Läpivienti tonnarissa?
Minä toteutin myös tuon virran kuskin puolelta cc korimallissa ja voin sanoo, että kun asennukset oli valmiit niin ilmakin rupesi liikkumaan 
 Tosin subwoofer täytyy vaihtaa hieman järeempään kun itse en tuosta spl dynamicsin pro sarjasta juurikaan välitä =) Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan.  
			
			
									
									
						- 
				2,3T sport
 - "Viggen"
 - Viestit: 653
 - Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
 - Paikkakunta: E-suomi
 - Viesti:
 
Suuresti epäilen että häiriön poimija on signaalipiuha(RCA) eikä virtajohto.zmo_ kirjoitti:Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan.
Katso ensin ettei RCA kulje muutamia senttejä enempää samansuuntaisesti kuin mikään auton tai vahvarin virtajohto.
Olettaen että sulla on päätevahvari(t) takakontissa...
Itse tappelin myös tuon ininän kanssa kun lisäsin erillissarjan ja pari 10" Subia tähän AS2:seen.  Alkujaan oli Nextin vahvari noille takakajareille joka inisi vaikka koitin vetää maadoituksen ja RCA-piuhan auton ulkopuolelta suoraan akulle ja soittimelle. Mutta ei, jatkoi vaan ininää.
Nyt ostin Alpinen pienen vahvistimen ja laitoin sen noille takakajareille ja näin ininä lakkasi
 
Nyt tuo Next potkii paria 10"MTX:ää niistä ei tunnu tuo ininä ainakaan häiritsävästi tulevan läpi!
Eli minulla oli vahvistimesta kiinni!
			
			
									
									Nyt ostin Alpinen pienen vahvistimen ja laitoin sen noille takakajareille ja näin ininä lakkasi
Nyt tuo Next potkii paria 10"MTX:ää niistä ei tunnu tuo ininä ainakaan häiritsävästi tulevan läpi!
Eli minulla oli vahvistimesta kiinni!
Saab 9-3 TTID Vector 2008
						Vahvistin
Todennäköisesti on kiinni vahvistimesta. Itsellä inisi -90 CD tonnarissa yksi vahvistinm utta ei toinen (Samat piuhat). Ininisevä vahvistin on nykyään käytossä -96 CS tonnarissa, jossa se ei inise. Molemmissa autoissa virta ja RCA kaapelit ovat menneet eri puolilta autoa.zmo_ kirjoitti:Minä toteutin myös tuon virran kuskin puolelta cc korimallissa ja voin sanoo, että kun asennukset oli valmiit niin ilmakin rupesi liikkumaanTosin subwoofer täytyy vaihtaa hieman järeempään kun itse en tuosta spl dynamicsin pro sarjasta juurikaan välitä =) Mutta ei kukaan ole vielä törmännyt samaan että kun cd korimallissa vetää tuon virran tuolta akulta mutta tuo sen autoon tuolta apukuskin puolelta niin, ottaa häiriötä luultavasti laturin takia tai ?, kun auto on käynnissä niin kuuluu häiriö joka muuttuu kierrosluvun mukaan.
PS. Itse olen vienyt virtapiuhan kuskinpuolen jalkatilassa olevasta läpiviennistä, koska sitä kautta pääsee yhyemmällä kaapelilla.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
- 
				olli9000CDturbo
 - "Aero"
 - Viestit: 431
 - Liittynyt: Ti Elo 03, 2004 10:08
 - Paikkakunta: Vaasa
 
Popit on nyt asennettu, ja hyvin pauhaa 
 Mulla menee virta ja RCA kaapeli vierekkäin takaluukulle(muuten ei ois piuha riitänyt 
 ) vahvistimena on Blaupunkt:in 4x50, subbana JBL:n GT2 12", etu- ja takakaiuttimet Lanzar:in Heritage. Mulla ei kuulu ininää mootorin ollessa käynnissä ja luulisin syyn olevan Caliber:in häiriösuojattu RCA-kaapeli. ..Joku kyseli maadotuksesta. Mulla tulee takapenkin alakiinnitysrautojen pultteihin.
			
