Vapaavirtaussuodin kiinni - immu "hajosi" heti

Autoja voi muokata ja säätää. Täällä voit vaihtaa mielipiteitä aiheesta.
Vastaa Viestiin
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Vapaavirtaussuodin kiinni - immu "hajosi" heti

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Elikkä ajattelin vaan jakaa pienen kokemukseni vapaavirtaussuodatimen käytöstä: Ajattelin tuossa IC rojektin kylkiäisinä laittaa vapaavirtaussuodattimen jotta saisi akun siirrettyä vasemmalle puolelle downpipen tieltä. Olin kyllä tietoinen öljyriskistä ilmamassamittarin langalle, mutta ajattelin vehkeen kestävän megasqurt asennukseen saakka - vielä mitä: Auto sammui heti samana päivänä ja tyhjäkäynti rupesi vaeltamaan, välillä auto kävi tyhjäkäyntiä hyvin, välillä katosi täysin. Katselin menoa pari päivää ja sitten otin immun käteen, lanka oli toiselta puolelta aika musta ja immu haisi öljylle. Eikun elektroniikkakliineriä lankaan, vakiosuodatin takasin ja taas toimii täysin.

Tarinan opetus: Kuumalanka-autoissa kannattaa ostaa kuiva suodatin tai pitäytyä vakiossa, kyllä olisi ketuttanut jos immu olisi lopullisesti hajonnut...
CC Aero
"Hölösuu"
Viestit: 1019
Liittynyt: Ma Syys 22, 2003 17:29
Paikkakunta: PKS

Viesti Kirjoittaja CC Aero »

Kokemusta on ilmamassamittarin totaalisesta hajoamisesta kiitos vapaavirtaussuodattimen, joka oli ollut ilmeisesti jo vuosia kiinni edellisen omistajan jäljiltä. Aika kallis hinta tuli hyville imuäänille.
öljysormi
"Aero"
Viestit: 390
Liittynyt: Ma Elo 18, 2003 17:38

Viesti Kirjoittaja öljysormi »

löytyykös noita vapaavirtaussuodattimia mistään "kuivana"?
ex9000 -95aero,1.9 tdi passat, MB450SL-77,MB E220cdi,cls 55 amg
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Öljyttävä suodatin kuivana ja kuiva suodin eivät kuitenkaan ole (toivottavasti) sama asia. Kuivia suotimia saa esim. http://www.freetechnics.fi, 80e olisivat olleet kipaleelta mutta säästin nyt ja otin 63e:n öljytyn.

Vaparisuodatin on muuten kyllä aika turha mutta sillä saa ainakin satkussa paljon tilaa konehuoneesta vapaaksi ja mahdollisesti ilmanoton parempaan paikkaan.
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

Ei se oo turha, sitten kun tehoa oikeasti ON.
Aki Peltola #1132
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Aksu900 kirjoitti:Ei se oo turha, sitten kun tehoa oikeasti ON.
Toisaalta kun tehoa oikeasti oikeasti _ON_, alkaa se taas olemaan turha kun ilmavirta vetäisi minkä tahansa suodattimen lyttyyn ;)
Aksu900
"Hölösuu"
Viestit: 1451
Liittynyt: To Syys 11, 2003 10:03
Paikkakunta: Oulu/Kälviä

Viesti Kirjoittaja Aksu900 »

No nyt meni liiotteluks. :)

Tarkennetaan että se ei ole turha välillä 300-1000hv. :lol: Siis saabeissa. :wink:
Aki Peltola #1132
saabisti900
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Joulu 05, 2003 16:13
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja saabisti900 »

Mut kyl ne imuäänetkin on oikeasti nätit :D :D
Saab 900 2.0t vm.96
#1948
se93tbo
"Hölösuu"
Viestit: 2343
Liittynyt: Su Helmi 15, 2004 16:46

Viesti Kirjoittaja se93tbo »

Eli en hommannut kun oli kyse steg3;sta. Ajelin vakiolla ja hyvin pelas.

Ja puhtaana 8)
9-3.1972
Vastaa Viestiin