua muuten että Saab huoltoilmaisin ei ilmoittanut huoltotarpeesta. Samoin huollon jälkeen huoltolaskuri näytti 35%, ainoastaan teksti seuraavan huollon tyypistä oli vaihtunut välihuollosta päähuolloksi.
Re: Huoltohinnat
Tänään kävi oma TTiD 60 tkm:n huollossa AutoÅströmilla. Kaikkineen tuli kustantamaan 450 euroa. Mielenkiintoisempi juttu on se, etteivät vieläkään löytäneet autosta pienintäkään vikaa Aivan käsittämättömän laadukas peli kaikkiaan - ei edes meillä olleet japanialaiset ole olleet tämän veroisia.
Hyvä
Hyvä
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Huoltohinnat
Eiköhän tuo jatku samaan malliin. Kun vaihdoin omani 9-3 Tids:ni tuohon "pikkumustaan", olin ajanut sillä 89000km. Normaalit huollot ajallaan, dieseliä tankkiin ja pesuvedet pesuriin. Kyllä oli tosi viaton peli, niin ovat kyllä olleet muutkin Saabini.saab93f kirjoitti:Tänään kävi oma TTiD 60 tkm:n huollossa AutoÅströmilla. Kaikkineen tuli kustantamaan 450 euroa. Mielenkiintoisempi juttu on se, etteivät vieläkään löytäneet autosta pienintäkään vikaa Aivan käsittämättömän laadukas peli kaikkiaan - ei edes meillä olleet japanialaiset ole olleet tämän veroisia.
Hyvä
Hyvä
Terevisin Risto Suikkari
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Huoltohinnat
Meillä aiempi TiDS (10/2005) juonitteli kyllä tämänkin edestä. Eberi vaihdettiin pari kertaa ja sitä korjattiin ainakin viisi kertaa kahden ja puolen vuoden aikana. Sen lisäksi imusarja meni uusiksi sen pyörreläppäongelman vuoksi. Nyt koputellaan puuta - eihän tuo TTiD edes nitise oululaisilla mukulakivikaduilla vaikka sporttialustainen onkinristos kirjoitti:Eiköhän tuo jatku samaan malliin. Kun vaihdoin omani 9-3 Tids:ni tuohon "pikkumustaan", olin ajanut sillä 89000km. Normaalit huollot ajallaan, dieseliä tankkiin ja pesuvedet pesuriin. Kyllä oli tosi viaton peli, niin ovat kyllä olleet muutkin Saabini.saab93f kirjoitti:Tänään kävi oma TTiD 60 tkm:n huollossa AutoÅströmilla. Kaikkineen tuli kustantamaan 450 euroa. Mielenkiintoisempi juttu on se, etteivät vieläkään löytäneet autosta pienintäkään vikaa Aivan käsittämättömän laadukas peli kaikkiaan - ei edes meillä olleet japanialaiset ole olleet tämän veroisia.
Hyvä
Hyvä
Terevisin Risto Suikkari
Kivoja kilsoja "pikkumustan" kanssa!!
Konsta K.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: Huoltohinnat
Tähän saagaan hieman jatkoa.. Viidennellä kerralla vaihdettiin neljännellä kerralla rikkoutunut lämminilmaputki, sekä uudet kääntölaakerit. Maahantuoja ystävällisesti korvasi uudet laakerit vaikka takuu oli mennyt umpeen jo 4kk aikaisemmin. Viidennellä kerralla tilattiin myös radion uusi peitelevy joka asennettiin kuudennella kerralla. Nyt on pysyneet radion nitinät melkein kokonaan poissa kaikki kuusi huoltoa siis takuun piikkiin.Pipo kirjoitti:Metro auto kalliossa ja SC TTID välihuolto (2v. 38tKm). Hinta arvio 300€ ja lasku saman suuruinen - positiivista. Kaikki muu onkin sitten syvältä.
Takuuseen piti korjata nitisevä radion etupaneeli, vonkuva ohjaus, vaihtaa liitoksistaan ratkennut muovipaneeli (takaluukun ovessa) ja pari pientä muuta kohtaa.
