lievä viritys...

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
900aero-84
"Hirsch"
Viestit: 938
Liittynyt: La Loka 18, 2003 14:30
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja 900aero-84 »

Jos ei ole laittaa yhtä tonnia siihen että voi jättää tuommoiset pikku autot niin voi varmaan niellä sen että pikku auto on nopeempi kuin 1,5 tonnia painava tonnari.

Itse omistaneena pikku auton ja nopean yli 1,6 tonnia painavan auton.
900 Aero T16 -84 (projetkti)
9000 Aero 2.0T -94
9000 Aero -96 stage X RE85 (1mile@305km/h)
9-3 Avo Aero -01 BioPower (ex RHD)
9-3 Avo viggen -00
Ossi Koukka o4o4l9457o
Ysitonnni
"Ruisku"
Viestit: 101
Liittynyt: Ma Heinä 26, 2010 22:08

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Ysitonnni »

900aero-84 kirjoitti:Jos ei ole laittaa yhtä tonnia siihen että voi jättää tuommoiset pikku autot niin voi varmaan niellä sen että pikku auto on nopeempi kuin 1,5 tonnia painava tonnari.

Itse omistaneena pikku auton ja nopean yli 1,6 tonnia painavan auton.
Onhan tuossa jokunen satakiloo painoeroo.. Kiihytyksessä toki veti eelle mutta loppupuolessa alko ero kääntyy toisinpäin :wink:

Mutta tosiaan pientä viritystä olisi tonnariin mukava pistää, ilman että luotettavuus kärsisi.
9000 Turbo, Ostettu 288tkm -90
Tasapaino akseli
"Hölösuu"
Viestit: 1172
Liittynyt: Ma Elo 15, 2005 18:54
Paikkakunta: Vieremä

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Tasapaino akseli »

Timppa78 kirjoitti:autoni siis 2.0t -92 cse jossa magneettiventtiili. Haluaisin hieman tehoa lisää suht edullisesti ja kiusaamatta vanhaa autoa. Ajettu jo 298tkm. Kertokaa mitä tekisin ja mitä maksaa ja kuka tekee?
Katsele foorumilta ensinnäkin vaik tonnarin välijäähdytin putkineen ja sitten esim. täyspaine turbon ahtolastu.. Ei ole vielä mikään tykki,mutta kummasti kärryn vetoa helpottaa.
#2807#
EX Saabit 9000 2.0t-93 2.3T-97
Saab 9-3 1.8t SC-06
laszlo
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 21:08

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja laszlo »

Eli kysymys virityksestä. Mulla on vm-97, 9000 CSE 2.0t 110kw,siis matalapaine turbo ilmeisesti. Mitenkäs tehon nosto onnistuu helpoiten?(lue; pieni tehon nosto, ei +100hv) Ilmeisesti noilla stage 1, stage 2 jne. palikoilla -ko-kö??
Ja mikäli oikein olen ymmärtäny täällä palstalla on ihmisiä joilla on vehkeet tehä tuo stage1 viritys esim. ettei tartte lähettää euroja ruotsin puolelle.
Keväällä kuitenkin alkaa taas kaipaamaan lisäpotkua kulkupeliin.
Sebardi
"Aero"
Viestit: 438
Liittynyt: Ma Elo 31, 2009 12:00
Paikkakunta: Länsi-Suomi

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Sebardi »

ilmaa lisää sisään ja lisää ulos, polttoainetta lisää, painoa pois joka paikasta.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4244
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

laszlo kirjoitti:Eli kysymys virityksestä. Mulla on vm-97, 9000 CSE 2.0t 110kw,siis matalapaine turbo ilmeisesti. Mitenkäs tehon nosto onnistuu helpoiten?(lue; pieni tehon nosto, ei +100hv) Ilmeisesti noilla stage 1, stage 2 jne. palikoilla -ko-kö??
Ja mikäli oikein olen ymmärtäny täällä palstalla on ihmisiä joilla on vehkeet tehä tuo stage1 viritys esim. ettei tartte lähettää euroja ruotsin puolelle.
Keväällä kuitenkin alkaa taas kaipaamaan lisäpotkua kulkupeliin.
Riippuen fyysisestä sijainnistasi, ainakin nimimerkit vesa67 (tampereen alue), jcarlson (vaasa) sekä Nappe (pk-seutu) ovat tehneet vastaavia muutoksia. Vesa teki mun autooni T7-modauksen ja softapäivityksen, hyvin pelittää.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
laszlo
"Kaasari"
Viestit: 15
Liittynyt: Ti Loka 19, 2010 21:08

