![Mad :x](./images/smilies/icon_mad.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
trapper kirjoitti:Tilailin tossa nuukuuksissani kyseisen laitteen ja pakettia aukaistuani ja ahdinta käsissä pyöritellessäni huomasin että hukka portti jää kosolti ravolleen eli ei sulkeudu kunnolla liekkö muilla ollu samanmoisia ongelmia onneksi ei ehtiny paikalleen ois saattanu olla vian etsintä mielenkiintoista![]()
![]()
Täytyy jäädä odotteleen toista liekkö yhtään parempi
Vai niin, hienoa että Herra Eski osaa toimia noinkin viisaastiEski kirjoitti:Noita kiinakopioita ja bilteman turboja voi huoletta viritellä juurikin ng900aeron tyyliin sellaisiin autohin, jotka laitetaan myyntiin heti kun isompi sininen savutus saadaan rauhoittumaan.
Itse en omaan autooni noita virityksiä laittaisi, kun tehdasuuden GT17:n hinta on esim. FIN-Turbossa 785e ja PCS:ltä Garretin saa asennettuna tonnilla (PCS:n hinta pelkälle Garretille lienee hyvin lähellä tuota FIN-Turbon hintaa). Garretti väittää nyt jotenkin parantaneensa surullisen kuuluisaa GT17:a siten, että uusien versioiden pitäisi kestää paremmin. Itse en kuitenkaan Garrettia enää autooni huolinut, kun alkuperäinen GT17 kesti peräti 75K... Tehdasuusi Mitsu TD04 maksaa 900e (vesiputket täytyy tosin modata, mutta siinä voi halutessaan säästää satasen prikkavirityksellä).
Eski
ng900aero kirjoitti: Vai niin, hienoa että Herra Eski osaa toimia noinkin viisaasti. Ihan mainittakoon että kyseiseen autoon tuli tehtyä täydellinen koneremontti ALKUPERÄISOSILLA liiallisellakin pieteetillä. Itse luulin ostaneeni uuden alkuperäisen Mitsun stcs:n myyjältä, Mitsuna sitä minulle kaupattiin, ja luulin sen sellainen olevankin. Sillä nyt tuli ajettua reilut 10tkm ilman ongelmia, joten ei ainakaan itseäni huolettanut myydä autoa eteenpäin.
Ei liittyne tähän aiheeseen mitenkään, mutta Aeron öljynkulutus oli luokkaa litra/10K ja lienee johtunut jumineista männänrenkaita. Tuollainen vika on hyvin useissa huohotinvaivaisissa Saabeissa. Aeroonkin vaihdoin aikanaan tehdasuuden mitsun ja olen kyllä jutellut asiasta auton aikanaan liikkeestä ostaneen nykyisen omistajan kanssa, joka kertoi tuolloin että autossa ei ole ollut mitään vikaa (ei pitänyt tuota öljynkulutusta häiritsevänä vikana).(Ja jos nyt tälle linjalle haluat lähteä, niin kukahan hävitti oman 9-5 Aeronsa eteenpäin kyllästyttyään mm. sen öljynkulutusongelmaan ja raporttiesi mukaan lukuisiin vikoihin ja murheisiin, jotenkin voisin epäillä muistitko kertoa kaiken tietämäsi seuraavalle omistajalle (ehkä autoliike)? Itse en ole koskaan myynyt autoa sen vuoksi että siinä on ollut jokin tiedossa oleva vika.)
Epäilen silti että kiinakopiot yltävät edes tehdasuuden Garretin tasolle, mutta onhan se ihan mahdollista, kun alkuperäinenkin on täysi susi. Jos 10K öljynvaihtoväli on huonoa pitoa ja miten sattuu huoltamista, niin kerro ihmeessä miten homma pitäisi tehdä..? Mikähän muu huoltotoimenpide tuon ahtimen ikään voisi vaikuttaa merkitsevästi kuin tuo öljynvaihto. Öljynmäärän olen tarkastanut yleensä aina tankkauksen jälkeen, eli lähes joka viikko ja nyt se oli ensimmäisen kerran vähän alle ylämerkin, kun Garretti alkoi valskaamaan. Ilmansuodatintakin on vaihdettu useammin kuin huolto-ohjelma edellyttäisi...Kuinkahan monta kertaa Garrett on muka parannellut tuota GT17:ää, tuskin kiinakopiokaan voi olla niin huono, jossei kestä uudessa autossakaan kuin 75tkm:n verran, tai sitten auto on ollut todella huonolla pidolla ja huollettu miten sattuu (tätä pitäisin hyvinkin todennäköisenä).
9-5T:llä taitaa olla enemmänkin kokemusta noiden GT17:n huoltamisesta, kannattaisi varmaankin tiedustella asiasta häneltä?Eski kirjoitti:Erityisesti kiinnostaisi myös miten nämä TI-miesten itse korjaamat GT17:t ovat kestäneet. Tuntuu uskomattomalta, että ahdin, jota eivät turbohuoltojen ammattilaiset suostu korjaamaan, saadaan itse kuntoon jollain prikkasarjalla...
Eski