Tonnarin korjauskulut
Tonnarin korjauskulut
Huhhuh tätä loppukäyttäjän elämää, 9000 CD 2.0t -97 260tkm. On tullut laitettua 5 vuodessa 2500e korjauksiin, itse ajanut 40tkm, tykkään kyllä pelistä ihan pirusti , mutta ois kiva jos joskus menisi katsastuksessa puhtain paperin läpi , eihän tästä enää raaski luopua kun on kaikkea laitettu(ei olis kyllä varaakaan). Tää nyt oli vaan tällänen vuodatus, oli pakko päästä purkamaan paineita .
-07 9-5 farmari 2.3T automaatti
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1102
- Liittynyt: Pe Syys 22, 2006 14:29
- Paikkakunta: Hausjärvi - Tre- Seinäjoki
Re: Tonnarin korjauskulut
Ei ole tarkoitus kaataa suolaa haavoihisi, mutta tonnarilla voi päästä halvemmallakin. En ole laskenut korjauskuluja, mutta hyvin kohtuullisiksi ovat jääneet. Ohjurin kumit on vaihdettu ja kytkin. Virittämiseen on mennyt myös jonkin verran rahaa.
Kilometrejä on tullut reilut 50 tkm 8 vuoden aikana.
Ehkäpä autosi toimii jatkossa hyvin jos on korjattu paljon.
Kilometrejä on tullut reilut 50 tkm 8 vuoden aikana.
Ehkäpä autosi toimii jatkossa hyvin jos on korjattu paljon.
Saab 9000 CDE 2,3 T -95 (Speedparts stage 4), Saab 96 -71 (stage 1), Saab 96 -63, Audi A4 1,9 Tdi Quattro -03 stage 1, Taunus 17 m umpikylki -61 (MR), Rover 75 estate 2,5 V6 -03, Taunus 17 M sedan -61.
Re: Tonnarin korjauskulut
Itselläni vastaavat lukemat mittariin, vastaavassa ajassa. Tosin taitaa olla jo 280tkm ajettu. Suurinpiirtein 2000E mennyt remppoihin ja huoltoihin yhteensä, sisältäen öljynvaihdot. Eihän se ilmaista ole, mutta ehkä sen arvoista
#3834
Re: Tonnarin korjauskulut
Niin tietysti noissa kuluissa on puolet työtaksoja, eli osiin joku 1000e. Kiva kuulla jos ne korjauskulut jatkossa pienenee kun paljon tehty , sitähän tässä toivoo, vaan kun kattoo yleisiä vikoja mitä tonnarissa on niin taitaa kaikki olla vielä edessä, kaikki korjauskuitit on tallessa vaikka en kyllä ole myymässä tuota varmaan koskaan, no näkee ainaskin mitä on vaihdettu.
Hienoa että joku muukin on saanut korjauskuluja ja päässyt miltei samoihin lukemiin , täytyykin lähtä tonkimaan tota saapasta, ahdot heittelee, välillä niitä on välillä ei eli 0.1 ahtoi edellisenä päivänä, aamulla taas 0.35, pakoputken ja huollon jälkeen tuo omituisuus alkoi, välillä ei ahda ollenkaan, tuleekohan tuolta vielä joku kiva pikku vika .
Hienoa että joku muukin on saanut korjauskuluja ja päässyt miltei samoihin lukemiin , täytyykin lähtä tonkimaan tota saapasta, ahdot heittelee, välillä niitä on välillä ei eli 0.1 ahtoi edellisenä päivänä, aamulla taas 0.35, pakoputken ja huollon jälkeen tuo omituisuus alkoi, välillä ei ahda ollenkaan, tuleekohan tuolta vielä joku kiva pikku vika .
-07 9-5 farmari 2.3T automaatti
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2909
- Liittynyt: Ke Joulu 15, 2004 13:55
- Paikkakunta: Vaasa
- Viesti:
Re: Tonnarin korjauskulut
Joo etpä ole ainut jolla tonnari nielis kaiken mitä tilille tulee...
