Vapaavirtaussuodin kiinni - immu "hajosi" heti
Vapaavirtaussuodin kiinni - immu "hajosi" heti
Elikkä ajattelin vaan jakaa pienen kokemukseni vapaavirtaussuodatimen käytöstä: Ajattelin tuossa IC rojektin kylkiäisinä laittaa vapaavirtaussuodattimen jotta saisi akun siirrettyä vasemmalle puolelle downpipen tieltä. Olin kyllä tietoinen öljyriskistä ilmamassamittarin langalle, mutta ajattelin vehkeen kestävän megasqurt asennukseen saakka - vielä mitä: Auto sammui heti samana päivänä ja tyhjäkäynti rupesi vaeltamaan, välillä auto kävi tyhjäkäyntiä hyvin, välillä katosi täysin. Katselin menoa pari päivää ja sitten otin immun käteen, lanka oli toiselta puolelta aika musta ja immu haisi öljylle. Eikun elektroniikkakliineriä lankaan, vakiosuodatin takasin ja taas toimii täysin.
Tarinan opetus: Kuumalanka-autoissa kannattaa ostaa kuiva suodatin tai pitäytyä vakiossa, kyllä olisi ketuttanut jos immu olisi lopullisesti hajonnut...
Tarinan opetus: Kuumalanka-autoissa kannattaa ostaa kuiva suodatin tai pitäytyä vakiossa, kyllä olisi ketuttanut jos immu olisi lopullisesti hajonnut...
Öljyttävä suodatin kuivana ja kuiva suodin eivät kuitenkaan ole (toivottavasti) sama asia. Kuivia suotimia saa esim. http://www.freetechnics.fi, 80e olisivat olleet kipaleelta mutta säästin nyt ja otin 63e:n öljytyn.
Vaparisuodatin on muuten kyllä aika turha mutta sillä saa ainakin satkussa paljon tilaa konehuoneesta vapaaksi ja mahdollisesti ilmanoton parempaan paikkaan.
Vaparisuodatin on muuten kyllä aika turha mutta sillä saa ainakin satkussa paljon tilaa konehuoneesta vapaaksi ja mahdollisesti ilmanoton parempaan paikkaan.
-
- "Turbo"
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
- Paikkakunta: Rauma