			
									
									#1249
9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
						9000 Aero Aut. -95 (Joulutonttu) Imola Red OE
9-5 4d 2.3t SE M5 -98
Toivottavasti auttaa
Itselläni ei auttanut mikään konsti. Ainoastaa toisella vahvistimella hävisi ininät. Kokeilin kaapeleita ulkokautta, maadoitukset suoraan akulta, suojatuimmilla piuhoilla jne... Vaikka vahvistimen otti irti autosta ja virta ja signaali piuhat tulivat ulkokautta, niin ei auttanut. Konkkaa en kokeillut, joten en tiedä sen vaikutuksesta.Milli kirjoitti:Mullaki on nuo caliberin piuhat ja inisee ja surisee välillä niin et poltan kohta koko auton..Pitää koittaa vaihtaa sitä maadoituspaikkaa..
Ilmeisesti jotkin vahvistin merkit ovat herkempiä, kuin toiset. Itselläni on (tällä hetkellä velipojalla) tehoton JVC:n vahvistin, mutta sen voi kytkeä melkein minkälaisilla piuhoilla tahansa, niin ei inise siltikään.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
						900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Onko tuo "ininä" just sitä mikä kuuluu vain silloin kun auto on käynnissä ? Muistelisin että joku autohifi yritys myy ainakin kyseiseen vaivaan häiriönpoistinta. Koitan katsella jos vaikka löytäisin sen vielä niin pasteen osotetta sit. Itse muuten laitoin maajohdon takakonttiin verhoilun taakse kun sattui olemaan sopiva reikä siinä tukiraudassa.
			
			
									
									
						Re: hanskat hukassa
CS:ssä on mm. jarrupolkimen yläpuolella semmonen n. 10cm halkaisijaltaan oleva läpivienti, josta saa mukavasti virtapiuhan suoraan konetilaan. Se tulee johonkin ABS-boksin tietämille, eli vähän joutuu kaivamaan, mutta purkamista ei tarvita sen enempää, kuin se polkimien päälläolevan sisustuslevyn irrotus.a9000 kirjoitti:Mitenkähän uudemmissa, kun hanskalokeron tilalla on pelkääjän turvatyyny. Mulla olis edessä sama työstö..![]()
- 
				2,3T sport
 - "Viggen"
 - Viestit: 653
 - Liittynyt: Ke Elo 27, 2003 21:59
 - Paikkakunta: E-suomi
 - Viesti:
 
Perusideahan vahvarien maadoituksessa on se että maadoitusjohdot ovat vähintään samanvahvuiset kuin laitteiden virtajohdotkin. Jos vahvareita on useita niin maadoituspisteen tulisi olla sama "ruuvi" jokaiselle laitteelle. Lisäksi: mitä lyhyempi maadoitusjohto sitä parempi.Milli kirjoitti:Mullaki on nuo caliberin piuhat ja inisee ja surisee välillä niin et poltan kohta koko auton..Pitää koittaa vaihtaa sitä maadoituspaikkaa..
Maadoitusjohto tulee kiinnittää tukevasti autonkoriin. Tarvittaessa maadoituspisteen kohdalta raavittava maali pois ja johtojen kiinnityksen jälkeen suojataan koko maadoituspiste johtoliittimineen maalilla, jotta ruoste ei pääse hyökkäämään.
Jos noi ei tepsi niin RCA-piuhat ovat ala-arvoiset tai ne kulkevat kuitenkin virtajohtojen suuntaisesti (myös auton oman tekniikan virtajohdot aiheuttavat häiriöitä huonosti suojattuihin RCA-piuhoihin)
Sit on vielä mahdollista että itse päätevahvistin on viallinen (epätodennäköisin vaihtoehto)
Voisitko lähettää minulle sen kuvan? Osoite on miettinenkimi@hotmail.com2,3T sport kirjoitti:Mulla menee 25mm2 naru konkalle takaluukkuun ja apukuskinpuolelta löysin läpivientipaikan joka ei vaatinut porailua tai hanskalokeron yms. irroittamista. Voin ottaa kuvan ja laittaa sähköpostiin jos asia kiinnostaa.
(CS-korimallista on kyse)
Tarkoitatko tätä?t-lahdenmaki kirjoitti:Samaten jos irrotat kojelaudan kansilevyn (ja ehkä myös hanskalokeron), Löytyy hanskalokeron takaa aivan rintapellin oikeasta reunasta läpivientikumi, johon saa helposti tehtyä riittävän ison reiän järeämmänkin vahvarin virtakaapelille. Konehuoneen puolelta saat kyseisen kumin näkyviin, kun ruuvaat irti muovisen peitelevyn (ilmastoidussa autossa ko.levyn alla on ns.ex-venttiili.) aivan konehuoneen vasemmasta reunasta, kun edestäpäin katsotaan. Levy on kiinnitetty muistaakseni 4 tai 5 torx-ruuvilla.

Itselläni siellä siis näkyy vain tuo kumi akvaarionkin puolelta. Tulee hanskalokeron taakse oikeaan yläkulmaan sisältäpäin katsoessa.
Heikki Manninen
Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)
						Saab 9-3X 2.0T A -10
Saab 9-5 2.3t BioPower A Vector SportCombi -07 (ex)
Saab 9-5 Aero A Sedan -05 (ex)
Saab 9000 2.3T A50 -98 (ex)