a9000 kirjoitti:
ja miksei sitä ole vielä osattu tehdä että samat tehot kuin bensamallissa mutta se 20% pienemmällä kulutuksella.
Johan tässä on kerta toisensa jälkeen todettu, että E85 etanolibensan lämpöarvo on pienempi kuin puhtaan bensan. Jotta saadaan sama teho, sitä pitää polttaa enemmän. Se on ihan puhdasta fysiikkaa.
a9000 kirjoitti:
ja miksei sitä ole vielä osattu tehdä että samat tehot kuin bensamallissa mutta se 20% pienemmällä kulutuksella.
Johan tässä on kerta toisensa jälkeen todettu, että E85 etanolibensan lämpöarvo on pienempi kuin puhtaan bensan. Jotta saadaan sama teho, sitä pitää polttaa enemmän. Se on ihan puhdasta fysiikkaa.
onko näin, näinkö on - eikäedes suurempi ahtaminen auta, on se nyt juomalauta... ei vaikka kahteen tai vaikka viiteen baariin ahtaisi? vrt. 80-luvun formulat
a9000 kirjoitti:
ja miksei sitä ole vielä osattu tehdä että samat tehot kuin bensamallissa mutta se 20% pienemmällä kulutuksella.
Johan tässä on kerta toisensa jälkeen todettu, että E85 etanolibensan lämpöarvo on pienempi kuin puhtaan bensan. Jotta saadaan sama teho, sitä pitää polttaa enemmän. Se on ihan puhdasta fysiikkaa.
onko näin, näinkö on - eikäedes suurempi ahtaminen auta, on se nyt juomalauta... ei vaikka kahteen tai vaikka viiteen baariin ahtaisi? vrt. 80-luvun formulat
Forkeissa ei käytetty E85:sta vaan tolueenia ja ksyleeniä. Se on vähän toisenlaista ainetta, ainakin mitä ympäristöarvoihin tulee.