että Saabbeja myydään edelleen, kun sitä ei lehdissä edes mainosteta.
Ainakin täällä Savossa tuo Rinta-Jouppi mainostaa lehdissä vain noita GM:n tuotteita: Opelia ja chevrolettiä. Sekä myös Fordia, mutta ei mainita Saabista sanakaan.
Johtuuko se Saabin maahantuojasta vai GM:n agresiivisesta hyökkäyksestä Saabia kohtaan?
Ja onko tämä yhden merkin unohtaminen mainoksista EU:n kilpailuviraston vastaista?
Viimeksi muokannut caliber3, Ma Maalis 07, 2011 20:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ja luonnollisesti EU-laithan määräävät, että jos yksi automerkki ei halua mainostaa, ei ole mainosbudjettia millä mainostaa tai ei käytä tiettyä mediaa mainostamiseen, niin silloin pitää verovaroin mainokset tälle merkille kustantaa yhdenvertaisuuteen ja vapaaseen kilpailuun vedoten.
Luulen, että Suomessa tiedetään melko hyvin, että automerkki on edelleen olemassa mutta tuotteista tiedetään aika vähän.
Osan "sattuma" ja "satunnais" ostajista huono julkisuus on varmaan pelottanut pois, mutta ei näihin ihmisiin mainokset juuri pure. Ajan myötä ihmiset palaavat merkin pariin, kun aivoista unohtuu tietyt ikävät uutiset.
9-5 on sinänsä tärkeä mallia Saabille, että heidän aikaisemmat talouslaskelmat perustuvat pitkälti siihen, eli sen myynnin on pakko onnistua.
Antti Foudila hehkutti tuossa kuukausi sitten kauppalehdessä, että yrityspuolella luottamus on palautunut(ja muuttuneilla hinnoillakin tietysti vaikutuksensa), eli eiköhän rekisteröintitilastot tästä lähde kaunistumaan. Ostohetkellä ja rekisteröinnilla on ilmeisesti sellainen 2kk viive.
Ja ee vae, ohan noeta Suapin maenoksia Mullikassa nähty, ite Rinta-Jouppi on ne lehteen präntännä, että sokkeempiki ne on huomanna. Vua usseemminkin saes tok olla
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Sonett73 kirjoitti:Ja ee vae, ohan noeta Suapin maenoksia Mullikassa nähty, ite Rinta-Jouppi on ne lehteen präntännä, että sokkeempiki ne on huomanna. Vua usseemminkin saes tok olla
Ari
Mullikka ei taida ilimestyä Iisalmessa eikä Vuorelan pohjoispuolella muutenkaan.
Onhan noita mainoksia ollut ainakin iltapäivälehdissä mielestäni ihan mukavasti. Tosin pelkkä mainostus ei riitä, pittää sen ranta-juopon tiällä osata niitä myyäkkii....pelekkä halapa hinta ee tehhoo.....savolaeset on änkyröetä....
kerrran kattoin aikasemmin saabia mutta meni yli budjetin ja annoin olla ja tulin katumapäälle kun tuo ranskis alkoi kiukuttelemaan, mutta nyt taas hiukan sattuman kautta kun tuo oli aino missä oli kaikki haluamani varusteen (aut.diesel, Aut.ilm. Vakkari.... jne jne jne... tarpeeksi isot tilat hyvä ajoasento... jne jne.)
Minusta nyt mainostetaan selvästi enemmän kuin GM:n omistuksen viimeisinä vuosina. Mainostaminen, etenkin TV:ssä, on kuitenkin niin kallista hommaa, että tuskin nykyisellä myyntivolyymilla kovin suuria kampanjoita pyöritetään. Toinen juttu on, että kuinka moni menee ostamaan auton minkään mainoksen perusteella... Suomalainen tuulipukukansa haluaa ostaa halvan ja saman kuin naapuri
Kyllä Kuopion Rinta-Joupilla osataan myydä Saabeja. Minullekkin möivät jo toisen. Nyt tulossa 93 SC TTId. Pakko myöntää että kaikki Saab myyntipisteet olisivat saaneet mainostaa paremmin edullista (1,19 %) korkotarjousta jota tarjottiin uusiin Saabeihin.Tuollaista korkoa eivät pankit tarjoa.