Uusi Saab 9-5
Re: Uusi Saab 9-5
Ja asiaan: saab.fi sivulla näkyy jo TTiD4 XWD version hinnat ja speksit. Voi olla, että täällä on jo asia spekuloitu. Mulle tuo oli uutta. Ei ole automaattia tarjolla (vielä ainakaan) ja XWD:n tuoma hintalisä n.5000€. Beemeriluokkaa.
Kulutus (EU yhd.) manuaaliversiossa nousee XWD:n myötä 0.7 litraa joka nostaa veroja ja myös varusteiden hintoja.
TTiD XWD:n hinta on korkeampi kuin Turbo4 220 XWD versiossa.
Hinnoittelun myötä menee meikäläisenkin haaveet tulveasta 9-5 Vector SC TTiD (tai Turbo4 220) XWD A mallista aika kauas epätodelliselle puolelle. Mutta joskus sitten ehkä.. Itseasiassa Turbo4 XWD Automaatti on lähes TTiD XWD manuaalin hintainen.
Aika yllättävää oikeastaan.
Eli karkeasti arvioiden tuo oma mahdollinen haaveauto 9-5 farkku XWD automaatti yhdistelmällä ja Vector varustuksella kustantaa todennäköisesti jonkin matkaa yli 60k€. Ei paha.
Kulutus (EU yhd.) manuaaliversiossa nousee XWD:n myötä 0.7 litraa joka nostaa veroja ja myös varusteiden hintoja.
TTiD XWD:n hinta on korkeampi kuin Turbo4 220 XWD versiossa.
Hinnoittelun myötä menee meikäläisenkin haaveet tulveasta 9-5 Vector SC TTiD (tai Turbo4 220) XWD A mallista aika kauas epätodelliselle puolelle. Mutta joskus sitten ehkä.. Itseasiassa Turbo4 XWD Automaatti on lähes TTiD XWD manuaalin hintainen.
Aika yllättävää oikeastaan.
Eli karkeasti arvioiden tuo oma mahdollinen haaveauto 9-5 farkku XWD automaatti yhdistelmällä ja Vector varustuksella kustantaa todennäköisesti jonkin matkaa yli 60k€. Ei paha.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Uusi Saab 9-5
Mulla on ihan sellainen fiilis, että tässä tarkoitetaan uuden ysivitosen takana siinäKomppaaja kirjoitti:Ja toki jos saabissa ne badget on samalla tavalla kiinni kuin muissakin autoissa, niin ei vaadi ydinfyysikon osaamista jotta ne ylimääräiset merkit saa pois jos ei ole muistanut tilatessa sanoa...
valolistassa olevaa saab merkkiä myöskin, eiköhän sekin ole liimattu, kun tämä kooditus on tehtävä jo autoa tehtaalta tilattaessa. (Pikkulinnut siihen suuntaan viserteli.) Mutta tosiaan eiköhän sen saa itsekin irti, se vain, että minkälainen jälki jää siihen valaistus listaan?
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
Itse olen joskus irrotellut ihan noista peräkontin kansista, en valaistuslistoista. Eli voi olla astetta hankalampi ? Tokihan nykyisestä piti TDI irrottaa (harmaa-harmaa-punainen) etteivät luule minun olevan persaukinen !
Mitä ysifemmaan tulee, niin ei ainakaan voi sanoa että täällä liikoja myyjäliike sitä lehdissä olisi markkinoinut, ei ehkä siis sihme että niitä ei ole vielä katukuvasa näkynyt. Tosin ne vähät mitä iltavalaistuksessa näkyy, on varsinkin takaapäin hienon oloisia...
Mitä ysifemmaan tulee, niin ei ainakaan voi sanoa että täällä liikoja myyjäliike sitä lehdissä olisi markkinoinut, ei ehkä siis sihme että niitä ei ole vielä katukuvasa näkynyt. Tosin ne vähät mitä iltavalaistuksessa näkyy, on varsinkin takaapäin hienon oloisia...