Huolimatta siitä että työt oli huoltoaikaa puhelimitse varatessa etukäteen sovittu eivät olleet tilanneet osia etukäteen. Toisella huoltokerralla huomasivat että olivat tilanneet väärät osat (saivat kuitenkin yhden rikkinäisen lampun korjattua) ja varattiin seuraava aika. Kolmannella kerralla piti olla valmista, mutta autoa tarkastaessa huomasin että takaluukussa alunperin kahden ehjän muovipaneelin välinen rako irvisti lähes 10cm. Huoltomies oli siis uutta paneelia asentaessaan saanut ehjä paneelin toiselta puolen pois paikaltaan eikä viitsinyt työnsä jälkeä tarkistaa. Samalla selvisi että radion etupaneelia oli korjattu jo edellisellä kerralla. Tämän olisi tietty voinut arvatakin koska alunperin ajoittainen nitinä oli muuttunut jatkuvaksi narinaksi myös tasaisella tiellä. Tämä auto siis yritettiin luovuttaa asiakkaalle ja multa paloi proppu. Auto jäi liikkeen talliin odottamaan neljättä ja ratkaisevaa huoltoyritystä, minä lähdin kotiin liikeen sijaisautolla. Kertyypähän heillekin kustannuksia eli pientä painetta laittaa Saba kuntoon. Auton korjaamisen lisäksi saavat lahjoa minua perusteellisesti jotta a) jatkaisin asiakkaana b) en aloittaisi parjaamiskampanjaa
Hassua muuten että Saab huoltoilmaisin ei ilmoittanut huoltotarpeesta. Samoin huollon jälkeen huoltolaskuri näytti 35%, ainoastaan teksti seuraavan huollon tyypistä oli vaihtunut välihuollosta päähuolloksi.
Nyt on sitten aika suorittaa päähuolto, mitä hyvän hinta-laatusuhteen huoltamoa suosittelette pääkaupunkiseudulla tai Salossa?
Re: Huoltohinnat
Aiheeseen löyhästi liittyen, osaako joku sanoa mitä tuolle radion paneelille pitäisi tehdä kun se itselläkin ajoittain nitisee ja natisee? Ja toinen ärsyttävyys löytyy katosta peruutuspeilistä taaksepäin. Siitä kuuluu ajoittain sirinää joka lakkaa kun kädellä kattoa painaa. Pari kertaa purkanut muovit irti mutta en vaan keksi mistä se tulee. Kellään vinkkejä tuohon?
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: Huoltohinnat
Omassa juurikin tuo pieni sirinä kuuluu tuosta peilistä taaksepäin olevasta muovista. Samoin kojelautaa mittariston ympärillä kiertävä kromikehys sirisee.
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Re: Huoltohinnat
Sama vika. Olen jopa laittanut ohutta vaahtomuovia tuonne muovien alle mutta ei auta. Todella raivostuttava ääni muuten hiljaisessa autossa.jmaatta kirjoitti:Ja toinen ärsyttävyys löytyy katosta peruutuspeilistä taaksepäin. Siitä kuuluu ajoittain sirinää joka lakkaa kun kädellä kattoa painaa. Pari kertaa purkanut muovit irti mutta en vaan keksi mistä se tulee. Kellään vinkkejä tuohon?
Myös itse peili sirisee minulla välillä, sitä kun kääntää vähänkin niin sirinä lakkaa taas hetkeksi.
OPEL
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
SAAB 9-5 Aero A5 vm. 2004
Ex Saab 9³ SC 1.9TiDS Vector A6 vm. 2007[/url]
Ex Saab 9³ TiD 2.2 SE vm.2001 & Saab OG900i vm. 1991
#2570
Re: Huoltohinnat
Moron kaikille !
Jatkan tätä vanhaa huoltojutustelua.
Tulin vuodenvaihteessa hankkineeksi SS:n ja vihdoinkin löytyi hyvin ja useasti huollettu yksilö. Auton eka omistaja oli vaihdattanut öljyn (+ suod) kuusitoista( 16 ) kertaa viiden ja puolen vuoden ja 113 tkm:n aikana. Liekö jo Suomen ennätys? Eli keskimäärin n. seitsemän tuhannen välein.
Muutenkin huoltohistorian mukaan autoon on uponnut kohtuullinen kasa rahaa;
n. 8000 €. Tähän summaan sisältyy paitsi normaalit huollot ja ylimääräiset öljynvaihdot myös tarvittava määrä renkaita, ajovalojen vaihtoja, pari nelipyöräsuuntausta, kuljettajan turvavyön vaihto ja olihan siellä yks lokasuojan oikaisu ja maalaus ( n. 400 € ).
