Pekka Valtanen kirjoitti:Taidetaan puhua eri putkista. Tarkoitatko yhtä muutaman millin paksuisista auton pituussuunnassa kulkevista metalliputkista? Niiden pitäisi pysyä paikoillaan ihan tiukalla sovituksella - muistaakseni.
Minä tarkoitin noin peukalon paksuista putkea, jonka alapäässä on ovaalinmuotoinen suodatin (tai siivilähän tuo oikeammin olisi). Linkittämäni kertomuksen perusteella sen pitäisi olla ruuveilla kiinni. Ja sieltä yläpäästä löytyy o-rengas, joka joskus falskaa. Ja kun oikein muistelen vanhoja kuulopuheita, niin sen väljyys oirehtii aluksi jyrkissä käännöksissä: keskipakoisvoima vääntää putkea -> pumppu haukkaa ilmaa -> veto katkeaa hetkellisesti. Eli ei ollut sinun vikasi. Eli älä lue tätä loppua.
Eipä ole tullut kauhian jyrkkiä kääntöjä näin talviaikaan.
Eri putket juu, näkyyhän tuo pysyvän omillaankin.
Otin suodattimen pois, jolloin tarkoittamastasi putkesta lorahti öljyä jonkin verran, elikäs onko tämä merkki siitä, että suodatin olisi tukossa (kaiketi tuon öljyn olisi kuulunut valua jo suodattimen läpi)?
Jokatapauksessa, suodattimen ala"luukusta" valuu nyt metallihileensekaista öljyä.
Mitäs seuraavaksi teen?
