saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
saab 9-5 2.0 Aut. turbo vector vagon 2002, pitäisi saada tehoja lisää. Maptunin stage 1??vai eikös joku foorumin heppu myös tee virityksiä softaan???
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Kannattaa vaan lukea näitä viestiketjuja niin vastauksen löydät varmasti ja sitten kun vielä tuntuu epävarmalle niin kannattaa kysyä vasta..ei tää liian helppoo saa olla 

Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Jos alkuperäinen Garrettin GT17 on kestänyt näin pitkälle, niin sen tilalle kannattaa vaihtaa ennen virityksiä suosiolla Mitsun TD04. GT17:lla on turha yrittää paljon yli 200hv puristaa ja siihen luokkaan turvallinen ja toimiva ratkaisu on Saabin oma 185hv virisarja (n. 400e Saabilta). Mielummin ne rahat kannattaa sijoittaa tuohon turbon vaihtoon ja sitten 2.0t + TD04 yhdistelmälle löytyy harrastajien avustuksella halvempi softa, jolla irtoaa noin 260hv/370Nm.
Eski
Eski
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Isot pojat irkissä sano että GT17 kestää kyllä 250hp! Kes-tää!
Vitsit sikseen, itsellä sama projekti just päällä. Pari viestiä alempana hehkuttelinkin kun tilasin mitsun englannista. Kuhan noi jäät lähtee niin kesärenkaat alle ja mitsu putkeen. Softasta sitten haetaan uusia ulottuvuuksia.
Ja eiköhän softanlaittaja löydy kun esim. renkaanpotkijaisissa kyselee. Fillaripoliisit saa pysyä lestissään siis.
Vitsit sikseen, itsellä sama projekti just päällä. Pari viestiä alempana hehkuttelinkin kun tilasin mitsun englannista. Kuhan noi jäät lähtee niin kesärenkaat alle ja mitsu putkeen. Softasta sitten haetaan uusia ulottuvuuksia.
Ja eiköhän softanlaittaja löydy kun esim. renkaanpotkijaisissa kyselee. Fillaripoliisit saa pysyä lestissään siis.
Eski kirjoitti:Jos alkuperäinen Garrettin GT17 on kestänyt näin pitkälle, niin sen tilalle kannattaa vaihtaa ennen virityksiä suosiolla Mitsun TD04. GT17:lla on turha yrittää paljon yli 200hv puristaa ja siihen luokkaan turvallinen ja toimiva ratkaisu on Saabin oma 185hv virisarja (n. 400e Saabilta). Mielummin ne rahat kannattaa sijoittaa tuohon turbon vaihtoon ja sitten 2.0t + TD04 yhdistelmälle löytyy harrastajien avustuksella halvempi softa, jolla irtoaa noin 260hv/370Nm.
Eski
99T-museopeli
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Kehoitan myös vaihtamaan Garretin pois ensin. Itsellä kesti Garret ohjelmanvaihdon jälkeen noin 2h.. Eikä ollut kuin kevyt softa.
"In an insane world a sane man must appear insane"
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
#2558, 9-5 Vector wagon A 2002, 9-5 vector wagon A 2008
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Mulla on itellä just tollasessa vm.2002 manuaali 2.0 vector farkussa maptunin stage3 ja gt17 vielä toistaseks kiinni. Tällä kokooonpanolla on ajettu nyt n. 40tkm. Heti kun tulee sopiva hetki niin ajattelin laittaa ton mitsun kans garretin tilalle ihan vaan siitäkin syystä että toi garretti uupuu aikas reippaasti ennen punarajaa ja tietenkin juurikin tuon kestävyyden takia myös. Maptuniin oon ollu tyytyväinen.
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Turbo uusittu viime kesänä. Kai se kestää, jos ei kestä niin vaihdetaan 

Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Suotta säikyttelevät, Softaa vaan tilaukseen. Ihan huomattava ero sitä tulee vaikkei ahdinta vaihdakkaan.
#3272
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Joo eiköhän se turbo ainakin jonkin aikaa kestä. Toi mun gt17 on jonkun 60tkm vanha joista n. 40tkm on ollut toi maptunin stage3 koko setti eli 3" dp ja 3" putki.
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Itsellä 127tkm ajettu, 10 vuotta vanha. Välillä päästää aamulla pienet öljypöllyt kylmäkäynnistyksestä. Ei pokka riitä kokeilemaan milloin luovuttaa, joten tilasin mitsun etukenoon.
Tapiola vielä ystävällisesti totesi, että yli 10V vanhaan autoon ei enään ole osakaskossa hinauspalvelua. Eli suomeksi, jos joudun saappini hinuuttamaan, köyhdyn siitä jo muutaman satkun ja mielummin ne investoin mitsuun.
Toki jos sellainen vahinko on päässyt käymään, että uusi garretti pellin alla, niin eikun vinguttamaan.
Tapiola vielä ystävällisesti totesi, että yli 10V vanhaan autoon ei enään ole osakaskossa hinauspalvelua. Eli suomeksi, jos joudun saappini hinuuttamaan, köyhdyn siitä jo muutaman satkun ja mielummin ne investoin mitsuun.
Toki jos sellainen vahinko on päässyt käymään, että uusi garretti pellin alla, niin eikun vinguttamaan.
Lehti kirjoitti:Joo eiköhän se turbo ainakin jonkin aikaa kestä. Toi mun gt17 on jonkun 60tkm vanha joista n. 40tkm on ollut toi maptunin stage3 koko setti eli 3" dp ja 3" putki.
99T-museopeli
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Pohjolalla onnistuu 20v vanhalle autolle vielä.Passi kirjoitti: Tapiola vielä ystävällisesti totesi, että yli 10V vanhaan autoon ei enään ole osakaskossa hinauspalvelua. Eli suomeksi, jos joudun saappini hinuuttamaan, köyhdyn siitä jo muutaman satkun ja mielummin ne investoin mitsuun.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Pohjola tais kaupata puoleen hintaan vuodeks liikennevakuutusta, jospa.jcarlson kirjoitti:Pohjolalla onnistuu 20v vanhalle autolle vielä.Passi kirjoitti: Tapiola vielä ystävällisesti totesi, että yli 10V vanhaan autoon ei enään ole osakaskossa hinauspalvelua. Eli suomeksi, jos joudun saappini hinuuttamaan, köyhdyn siitä jo muutaman satkun ja mielummin ne investoin mitsuun.

99T-museopeli
Re: saab 9-5 2.0 turbo 2002 viritys
Jaaha nyt vaikuttais siltä että sopiva ajankohta turbon vaihdolle on ensviikon tiistai, eli vihdoin mitsu siirtyy eteisenlattialta garretin tilalle. Kai siitä voi sellasen 10-15hv hyötyä jos toi vääntökäyrä muuttuu odottamallani tavalla eli n.5000rpm sais vielä sen 360 Nm ja 6000rpm vielä pysyttäis jossain yli 300 Nm.