saab 9-3 (stage 1) nykii

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
petrimi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Maalis 03, 2011 21:30

saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja petrimi »

Missähän vika. Suabbiin laitettu joskus maptun stage 1. Kiihdyttäessä tekee fuelcutin 1 barin kohdalla (ahtomittari), aikas helposti nousee paineet siihen ja sitten rykäisee. välillä jäisellä tiellä saa kierrättää eikä katko. Oisko ilmavuoto? magneettiventtiilissä vikaa?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Jos T5 auto niin mankkuvena.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Minäpäs veikkaan kuolevaa sytkäkasettia. Ei fuelcut tossa softassa vielä 1 barin jälkeen iske mutta vajaatoiminen kasetti kyllä.
Jos kuitenkin oli mankkuvena niin suosittelen T7 mankkukonversiota, ei tarvi sen jälkeen enää sitä vaihtaa koskaan.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Joo, mekaaniset mittarit vaan ei monesti kerkeä mukaan näyttämään mihin asti se piikkasi.. 1 bar jälkeen jos ollaan alueella ja puhaltimessa ei ole kauheasti inertiaa niin se piikkaus voi tapahtua melko räjähdysmäisesti. Toki jos mittari on nopea niin vika voi olla muualla. Stagesoftissa ei aina ole edes koko fuelcuttia päällä myöskään. Kertoisi enemmän tarkempi kuvaus nykäisystä eli onko "naama tuulilasiin" (fuelcut) vai alkaako pätkimään ja rötäämään (sytytys tai todella pielessä oleva seos).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
petrimi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Maalis 03, 2011 21:30

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja petrimi »

Kiitoksia vinkeistä. Saabbi on siis vm 1998 2.0 turbo. Pitää sitä magneettiventt. ekaksi tutkia
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Kuten vesa totesikin niin suosilla vaan T7 mankkuvenakonversio kehiin, halvempi kuin uusi T5 vena.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
petrimi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Maalis 03, 2011 21:30

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja petrimi »

kyllä se on naama lasiin, on jälkikäteen laitettu viisarimittari ahtopaineelle. Rynkyttää kunnolla kun ravakemmin kiihdyttää.
petrimi
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: To Maalis 03, 2011 21:30

Re: saab 9-3 (stage 1) nykii

Viesti Kirjoittaja petrimi »

kiitoksia vastanneille, magneettiventtili oli kaputt. nyt kulkee..... :twisted:
Vastaa Viestiin