Saab 9000 2,0T Airflow
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Budjetti on "ihan hyvä syy", ensimmäisenä tuli mieleen vaan että jätätkö tosiaan ihan vaan sen takia ozit ostamatta koska olet kerran vastaavan näköiset melkein-merkki-raskasmetallivanteet omistanut. Mutta eikös tosiaan autossa ollut jo jotkin isot vanteet ja jos ne on riittävän isot tuleville jarruille niin tosiaan niillä ois kyllä varmaaan järkevintä lähteä liikenteeseen.TeePee kirjoitti:Riittävän järkevä, koska mun tän hetkiseen budjettiin ei nuo OZit mitenkään mahdu. Sen verran paljo kalliita investointeja joutunu tähän vehkeeseen tekemään. Ja vielä on imusarja maksamatta ja tatechi tilaamattaf-19 kirjoitti:Onko kovin järkevä valintaperuste vanteen ostolle se että jossain muussa autossa on jo ollut saman NÄKÖISET vanteet kertaalleen tai muistuttaa jotain vanteita? OZit olisi ainakin kohtuu laadukkaan ja kevyen vanteen maineessa, tsw ei nyt pahinta kiinan tinaa kai ole siihen verrattuna mitä nykyään on saatavilla... mutta linkin ozia suosittelisin suoraan jos budjettiin mahtuu ja alle sopii. BBS LMt ei varmaan myöskään käy kun ne on kopiot niistä interactionin hunajakennovanteista?Niitä vanteita ny on helppo vaihtaa sit tarpeen tullen. Koitetaan ny kuitenki saada auto ajokuntoon ennen ku aletaan miettiä minkä painoset vanteet on parhaat. Ja ei tästä edelleenkään olla mitään kilpa-autoa tekemässä. Kunhan ny omaks iloks rakennan.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Joo muuten pitäisin kyllä nää nykyset 18" vanteet, mutta ku ei sovi ilman spacereita pyörimään takana. Ja nyt ku kokeilin näillä uusilla jarruilla niin puolat raapii satulaa
Eli pitäs sinnekki tukkia se spaceri..Nii nii, katoin järkevämmäks myydä tän nykysen sarjan pois ja ottaa tilalle 17". Pitää sitte myöhemmin tosiaa kattella niiden vanteiden kans jos vaihtaa johonki muihin.
Mutta joo asiaan, ei tosiaan ihan suoraan istu jarrut edes sovitepalojen kanssa, jotka tuli mukana. Täytyy harrastaa pientä modifiointia tässä nyt.. Kuvia laitan myöhemmin. Oma kamera on rikki niin täytyy löytää jostain vara-kamera.

Mutta joo asiaan, ei tosiaan ihan suoraan istu jarrut edes sovitepalojen kanssa, jotka tuli mukana. Täytyy harrastaa pientä modifiointia tässä nyt.. Kuvia laitan myöhemmin. Oma kamera on rikki niin täytyy löytää jostain vara-kamera.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
hyvältä näyttää 

Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Nonii hyvä, saatiin pari kuvaaki tänne ku löyty kuvaaja!
Eli niinku kuvista näkyy nii asensin jarrut tänään eteen. Taaksekki oli tarkotus laittaa letkut kiinni, mutta ei sitte löytyny paikallisesta hydrauililiikkeestä tarvittavia osia niin jäi vielä tekemättä. Katotaa jos pitää tilata jostain valmiit teräspunotut jarruletkut taaksekkin.

Eli niinku kuvista näkyy nii asensin jarrut tänään eteen. Taaksekki oli tarkotus laittaa letkut kiinni, mutta ei sitte löytyny paikallisesta hydrauililiikkeestä tarvittavia osia niin jäi vielä tekemättä. Katotaa jos pitää tilata jostain valmiit teräspunotut jarruletkut taaksekkin.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Käsijarruvaijerit ja takajarruletkut kävin tänää laittamassa kiinni. Alotin siinä sit tekeen myös öljynpaluuputkea, mutta se jäi vielä kesken.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Mitä modaamista noissa jarruissa oli, että sait sopimaan?
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Ei ollu paha homma ollenkaan modata. Niistä sovitepaloista piti vaan veistää rälläkällä pala molemmista kulmista pois, kun olis muuten raapinu jarrulevyä. Voin laittaa tänne vielä kuvan selventämään. Oli n. 10min homma saada sopimaan.
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Tuosta kannattaisi reklamoida maptunille, eikö useamman tonnin arvoset bolt-on jarrusarjat pitäisi olla oikeasti bolt-on... 

Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
No kyllä ku hintaa kattoo niin ihmettelee miten voi olla niin, ettei sovi "bolt-on" paikoilleen. Mutta eipä ollu eka eikä viimenen asia mikä tässä projektissa ei mee ihan niinku elokuvissa
Reklamaatio maptunille olis muutenki kohdallaan kun jarrusarjan toimittaminen kesti 3kk luvatun 2-3 viikon sijaan.
Tänään kävin vielä vähä räpeltämässä tallilla. Huomenna matkaan helsinkiin lonkkaleikkaukseen ja auton ruuvauksesta tulee väkisin pidettyä taukoa ainaki muutama viikko.
Tein öljynpaluuputken valmiiksi ja toivottavasti on tiivis. Vaihteen siirtäjä laitettiin kiinni, samoin raidetanko ja ohjaus-akseli. Enää ei tuntunut klappia, kun on vaihdettu kaikki muu paitsi ohjaus-akseli, ja siinä sitä klappia ei ollut. Ehkä edellinen raidetanko oli vaan vähä väsähtäny. Ja kyllähän sitä kaikkea muutaki pientä tuli väännettyä. Tässä muutamia sekalaisia kuvia niin näkee missä vaiheessa projekti on menossa.
http://kuvablogi.com/blog/4616/22/

Tänään kävin vielä vähä räpeltämässä tallilla. Huomenna matkaan helsinkiin lonkkaleikkaukseen ja auton ruuvauksesta tulee väkisin pidettyä taukoa ainaki muutama viikko.
Tein öljynpaluuputken valmiiksi ja toivottavasti on tiivis. Vaihteen siirtäjä laitettiin kiinni, samoin raidetanko ja ohjaus-akseli. Enää ei tuntunut klappia, kun on vaihdettu kaikki muu paitsi ohjaus-akseli, ja siinä sitä klappia ei ollut. Ehkä edellinen raidetanko oli vaan vähä väsähtäny. Ja kyllähän sitä kaikkea muutaki pientä tuli väännettyä. Tässä muutamia sekalaisia kuvia niin näkee missä vaiheessa projekti on menossa.
http://kuvablogi.com/blog/4616/22/
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Hihnankiristin saapui postissa eilen. Vielä ku löytäis jonku vapaaehtosen asentajan (TuPe ?) 

Re: Saab 9000 2,0T Airflow
imusarjaakin lupailisin viikolle 11 valmiiksi. On tässä ollu taas tätä touhua iha riittämiin....
628hv/650Nm
Remonttiapua saabisteille!
Remonttiapua saabisteille!
Re: Saab 9000 2,0T Airflow
Noniin, kuulostaa hyvältä! Luultavasti aikasintaan sillon viikolla 11 pääsen itekki vasta jotain ruuvaileen ilman apua. Tällähetkellä ei paljo muuta voi tehä ku istua kotona ja jumppailla lonkkaa varovasti. Keppien kans 2-3 viikkoa pitää kävellä.