Re: Uusi Saab 9-5
Missäs päin Suomea Komppaaja niitä perävaloja ihailee? Lienenkö käynyt vilauttelemassa?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Tiällä syyään kalakukkoo.....ristos kirjoitti:Missäs päin Suomea Komppaaja niitä perävaloja ihailee? Lienenkö käynyt vilauttelemassa?
Re: Uusi Saab 9-5
Ne ovat aremmille järjestäneet noille seuduille sellaisia ohitusteitä suurilla nopeuksilla eteneville, taisin ajaa sitä tietä?
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
Komppaaja! Oon mie par kertaa koukannut myös siellä keskustassakii!
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi Saab 9-5
On tää kummaa kun saabin valmistus ei edes yläkerranukkoa kiinnosta tämänkään
vertaa vaan ukko työntää lunta niin, että trollitehtaan katon heikkouden takia tuotanto keskeytetään.
Linkki.
vertaa vaan ukko työntää lunta niin, että trollitehtaan katon heikkouden takia tuotanto keskeytetään.
Linkki.
Miksi olla vain vaikea, kun hiukan vaivaa nähden voi olla täysin mahdoton.
Re: Uusi Saab 9-5
En tiedä onko tehtaankatto heikko. Kova tuuli ja lumisade aiheutti muutaman vuorokauden aikana, että satoi yhtäpaljon mitä koko viime talvena. Keräsi auton korkuiset kinokset parissa päivässä, telaketjuvaunut piti ottaa taas käyttöön kun ei edes Saabilla pääse eteenpäin. Tehdas pysähdyksissä perjantaina joten Saabin työntekijät joutuivat menee töihin sunnuntaina 06.00 jotta asiakkaat saavat kaipaamansa Saabin. (Ihmettelivät kun ostin könttäkaupassa lumilingon muutama vuosi sitten, että ei kai sitä täällä tartte mutta nyt parin viime vuoden aikana ovat olleet toista mieltä siitä ostoksesta.)core2 kirjoitti:On tää kummaa kun saabin valmistus ei edes yläkerranukkoa kiinnosta tämänkään
vertaa vaan ukko työntää lunta niin, että trollitehtaan katon heikkouden takia tuotanto keskeytetään.
Linkki.
Positiivisena uutisena luin, että Saabin tulevaisuuteen uskotaan USA:n Clevelandissa. Herra nimeltään Bernie Moreno rakentaa uuden autohallin yksistään Saabin ja Spykerin myyntiä varten. Hänellä oli vaihtoehtona valita Cadillacin myynti Saabin sijasta. Autohallista tulee valoisa, skandinaavinen design ja kaikki huonekalut ruotsista. He uskoo uusien Saab mallien myyvän hyvin juuri designin ja ajo ominaisuuksien vuoksi sekä että uudesta 9-5 löytyy kaikki ne hyvät ominaisuudet, mitä Saabin tuotantomerkki sisältää.
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Uusi Saab 9-5
Elikkä Jenkkilässä saa tulevaisuudessa rustata Saabin kauppakirjat Ikean jakkaralla istuessaan
#3834
Re: Uusi Saab 9-5
Aivan.siiseli kirjoitti:Elikkä Jenkkilässä saa tulevaisuudessa rustata Saabin kauppakirjat Ikean jakkaralla istuessaan
Löysin myös lenkin juttuun TTELA:n nettisivulta.
http://ttela.se/ekonomi/saab/1.1039695- ... tort-i-usa
NG 9³ 2,0t Cab -05 M5 Silver met. Aero-Griffin Look. Nevs 9³ Aero -14 (-15) A6 Jet Black met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Saabisti vuodesta -75. #6700. MB E- All-Terrain 4-Matic -19 Cavansite Blue met.
