Parhaat tiet.
Parhaat tiet.
Voi olla että kyseisestä aiheesta on ennenkin ollut juttua muttei mun silmiin ole ainakaan pistänyt. Eli mitkäs ovat Saabistien lemppari tiet? Itse asun PKS niin 2 tietä nousee heti mieleen. Paras ehkä on motoristeille tuttu Porkkalanniementie jokahan siis sijaitsee 51:n (länsiväylä) varrella, juuri kehä 3 alkupään jälkeen jos ajetaan Helsinkiin päin. Toinen hyvä tie on Evitskogsvägen (ei taida tiellä olla suomalaista nimeä).
http://www.edu.lahti.fi/~hkallioi/haat/ ... rttakn.gif. Taitaapi olla tuo vihreä tie.
http://www.edu.lahti.fi/~hkallioi/haat/ ... rttakn.gif. Taitaapi olla tuo vihreä tie.
Saab 9-5 2.3t vm 2000
Saab 9-3 TTID vm 2007
Saab 9-3 TTID vm 2007
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Parhaat tiet.
Henk. koht. suosikkeja:
*KLIK*
E67/A7 motari etelään Serravallen ja Genovan välillä. Aamutuimaan suht. tyhjällä tiellä tarjoaa "jännitystä" ajoittain jopa nopeusrajoitusten puitteissa ajettaessa (vaihtelee 130...80 välillä).
*klik*
Tuokin oli kiva tuo Stelvio pass, myös Top Gear noteerasi kys.pätkän, oman "kokemuksen" pilasi vaan sysipaska 1.9D vapari-Punto, liiallinen muu liikenne (ei nyt ruuhkaa, mutta autoja kuitenkin "väisteltäväksi asti") ja haavi auki joutui tuijottelemaan maisemia, mikä häiritsi 110% keskittymistä ajamiseen. Ja mukavasti pääsi elokuussakin laskemaan mäkeä:
EDIT: Unohtui mainita tuo "VentiMiglian" tie, eli A10, joka menee tuolla Ligurian rannikolla Nizzaan. Sitä oli kiva päästellä 2.3T tonnarilla, TDi-Volvolla toiseen ja kolmanteen kertaan koettuna ei ollut läheskään yhtä hupaa
Kotimaan teistä Lapissa on kiva ajaa kunnon korpitaipaleilla ihan näitä "pääteitäkin", paikallisten jalkoihin tuntuu jäävän alle 120km/h vauhdeilla
*KLIK*
E67/A7 motari etelään Serravallen ja Genovan välillä. Aamutuimaan suht. tyhjällä tiellä tarjoaa "jännitystä" ajoittain jopa nopeusrajoitusten puitteissa ajettaessa (vaihtelee 130...80 välillä).
*klik*
Tuokin oli kiva tuo Stelvio pass, myös Top Gear noteerasi kys.pätkän, oman "kokemuksen" pilasi vaan sysipaska 1.9D vapari-Punto, liiallinen muu liikenne (ei nyt ruuhkaa, mutta autoja kuitenkin "väisteltäväksi asti") ja haavi auki joutui tuijottelemaan maisemia, mikä häiritsi 110% keskittymistä ajamiseen. Ja mukavasti pääsi elokuussakin laskemaan mäkeä:
EDIT: Unohtui mainita tuo "VentiMiglian" tie, eli A10, joka menee tuolla Ligurian rannikolla Nizzaan. Sitä oli kiva päästellä 2.3T tonnarilla, TDi-Volvolla toiseen ja kolmanteen kertaan koettuna ei ollut läheskään yhtä hupaa
Kotimaan teistä Lapissa on kiva ajaa kunnon korpitaipaleilla ihan näitä "pääteitäkin", paikallisten jalkoihin tuntuu jäävän alle 120km/h vauhdeilla
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Parhaat tiet.
Jos tarkoitat sitä moottoritietä tuolla välillä, joka kulkee paljon tunneleissa jne. niin koettu on, tosin alla oli silloin 1.äkänen renault clio... Ei tuottanut kyllä hyvin suuria tunteita.V.J.S kirjoitti: EDIT: Unohtui mainita tuo "VentiMiglian" tie, eli A10, joka menee tuolla Ligurian rannikolla Nizzaan. Sitä oli kiva päästellä 2.3T tonnarilla, TDi-Volvolla toiseen ja kolmanteen kertaan koettuna ei ollut läheskään yhtä hupaa
Edit. Niin unohtui mainita tuon clion olleen vielä diesel, välttää välttää varmasti väärin ymmärrykset
Viimeksi muokannut siiseli, Ti Maalis 08, 2011 18:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#3834
Re: Parhaat tiet.
Ja tuota tietä kun jatkaa pidemmälle Kitöntietä pitkin, niin ei ainakaan pahemmaksi mene. Kapeaa tietä, hiljaksiin saa ajella, mutta on kokemisen arvoinen.Possu kirjoitti: Tässä olis muutama PK-seudun reitti jatkoksi:
Spjutsund. Lähtee Brobölestä Boxintienä ja päätyy Spjutsundin perukoilla pienvenesatamaan, jossa on ihan hyvä kahvila. Toi 4- ja 7-teiden väli on kaikkineen mukavaa seutua.
http://tinyurl.com/6jvm2v5
Ulkomaailmaa kun miettii, niin Alaska Highway suunnilleen Yukonista alkaen on aika mahtavaa seutua. On sitä aakeeta ja laakeeta muutaman kymmenen kilometrin suorineen, mutta on myös tiukkaa mutkaa vuoren rinnettä viistäen, kun alapuolella muutaman kymmenen metrin päässä siintää suuri järvi (joko Teslin Lake tai Marsh Lake, ei pysty muistamaan). Ja nopeusrajoitus se tyypillinen 80, itse uskalsin painella peräti 30 lasissa.