Olin väärällä autolla pari viikkoa takaperin liikentees, kun koppasin liikenneympyrään kolmion takaa tulevan kylkeeni. Oisin saattanu vihdoin päästä tonnarista eroon. Mut näillä mennään, ensi palkasta taas varattua siivu autolle.
N. 50tkm ajanu mittariin, ja rahaa on mennyt vähintään se 2500€.
Olin väärällä autolla pari viikkoa takaperin liikentees, kun koppasin liikenneympyrään kolmion takaa tulevan kylkeeni. Oisin saattanu vihdoin päästä tonnarista eroon. Mut näillä mennään, ensi palkasta taas varattua siivu autolle.
N. 50tkm ajanu mittariin, ja rahaa on mennyt vähintään se 2500€.
9000 Aero -97, 9-5 2,0t - 01
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
Opel Six Cabriolet -35, KTM Super Duke Gt -16
#2244
"A conscience is like a boat or a car. If you feel you need one, rent it."
-
- "Hirsch"
- Viestit: 739
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Tonnarin korjauskulut
2500 ekeä 5 vuodessa ? Halpaa kuin saippua. Siirryppä sinäkin Rompsi 9-5 kuskiksi, niin saat laittaa oikeasti sitä rahaa autoiluun. Ei taida päästä puolta vuotta pidemmälle noilla kustannuksilla .
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Tonnarin korjauskulut
Huh kieltämättä haaveissa on tuo 9-5 ja todennäköisesti 5v sisään tulee hommattua jos ei tää saabismi hellitä.Hitain Pohjois-Suomessa kirjoitti:2500 ekeä 5 vuodessa ? Halpaa kuin saippua. Siirryppä sinäkin Rompsi 9-5 kuskiksi, niin saat laittaa oikeasti sitä rahaa autoiluun. Ei taida päästä puolta vuotta pidemmälle noilla kustannuksilla .
-07 9-5 farmari 2.3T automaatti
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
Exi:ä
-97 9000 CD 2.0t manuaali
-89 900i 16v
Re: Tonnarin korjauskulut
Lasketaanko normi kulutusosat tuohon mukaan? Jos ei, niin mulla on mennyt viimeisen 2,5 vuoden aikana korjauksiin... öö... about tonni, töineen siis. Kilsoja tullut 70tkm.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Nissan Maxima 3.0 V6 A.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Tonnarin korjauskulut
Eipä ole tullut laskettua kuluja, mutta ei ole vielä kovin kalliita ylläreitä tullut 306000 ajetun vapari tonnarin (joista 80000 kilsaa ajettu itse) kanssa viiden vuoden aikana. Kallein hankittu osa on bosch lambda anturi. Muutama korjaamo reissu on tullut, kun ei ole viitsinyt ruuvata ite -20 pakkasessa. Ei ole garret eikä "paipässi" vena bropleemia, mutta ei kyllä liikaa tehoakaan Ajattelin vaihtoa kun 300000 tuhatta tulee täyteen, mutta nyt tekis mieli vielä kokeilla kauanko kone kestää avaamatta. kop..kop..kop
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
Re: Tonnarin korjauskulut
Kyllä 500 euroa vuotta kohden on hyvin kohtuullinen kuluerä. Pääoma kuluja tuollaisessa autossa ei juurikaan ole, mutta jos ajat melkein uudella autolla niin saattaa mennä 5-10 tonnia vuodessa pelkkään arvonalenemiseen.
