90: sen kässärin säätö - A P U V A

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

90: sen kässärin säätö - A P U V A

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Auttakaahan nyt viisaammat kun mä en oikein ymmärrä kun stekkien ja trionic: en päälle... :oops:

Eli tuli ostettua toinen 90: nen, edellisestä kun napsahti tukivarsi poikki niin tarvuittiin uusi menopeli kakkosautoksi.
Auto on todella hyvässä kunnossa mutta jokin mättää kuskin puolen kässärissä, vaijeri ja vipu liikkuu kevyesti mutta pitoa ei tule yhtään eli vaikka jarru vedetty päälle niin levy liikkuu käsin :?
Kuis mää ny tän hanskaan jotta saan auton leimattua :D

PS. On noi "vanhat romut" kyllä yllättävän hyviä ajaa, taitaa mennä suoralla tiellä vakaammin kun oma ykkösauto 8O :D
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4044
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Re: 90: sen kässärin säätö - A P U V A

Viesti Kirjoittaja jariha »

Lukasepas ensin vaikka tuolta: http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=5193

[offtopic]
93t sport kirjoitti:PS. On noi "vanhat romut" kyllä yllättävän hyviä ajaa, taitaa mennä suoralla tiellä vakaammin kun oma ykkösauto 8O :D
Eikös olekin. Itsekin pidin tiukasti kiinni asenteesta, että yli 10 vuotiaat autot ovat vanhoja romuja, kunnes sain 15 vuotiaan Saabin alle. Ja vaikka parhaimillaan Saabillani on ollut ikää 31 vuotta, niin tosi päteviä pelejä silti kaikki. Ajoa on tullut Saabeillani viimeisen vuoden aikana varmaan noin 30 tkm ja autojen ikähaarukka on ollut tosiaan 15-31 vuotta. Halpoja ja nautinnollisia kilometrejä. Toki onnea on ollut sen verran, etten tuonne taipaleelle ole jäänyt kertaakaan, mutta siihen voi vaikuttaa ennakoinnilla eli kun katsoo pellin alle ennen lähtöä ja kuuntelee ja tunnustelee muutenkin auton käyttäytymistä.

[/offtopic]
#1851 Jari Haverinen :: Saab 99 GL Super '76 :: Saab 9-3 SE TurboJubilee '01
instagram.com/autoileva_veijari
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jarrunkorjaus- ja säätöohjetta löytyy myös
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 8536#78536
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Tänks, noilla ohjeilla pitäs :roll: onnistua :wink:
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Vastaa Viestiin