Re: Uusi Saab 9-5
http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... 2fLeistung
Ei vielä suomessa saatavilla, mutta eiköhän kohtapuolin.. Ei taida löytyä Saabin potentiaalisilta kilpailijoilta 2.0 Turbo moottoria teholukemilla 260hp/ 400nm
Ei vielä suomessa saatavilla, mutta eiköhän kohtapuolin.. Ei taida löytyä Saabin potentiaalisilta kilpailijoilta 2.0 Turbo moottoria teholukemilla 260hp/ 400nm
Re: Uusi Saab 9-5
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: Uusi Saab 9-5
Eipä ole kummonen lukema millekkään "stage" Saabille. Mutta liikkeestä uutena rullattavalle takuunalaiselle 2.0turbo Saabille on. Esim jos verrataan vaikka a6 audiin kilpailijana, niin täytyy ottaa jo 3.0 v6 tfsi quattro(290hp/420nm), että päästään ks. saabin tehojen yli. Tuollainen saksan mörssäri "hinnat alkaen" 75k€.. ja saappi 2.0T aero xwd hirschillä ~62k€. Varmasti mukava tuollainen iso v6, mutta alkaa jo hintaeroakin syntymään... asia ei niin paljoa kiinnosta että oisin jaksanut alkaa vertaamaan paljon audi maksaisi enemmän vastaavilla varusteilla kuin saab, mutta veikkaan kuitenkin että jotain 20k€ luokkaa.. silti moititaan saabin hintaa.georgahti kirjoitti:eipä tuo niin kummonen lukema oogeellekaan ole...J8 kirjoitti:http://www.hirsch-performance.ch/Conten ... 2fLeistung
Ei vielä suomessa saatavilla, mutta eiköhän kohtapuolin.. Ei taida löytyä Saabin potentiaalisilta kilpailijoilta 2.0 Turbo moottoria teholukemilla 260hp/ 400nm
Re: Uusi Saab 9-5
Vastanpainoksi tämä 3.0TFSI voidaan päivittää ABT:n ohjelmalla ja maksaa vielä pari sataa lisää, jolla saadaan takuu säilymään koko autossa. Eli lisäturva, joka kattaa virityksen aiheuttamat mahdolliset korjaukset. Tällöin audi puhaltaisi 410hv/520Nm, joka on jo aika muikea lukema perhepirssiin. 3.0TDI tarjoaisi 282hv/560Nm 65ke:n lähtöhinnalla.J8 kirjoitti:
Eipä ole kummonen lukema millekkään "stage" Saabille. Mutta liikkeestä uutena rullattavalle takuunalaiselle 2.0turbo Saabille on. Esim jos verrataan vaikka a6 audiin kilpailijana, niin täytyy ottaa jo 3.0 v6 tfsi quattro(290hp/420nm), että päästään ks. saabin tehojen yli. Tuollainen saksan mörssäri "hinnat alkaen" 75k€.. ja saappi 2.0T aero xwd hirschillä ~62k€. Varmasti mukava tuollainen iso v6, mutta alkaa jo hintaeroakin syntymään... asia ei niin paljoa kiinnosta että oisin jaksanut alkaa vertaamaan paljon audi maksaisi enemmän vastaavilla varusteilla kuin saab, mutta veikkaan kuitenkin että jotain 20k€ luokkaa.. silti moititaan saabin hintaa.
Jos otetaan vielä yksi verrokki, niin volvo S80 D5 AWD AUT jälleenmyyjien kautta myytävällä Polestarin softalla, ja takuu on luonnollisesti normaali. 250hv/460NM 1450e:llä eli yhteensä 56ke.
Näihin verrattuna 62ke ja 260/400Nm ei olekaan enää mitenkään poikkeuksellisen edullisen kuuloista, mutta tämä tosin on taas tätä virittelyvertailua, jossa ei loppupeleissä ole mitään tolkkua. Niin saadaan kyllä mielenkiintoisia vertailupareja, mutta jossain kohtaa homma lähtee aina lapasesta ja siirrytään "Gran Turismo-moodiin".Sitten aletaan vertailemaan kenen valmistajan lohko kestää eniten tehoja, kun vesikanaviin valetaan betonia sen verran, että kone kestää kasassa nippa nappa muutaman sekunnin
Hinnasta moittimisesta vielä sen verran, että harva katsoo pelkästään euro/hv-lukemaa perustellessaan että onko auto kallis vai ei. Tai ostaa auton vain kyseisen suureen perusteella.