
Opelista saabiin!
Opelista saabiin!
Merkki vaihtui ja vaihtoehtoja ei ollut monia!Nyt on alla 9-5 linear 2,0T aut. On kuin ajelisi sohvalla ja kovin tyytyväinen olen.Kilometrejä alla 300000 mutta huollot tehty joten ajettavaa vielä on? En tiedä kestääkö kone stage3:n jos sen softan ajaisi sisään jossain vaiheessa?Olen tosiaan uusi tämän merkin osalta mutta kovasti näitä sivuja selaillut ja tietoa hakenut mutta opastusta ja vinkkejä voi laittaa mistä vaan mikä voisi olla tärkeää tietää tässä vaiheessa..kiitokset etukäteen 

-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Opelista saabiin!
Tervetuloa Saabistiksi!
2.0 pata oman käsitykseni mukaan kestää vakio puhaltimella (Garret) jotain 230 hepan luokkaa, jolloin puhallin on jo aika kovilla. Mitsun föönillä kestävyys foorumilta luetun perusteella parempi, mäntä osasto eri lähteiden perusteella kestää tai ei kestä
.
Jotkut klubilaiset on näihin laitelleet T5 koneen mäntiä remppojen yhteydessä, rahalla saa ja hevosella pääsee. Itse en koneen kapasiteettia alkaisi testaamaan virin kestävyydellä, auto kuitenki oltava koko ajan ajossa. Paljonkos tolla stage 3 setillä sais potkua?
Haku toimintoa käyttäen täältä löytyy lähes rajaton määrä tietoa, eri hakusanoja ja jokerimerkkejä käyttämällä. Jos ei jotain löydä, kannattaa rohkeasti laittaa uusi aihe, yleensä niihin vastataan melko pian.
2.0 pata oman käsitykseni mukaan kestää vakio puhaltimella (Garret) jotain 230 hepan luokkaa, jolloin puhallin on jo aika kovilla. Mitsun föönillä kestävyys foorumilta luetun perusteella parempi, mäntä osasto eri lähteiden perusteella kestää tai ei kestä

Jotkut klubilaiset on näihin laitelleet T5 koneen mäntiä remppojen yhteydessä, rahalla saa ja hevosella pääsee. Itse en koneen kapasiteettia alkaisi testaamaan virin kestävyydellä, auto kuitenki oltava koko ajan ajossa. Paljonkos tolla stage 3 setillä sais potkua?
Haku toimintoa käyttäen täältä löytyy lähes rajaton määrä tietoa, eri hakusanoja ja jokerimerkkejä käyttämällä. Jos ei jotain löydä, kannattaa rohkeasti laittaa uusi aihe, yleensä niihin vastataan melko pian.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Opelista saabiin!
Mulla 9-5 vm.99 farmari.Turbo losahti kun oli ajettu vaan 176000.Kovasti ihmettelin,mutta paikallisella Saappi-korjaamolla pantiin kuuman kesän piikkiin.Vanhana saapistina tottunnu et ongelmia tulee vastakun 200 tuhatta reilusti ylitetty.Tosin edellisestä turbostakin oli se vaihdettu jossain 200 tuhannen tienoilla.Eihän ne vaanoo ooppelin tekemii,sit ymmärtäisin
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Opelista saabiin!
Käsittääkseni turbon tyyppiä muutettiin jossain välissä, Garretin 1752 vaihtui saman valmistajan malliin 17. Liekö joku päivitys tai vastaava, puhaltajassa olevista muutoksista en tiedä. Ilmeisesti tämä malli 17 on ollut vähän kestävämpi.
Öljynvaihtoväli on aiheuttanut myös paljon keskustelua. Itse vaihdan (vaihdatan) öljyt ja suodattimen koneeseen 10 tkm välein, vaan ajokin on pääasiassa nurkissa pyörimistä. Heikkolaatuinen öljy yhdistettynä pitkään vaihtoväliin ja päivittämättömään huohotinjärjestelmään (ennen vm -04) on tietyssä mielessä riski. Haulla löytyy aiheesta keskustelua vaikka huru mycket!
Öljynvaihtoväli on aiheuttanut myös paljon keskustelua. Itse vaihdan (vaihdatan) öljyt ja suodattimen koneeseen 10 tkm välein, vaan ajokin on pääasiassa nurkissa pyörimistä. Heikkolaatuinen öljy yhdistettynä pitkään vaihtoväliin ja päivittämättömään huohotinjärjestelmään (ennen vm -04) on tietyssä mielessä riski. Haulla löytyy aiheesta keskustelua vaikka huru mycket!
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Opelista saabiin!
Meidän M2007 9-5 on näköjään alkanut syömään öljyä. Autoon on vaihdettu aina 10K välein uudet 0W-40 Mobilit ja äskettäin huomasin, että öljy ei ollut enää ihan ylämerkissä. Autolla oli tuolloin ajettu peräti 75K ja kyseisillä rasvoilla 5K. Nyt noin 1000 km myöhemmin ollaan jo melkein tikun puolessa välillä (sikäli kun erinomaisesta öljytikusta voi lukea neljä eri tulosta, mutta alin niistä on lähes puolessa välissä). Tähän asti öljyt ovat siis pysyneet tuon lyhennetyn 10K vaihtovälin aina ylämerkissä. Minkäänlaista sinertävää savumerkkiä en ole toistaiseksi havainnut. Ensi viikolla olisi tarkoitus tarkistaa onko GT17 vaihtokunnossa...
Eski
Eski
Re: Opelista saabiin!
Kyllähän se tehojen nostaminen tuon Garrettin ikää lyhentää. Alle 200 hv. kestää varmuudella hyvin, ja varmaan kohtuudella sinne 220 hv. saakka. Mutta jos sen yli aiot laittaa on myös turbon vaihto edessä Aeron turboon, eli Mitsuun.kaku9-5 kirjoitti:En tiedä kestääkö kone stage3:n jos sen softan ajaisi sisään jossain vaiheessa?
185 hv:kin tuntuu jo mukavalta tuon 150 hv:n jälkeen.
Jos sulla jossain vaiheessa joka tapauksessa on menossa turbo vaihtoon, mielit lisää potkua ja olit ajatellut pitää auton vielä vuosia, laita ihmeessä suoraan se Mitsu.
Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: Opelista saabiin!
9-5T on näköjään poistanut omat viestinsä tästä ketjusta, mutta hänen vinkkinsä huohotuksen takaiskuista saattoi osua kohdalleen. Immun kumitorvessa ei tosin öljyä näkynyt, mutta imucobraan tulevan huohotinletku on öljyinen ja ainakin puhaltamalla ilma liikkuu ko. putkessa molempiin suuntiin, joten se takaisku ainakin vaikuttaisi olevan hajalla...
Eski
Eski
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Opelista saabiin!
Täällä päinvastainen esimerkki omassa aerossa. Ajoin 15 tkm edellisillä mobilin 0W40 öljyillä, kova talvi ja kuuma kesä samoilla öljyillä ja ylämerkissä oli vaihdettaessa joulukuussa ja nätin väristä oli asentajankin mielestä, mittarissa oli 88 tkm.
Mitkähän tuon takaiskun särkevät, olisko kova pakkanen, kaupunki painoitteisessa ajossa, kone ei lämpene normaali lämpöön vai mikä?
Mitkähän tuon takaiskun särkevät, olisko kova pakkanen, kaupunki painoitteisessa ajossa, kone ei lämpene normaali lämpöön vai mikä?
900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: Opelista saabiin!
Mielenkiintoinen kysymys? Kun lukee miten olet autoasi huoltanut niin ihmetyttää mikä rikkoo takaiskut..onko kukaan tarkemmin katsonut mikä sieltä venttiilistä menee..eikö ole enään tiivis, jotain elämistä tiivistyspinnoissa vai meneekö täysin *p..kaksi*?
Re: Opelista saabiin!
Täysin OT, pahoittelut siitä, mutta taitaa olla 9-5T poistanut kaikki viestinsä niin tästä ketjusta kuin koko foorumilta
En ainakaan äkkiseltään löytänyt yhtään. Sanokoot muut mitä sanoo mutta omasta mielestäni harmi, sillä niiden mukana katosi valtava määrä hyödyllistä tietoa.

Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Opelista saabiin!
Eipä ole mimminkään viestejä näkyvissä enää. 

Re: Opelista saabiin!
No joo, huomasin just saman. Katastrofin laajutta on hankala äkkiseltään sisäistää. Olihan joukossa toki joutavaa vääntöäkin, mutta se tiedon määrä...
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Opelista saabiin!
Aihe meni asiasta kukkaruukkuun mutta totta puhuvat edelliset! Etusivulla on kyllä tietoa ylläpidon puolelta!Saab-man kirjoitti:No joo, huomasin just saman. Katastrofin laajutta on hankala äkkiseltään sisäistää. Olihan joukossa toki joutavaa vääntöäkin, mutta se tiedon määrä...
Re: Opelista saabiin!
Nythän tuota pakkasta riittänyt. Meidän autolla ei pahemmin kaupunkiajoa ajeta. Itse ajan autoni aina lämpimäksi, kun työmatkakin on 20 km suuntaansa pääosin 80 km/h maantietä. Käytän pakkaskeleillä käytännössä aina lohkolämppäriä.joukolainen kirjoitti:Mitkähän tuon takaiskun särkevät, olisko kova pakkanen, kaupunki painoitteisessa ajossa, kone ei lämpene normaali lämpöön vai mikä?
kaku9-5 kirjoitti:
Kun lukee miten olet autoasi huoltanut niin ihmetyttää mikä rikkoo takaiskut..onko kukaan tarkemmin katsonut mikä sieltä venttiilistä menee..eikö ole enään tiivis, jotain elämistä tiivistyspinnoissa vai meneekö täysin *p..kaksi*?
Eipä tuollaisten muovisten takaiskujen hajoamisen syy taida millään selvitä. Näissä uudella huohotinsysteemillä varustetuissa (M2004->) on näitä takaiskuja hajonnut ja joskus on pullahtanut myös kampuran stefa paikaltaan...
Vinkiksi vaan, että kannattaa tarkkailla sitä öljytikkua näissä uudemmissakin 9-5:ssa...
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2948
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Opelista saabiin!
Aikaisempi postaukseni oli tullut tuplana ja kun yhden poisti, meni näköjään kaikki. No, tekevälle sattuu. Vaan mitä lie sattunut herroille Mimmi ja 9-5T, kun hävis kaikki viestit?
En ole ihan kärryillä, missä tässä mennään ja onhan tää offtopicia totta tosiaan, vaan jos kaikki ao. henkilöiden viestit on poistettu, niin melko lapsellista puuhaa on.
Pyydänkin ainakin oman vajavaisuuteni ja ehkä muidenkin puolesta, että palauttakaa viestit.
En ole ihan kärryillä, missä tässä mennään ja onhan tää offtopicia totta tosiaan, vaan jos kaikki ao. henkilöiden viestit on poistettu, niin melko lapsellista puuhaa on.
Pyydänkin ainakin oman vajavaisuuteni ja ehkä muidenkin puolesta, että palauttakaa viestit.
Saabista jäljellä muistot.
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Volvo S60 D3 - 17, Sirkkuli"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...