Kertooko kuva mitään lambdan kunnosta?
Onko hyötyä putsata millään tms?
Anturin pää siis ei ole valottunut (ehkä vähän sitäkin kyllä), mutta on "nokeentunut" tuollaseks valkoseks. Normaalia varmaankin noissa lämpötiloissa kun kyse lambdasta joka heti turbon jälkeen.
Lukemat kyllä näyttää ihan Ok:ta, mutta tulipahan tämmönen nyt mieleen ku tuon irti nappasin db:n sommittelun yhteydessä.
No nyt kun kysyit, niin jääh.nestettä kuluu aika tolkuttoman paljon..
Noin kuukausi sitten lisäsin, ja nyt on pinta laskenut säiliössä n. 2cm.. eli varmaan parin-3viikon päästä saa taas lisätä.
Missään ei näy vuotoja, ei öljyä eikä mitään muutakaan. Koneen / konehuoneen oon pessyt 2 kertaa, eikä siltikään kertaakaan ole ilmestynyt näkyviin mitään vuotoja. Silti tuota jääh.nestettä kuluu..
jeippo kirjoitti:No nyt kun kysyit, niin jääh.nestettä kuluu aika tolkuttoman paljon..
Noin kuukausi sitten lisäsin, ja nyt on pinta laskenut säiliössä n. 2cm.. eli varmaan parin-3viikon päästä saa taas lisätä.
Missään ei näy vuotoja, ei öljyä eikä mitään muutakaan. Koneen / konehuoneen oon pessyt 2 kertaa, eikä siltikään kertaakaan ole ilmestynyt näkyviin mitään vuotoja. Silti tuota jääh.nestettä kuluu..
Täytyypä tarkistaa jäähneste purkin kyljestä tiedot ku se tuolla auton perällä on..tosin auto ei ole nyt mulla tässä. Ja kannen jälkikiristyksestä ei hajuakaan.. pitääpä ottaa seki asiaks ku auton saa takasi halliin. Dp:n kanssa kun tulee jumpattua, niin samallahan tuon kannen kiristyksen kattoo. Kiitoksia jannut vaivannäöstä
Ps. Aiemmin kun en ole lambdan päätä nähnyt, niin voiko sitten olla kuiteski vaan kyse ihan normaali palamisprosessista ja sen aiheuttamista karstoista? Kait joku muukin on lambdoja irroitellut
No hyvin mahdollista. Jos lambda jo tuon näkönen, niin mitähän muualta koneesta löytyy..
Joku tiiiste jostain sit varmaan falskaa, koneen sisälle, sillä niinku sanoin, n. Puolentoista kk välein saa jäähnestettä lisätä, mutta ulospäin ei vuotoja näy.
Huoh.. Mistähän tuollasta tihkumista nyt sit lähtis mehtästään..
Ja nyt kun otin toisesta samanlaisesta sabasta, lähes samat kilometrit, tuon lambdan irti niin ihan tumma kyllä oli "enempi sellasen nokeentuneen näkönen ku mitä tuhkan". Tosin pieni läntti siinäkin oli tätä vaaleaa.. Mutta omassani sitä oli n.70%enemmän. Eli ei normaalia todellakaan..tosin tuskin ajoon vaikuttaa..tai ei ainakaan vielä, ja en tiedä kauanko tuota nestettä on kulunut tuohon tahtiin ku auto on itellä ollut vaata 4kk.
Mutta jokatapauksessa ei tuo normaalia ole..ehkä. Ja mukava se ois silti että jäähnestettä tarvis lisätä vain "normaalein" aikavälein.
Ei höpönetin lambadaa sitten kehiin. Saahan sillä hetken avun rikkinäiselle, mutta kohta saa olla vaihtamassa uutta kehiin jälleen.
Ei ole ollut Saab kyseessä, mutta omistaja ajatellut säästää ja hakenut lambdan sieltä. Alle vuosi ja auto tuli takaisin saman vian takia. Uusi lambda haettu jostain aivan muualta kuin höpönetistä.
Juu ei kaaduta halpamalleihin. Vaikka tuon toisen threadin teksteistä voikin päätellä jotain aivan muuta Mutta onko edes tarpeellista uusia tuota lambdaa ku toimii kuiteski ja päästöt meni läpi kirkkaasti. Sidistäkin katottuna arvot heittelee pääsääntösesti -200 ja +200 välillä. Toki välillä käy myös -450 ja +450 puolellakin. Mutta eikös tuo ihab toiniva ole..