etujarrusatulan männän suojakumi

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

etujarrusatulan männän suojakumi

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Tere!

Yritän kuumeisesti laittaa sitä kumilärpäkettä männän ja satulan uriin paikoilleen.

En ole sitä aiemmin joutunut eteen laittamaan. Kuinka se operaatio menee "helposti"?

Laitanko ensin männän ympärille sen ja työnnän satulaan huulille, vai ekaksi satulan uraan ja sitten mäntää tyrkkimään ineen?

Dänx bros!

-H-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Yritäkö asentaa suojakumia paikalleen jarrusatulan ollessa navassa kiinni? Se on vaikeata :-)

http://saabpics.org:3000/gallery/album173
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Nöööyy!

Ihan on irti ja kaikki kilkkeet poissa itse satulasta.

Teki tyhmästi kun hiekkapuhalsin ne puhtaaksi. Otin ne kumit irti ja sitten vasta puhalsin. Toisissa satuloissa annoin olla paikoillaan ja ne kumit olivat OK. käytin niitä toistamiseen.

Niin, ihan pöydällä on palasina nämä toiset "entisöidyt" ja odottavat vain neuvoja, kuinka laittaa se saamarin tiivari...

-H-
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

By the way,

Miksi en pääse tuohon linkkiin, jonka olet tuohon viestisi alalaitaan laittanut?

-H-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Kyllä tuo linkki pitäisi toimia. Siellä on Girling-tiivistesarjan asennusohje ja pari sivua korjaamokäsikirjasta.

Voin laittaa pariksi päiväksi myös suomenkieliset korjaamokäsikirjasivut:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/99/jarrut/

Pölysuoja pitänee pujottaa ensin männän uraan ja sitten siihen sylinterin aukon viereesä olevan olakkeen päälle. Männän tulee olla sopivalla korkeudella niin että ura on juuri olakkeen yläreunan yläpuolella.

Täältä löytyy hyvä kuvasarja jarrurempasta:
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... 8/albup93/
http://saabpics.com:3000/gallery2/v/Dou ... /album173/

Täältä myös:
http://www.eikiinnosta.net/kuvat/rassailua/jarruremppa/
Viimeksi muokannut jus, Ti Loka 31, 2006 10:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Niin,

Ois voinut varmaan tarkentaa sen verran, että satulat ovat uudemman satkun. Käkkä ottaa taakse ja ei siis ole edessä sitä kolisevaa "kaulusta" enää satulassa...

-H-
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Vastaisiko sitten tämä paremmin tilannettasi:
http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... rukumi.gif

Kumi pujotetaan männän etupäästä takapäähän, laitetaan helma sylinterin uraan ja painetaan mäntä samalla paikalleen. Lopuksi kumin yläreuna asettuu männän uraan.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Dänx!

Mä kyllä kokeilin noin, mutta en varmaan tarpeeksi rauhallisesti ja tarmokkaasti :roll:

Noh, viikonloppuna...

-H-
Vastaa Viestiin