Ja jos tuolla Kanadassa pysytään, niin vaikka ei varmaankaan helposti satu minkään matkan varrelle, niin suosittelen myös visiittiä Queen Charlotte Islandseista sille pohjoisemmalle.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 997
- Liittynyt: La Heinä 16, 2005 11:28
- Paikkakunta: Kalajoki
Re: Parhaat tiet.
Orivesi - Kangasala olikohan tien numero 58, on mutkaa ja mäkeä.
Mercedes-benz S turbodiesel vm.-74
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Pontiac Firebird vm.-85
Jaguar X-Type 3.0 -01
Saab 9-5 aero -06
Re: Parhaat tiet.
Loistavia pätkiä molemmat, etenkin tuo motari oli mukava yllätys kun ihan sattumalta siitä ajelin. Stelvio Passiin hakeuduin ihan tarkoituksella. Ei ole mitään huonoa pätkää kyllä se toisenkaan puolen rinne (imo melkein parempi), eikä nyt ylipäänsä ne baanat siellä suunnalla muutenkaan. Omaakin nautintoa oli tosin pilaamassa Volvo, mutta suunnitelmissa on lähteä ottamaan vahinko takaisin.V.J.S kirjoitti: E67/A7 motari etelään Serravallen ja Genovan välillä. Aamutuimaan suht. tyhjällä tiellä tarjoaa "jännitystä" ajoittain jopa nopeusrajoitusten puitteissa ajettaessa (vaihtelee 130...80 välillä).
....
Tuokin oli kiva tuo Stelvio pass, myös Top Gear noteerasi kys.pätkän
Täällä ihan kotimaassa ainakin PK-seudulla ihan mukava on Velskolantie, ja Bodomin ympäristö ylipäänsä.
Täytyy käydä pari noista vinkeistä kokeilemassa kunhan vähän kevät etenee.
#3892
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
9-3 SS Aero '04
"A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster." - Jeremy Clarkson
Re: Parhaat tiet.
Suosikki on Pacific Coast highway eli California State Route 1
911 turbo manuaali, Boxster PDK. Saab-historia: from two stroke to turbo
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8093
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Parhaat tiet.
Juurikin tuo. Tontun kanssa liikkeellä kun oltiin, niin siinä päivän mittaan oli tultu Augsburgin liepeiltä Saksasta noille seuduille. Pimeällä motarilla oli jo olevinaan vähän kiirekin nukkumaan (kello yli puolen yön) ja sitä omasta mielestään koitti ajaa reippaasti (140-180km/h), mutta silti ohi viuhui aina silloin tällöin joku möreä-ääninen sporttimobiilisiiseli kirjoitti:Jos tarkoitat sitä moottoritietä tuolla välillä, joka kulkee paljon tunneleissa jne. niin koettu on, tosin alla oli silloin 1.äkänen renault clio... Ei tuottanut kyllä hyvin suuria tunteita.V.J.S kirjoitti: EDIT: Unohtui mainita tuo "VentiMiglian" tie, eli A10, joka menee tuolla Ligurian rannikolla Nizzaan. Sitä oli kiva päästellä 2.3T tonnarilla, TDi-Volvolla toiseen ja kolmanteen kertaan koettuna ei ollut läheskään yhtä hupaa
Edit. Niin unohtui mainita tuon clion olleen vielä diesel, välttää välttää varmasti väärin ymmärrykset
Raktorilla valosan aikaan ei tehny edes mieli "kaahata"
Juu, pääsääntöisesti nuo Pohjois & Keski-Italian Autostraadat on yhtä kiihottavia kuin nelostie välillä Kerava-Järvenpää, joten tuo oli todella positiivinen ylläri itsellekin. Jopa Volvolla oli ihan hauskaa ajella ruuhkasta vapaalla baanalla.Turbolag kirjoitti:Loistavia pätkiä molemmat, etenkin tuo motari oli mukava yllätys kun ihan sattumalta siitä ajelin. .
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2634
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Parhaat tiet.
Nuohan on sunnuntai suhareille. Jos taas haluaa todellisen haasteellisen x-treme elämyksen, niin kannattaa suunnata sateen jälkeen Moskovasta Yakutsk:in kaupunkiin Siperiaan
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Parhaat tiet.
Onko tuo sitä kelirikkoa?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1406
- Liittynyt: To Kesä 25, 2009 00:37
- Paikkakunta: Hellsinki
Re: Parhaat tiet.
Bodomin ek ja Boxin ek ovat mieleeni.
9-3 Ss - 07 Post apocalypse. og900 - 91 Steamsprocket
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
"parempi kumin haju risteyksessä,kuin ruumiin haju"
thorhammer.sc@gmail.com
Re: Parhaat tiet.
Tie 310 Kangasala-Valkeakoski on kiva asvalttipätkä. Tästä haarottuu noin puolimatkassa Savon kylässä Lempäälään vievä entinen Jyväskylän Suurajojen Savon EK, tie 3110, joka on kai vieläkin sorapintainen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11
Citroën C5 2.0 HDi -11
Re: Parhaat tiet.
Mä oon tykännyt tästä tiestä. Osittain kyllä ihan maisemien vuoksi.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Parhaat tiet.
Mun suosikki on tämä. http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=60.8 ... 1,,0,12.95
Kuljen yleensä jalkaisin, mutta aina yhtä riemumiellä ja kevein askelin!
Kuljen yleensä jalkaisin, mutta aina yhtä riemumiellä ja kevein askelin!
9-3 Cabriolet 2009
9-5 Aero 2011
9-4X 2011
9-5 Aero 2011
9-4X 2011