Merkkihuoltopaikkana on käytetty Turun Metro-autoa.
Aika kallista, kun auton hinnastakin oli pudonnut jo n. 25 tonnia runsaassa viidessä
vuodessa.
Enpä taida jatkossakaan uutta autoa edes harkita....
Jatkan tätä vanhaa huoltojutustelua.
Tulin vuodenvaihteessa hankkineeksi SS:n ja vihdoinkin löytyi hyvin ja useasti huollettu yksilö. Auton eka omistaja oli vaihdattanut öljyn (+ suod) kuusitoista( 16 ) kertaa viiden ja puolen vuoden ja 113 tkm:n aikana. Liekö jo Suomen ennätys? Eli keskimäärin n. seitsemän tuhannen välein.
Muutenkin huoltohistorian mukaan autoon on uponnut kohtuullinen kasa rahaa;
n. 8000 €. Tähän summaan sisältyy paitsi normaalit huollot ja ylimääräiset öljynvaihdot myös tarvittava määrä renkaita, ajovalojen vaihtoja, pari nelipyöräsuuntausta, kuljettajan turvavyön vaihto ja olihan siellä yks lokasuojan oikaisu ja maalaus ( n. 400 € ).
Merkkihuoltopaikkana on käytetty Turun Metro-autoa.
Aika kallista, kun auton hinnastakin oli pudonnut jo n. 25 tonnia runsaassa viidessä
vuodessa.
Enpä taida jatkossakaan uutta autoa edes harkita....
90 vm-85 125 tkm => 900 -87 145 tkm => 900 C -90 245 tkm => 9000 CD -95 285 tkm=> 900 -97 165 tkm =>( liian vähän )
9-5 -00 2,0 t A 299 tkm ja 9-3 SS -05 2,0t M
9-5 -00 2,0 t A 299 tkm ja 9-3 SS -05 2,0t M
Re: Huoltohinnat
Kyselin 93SC TTiD:n välihuollolle hintaa pk-seudun parista merkkiliikeestä. Hl n. 400€. Ottaen huomioon vaihdettavien osien määrän ( öljy+suodatin+raitisilmasuodatin, arvoltaan ehkä 100€), niin ohjeelliselle 1,5h työajalle saadaan aika mukava tuntihinta.. Elämä siis on...
93SC TTiD
Re: Huoltohinnat
1.8t SC Turbo Pilotin 120tkm huolto länsi-uudellamaalla 462e sisältäen myös jarrunesteen vaihdon. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta. Pikaisen tiedustelukierroksen hinta-arviot vaihtelivat välillä 400-650e.
9³ 1,8t SC BSR
Re: Huoltohinnat
120tkm bensan "pää+välihuollon" sisältö on kuitenkin astetta laajempi (lisää tulpat, p-suodatin, ilmansuodatin). Jos nuo kaikki tehty, niin suhteessa kyllä edukkaampi.pebe kirjoitti:1.8t SC Turbo Pilotin 120tkm huolto länsi-uudellamaalla 462e sisältäen myös jarrunesteen vaihdon. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta. Pikaisen tiedustelukierroksen hinta-arviot vaihtelivat välillä 400-650e.
Dieselin öljynvaihto + raitisilmansuodatin + tarkistukset = 400€ tuntuu kalliilta
93SC TTiD
Re: Huoltohinnat
120tkm bensan "pää+välihuollon" sisältö on kuitenkin astetta laajempi (lisää tulpat, p-suodatin, ilmansuodatin). Jos nuo kaikki tehty, niin suhteessa kyllä edukkaampi.pebe kirjoitti:1.8t SC Turbo Pilotin 120tkm huolto länsi-uudellamaalla 462e sisältäen myös jarrunesteen vaihdon. Mielestäni varsin kohtuullinen hinta. Pikaisen tiedustelukierroksen hinta-arviot vaihtelivat välillä 400-650e.
Dieselin öljynvaihto + raitisilmansuodatin + tarkistukset = 400€ tuntuu kalliilta
93SC TTiD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Huoltohinnat
Taitaa aika moni käytellä foorumia kännykällä noista tupla viesteistä päätellen.