#1598
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
Saab 9000 CS 2.0t -97, Alfa 166 jtd 20v. Aut. -05, Lancia Lybra 1.8 ls
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Tonnarin korjauskulut
Niin, miten niin loppukäyttäjä? Tonnarisihan on vasta matkansa puolivälissä ja siihen on vain iskenyt keski-iän kriisi.Rompsi kirjoitti:Huhhuh tätä loppukäyttäjän elämää, 9000 CD 2.0t -97 260tkm. On tullut laitettua 5 vuodessa 2500e korjauksiin, itse ajanut 40tkm
Vakavammin puhuttuna tonnareissa tuntuu olevan neljännesmiljoonan molemmin puolin remonttipiikki. Silloin suht' lyhyellä aikaa menee usein vaihtoon sytkäkasettia, turboa, pa-pumppua, etupyörän laakereita ja jopa kansiakin on saanut availla jollei ole hoksannut kiristää kannen pultteja ajoissa. Tämän jälkeen kulutusosia kyllä menee edelleenkin, mutta ne hajoilevat pidemmällä aikavälillä. Ja kun sen jakson on jaksanut kahlata läpi on käsissä auto, joka kestää ainakin 500 tkm asti. Jollei ruoste raiskaa koria sitä ennen...
Re: Tonnarin korjauskulut
Samantapainen ilmiöhän se on monessakin mallissa. Kannattaa ostaessa varmistaa että edellinen omistaja on ehtinyt peruskorjata.Pekka Valtanen kirjoitti: Vakavammin puhuttuna tonnareissa tuntuu olevan neljännesmiljoonan molemmin puolin remonttipiikki.
Re: Tonnarin korjauskulut
Onhan sitä tässä tullut alkuvuonna autoon työnnettyä rahaa (9000 cc 91- 2.0):
Uusi tuulilasi (lasi ilmainen, hinta asennuksesta)130e
Uudet umpiot+toinen kulmavilkku ~135e (ns. tukkuhintaan)
3kpl jarrukilpiä postikuluineen ~55e (käytetyt)
Bensapumppu + takaiskuventtiili+suodatin 90e
Öljyt+suodatin+tulpat+ilmansuodattimet+apulaitehihna+pyörijä+termostaatti ~110e
1kpl virta-avain 25e
Yhteensä: 545e
Plus vielä peltiä on hitsattu varmaan puol neliöö ja tietysti kaikki nesteet ja polttimot vielä mitä on kulunut.
Todella mukavaa...
Uusi tuulilasi (lasi ilmainen, hinta asennuksesta)130e
Uudet umpiot+toinen kulmavilkku ~135e (ns. tukkuhintaan)
3kpl jarrukilpiä postikuluineen ~55e (käytetyt)
Bensapumppu + takaiskuventtiili+suodatin 90e
Öljyt+suodatin+tulpat+ilmansuodattimet+apulaitehihna+pyörijä+termostaatti ~110e
1kpl virta-avain 25e
Yhteensä: 545e
Plus vielä peltiä on hitsattu varmaan puol neliöö ja tietysti kaikki nesteet ja polttimot vielä mitä on kulunut.
Todella mukavaa...
Re: Tonnarin korjauskulut
Siis uskon että tonnariinkin saa uppoamaan kaiken minkä siihen laittaa, ymmärrän että pidetään kirjaa kuluista, mutta Saabilla ajaminen on enemmän kuin autoilua.
Sebardi #4526
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
Saab 900 T 16 -88 Saab 9-3 t E85 -02
- ysitonnari93
- "Hölösuu"
- Viestit: 2625
- Liittynyt: Ma Touko 26, 2008 21:01
- Paikkakunta: n. 1200 km:n päässä trollhättanista
Re: Tonnarin korjauskulut
Vähällä olet vielä selvinytkode85 kirjoitti:Onhan sitä tässä tullut alkuvuonna autoon työnnettyä rahaa (9000 cc 91- 2.0):
Uusi tuulilasi (lasi ilmainen, hinta asennuksesta)130e
Uudet umpiot+toinen kulmavilkku ~135e (ns. tukkuhintaan)
3kpl jarrukilpiä postikuluineen ~55e (käytetyt)
Bensapumppu + takaiskuventtiili+suodatin 90e
Öljyt+suodatin+tulpat+ilmansuodattimet+apulaitehihna+pyörijä+termostaatti ~110e
1kpl virta-avain 25e
Yhteensä: 545e
Plus vielä peltiä on hitsattu varmaan puol neliöö ja tietysti kaikki nesteet ja polttimot vielä mitä on kulunut.
Todella mukavaa...
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003