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja laszlo »

Mawerick kirjoitti:
laszlo kirjoitti:Eli kysymys virityksestä. Mulla on vm-97, 9000 CSE 2.0t 110kw,siis matalapaine turbo ilmeisesti. Mitenkäs tehon nosto onnistuu helpoiten?(lue; pieni tehon nosto, ei +100hv) Ilmeisesti noilla stage 1, stage 2 jne. palikoilla -ko-kö??
Ja mikäli oikein olen ymmärtäny täällä palstalla on ihmisiä joilla on vehkeet tehä tuo stage1 viritys esim. ettei tartte lähettää euroja ruotsin puolelle.
Keväällä kuitenkin alkaa taas kaipaamaan lisäpotkua kulkupeliin.
Riippuen fyysisestä sijainnistasi, ainakin nimimerkit vesa67 (tampereen alue), jcarlson (vaasa) sekä Nappe (pk-seutu) ovat tehneet vastaavia muutoksia. Vesa teki mun autooni T7-modauksen ja softapäivityksen, hyvin pelittää.
Ok. Kiitos tiedosta.
Naxu
"Hölösuu"
Viestit: 1393
Liittynyt: Ke Joulu 30, 2009 01:28
Paikkakunta: Sahalahti

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Naxu »

On aina mukava lukea, kun joku haluaa tehdä lievän virin. Lopputulos on kuitenkin 200+ hepoa. Näinhän kävi myös itselleni. Jos kuitenkin vähän enemmän...
Jäsen #4473, Tech 2
Saab 9-5 wagon 2.0t -07
Fiat 126 0.5 4v 2d -73, Ducati ST 2 -99.
jyrmy
"Turbo"
Viestit: 275
Liittynyt: Ma Elo 29, 2005 19:54
Paikkakunta: Helsinki

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja jyrmy »

Naxu kirjoitti:On aina mukava lukea, kun joku haluaa tehdä lievän virin. Lopputulos on kuitenkin 200+ hepoa. Näinhän kävi myös itselleni. Jos kuitenkin vähän enemmän...
Nimenomaan näin :D Tai kuten itsellä kävi, uusi softa ei kovin montaa ajoa ehtinyt olla käytössä kun rusina-garretti antautui -> isompaa tilalle ... Onneksi oli sentään putki valmiina. Ja seuraavaksi kun pelkän softan antamat lisätehot ei enää riitä, niin ostakaa pois kiinalainen turbo + JT 3":n putki bolt-on-settinä :wink: Ehti olla puoli vuotta kiinni..
9-3 SE -99
ex: 9000CDEa 2.3T -93, steg 3+
#4839
Samiruoho
"Kaasari"
Viestit: 33
Liittynyt: La Loka 22, 2011 09:18
Paikkakunta: Naantali

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Samiruoho »

Ketäs näitä turun seudulla modailee?
Saab 9K 2.3T
MB W211 AMG Optik
Renault Kangoo
http://www.MSR-Autollesi.com
http://www.Optimoiautosi.fi
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Joo eli tuli tonnari pihalle, ei oo ennestään kovin tuttuja nämä.. eli on siis vm-87 2.0t. Tässä ilmeisesti siis ahtopaine ja ruisku ei ole mitenkään yhteydessä toisiinsa, tai sitten oon lukenut jostain väärää tietoa.. Eli mites tää näitten virittely, saako näistä tällä moottorinohjauksella otettua kunnolla irti, eli noin ~400hp, vai pitäskö vaihtaa trionic tai jokin muu tilalle?
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja Jope »

saabi90 kirjoitti:Eli mites tää näitten virittely, saako näistä tällä moottorinohjauksella otettua kunnolla irti, eli noin ~400hp, vai pitäskö vaihtaa trionic tai jokin muu tilalle?
Helpommalla pääset säätöjen kanssa jos vaihdat ruiskun. Samalla vaihtuu sitten ahtimesta lähtien muutakin koneen ympäriltä ja kantta avarretaan hieman ja uusi pakari ja..
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
saabi90
"Aero"
Viestit: 346
Liittynyt: Ke Tammi 12, 2011 19:21
Paikkakunta: Tampere

Re: lievä viritys...

Viesti Kirjoittaja saabi90 »

Joo selvä homma.
E: sellanen tuli viel mieleen et näihin vissiin saa tehtyä jonkunlaisen nakuledin, onko tähän hommaan ohjeita jossain tääl foorumilla? Haulla en löytänyt..
Vastaa Viestiin