Koneen laakerit kaputt.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Teurastaja
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
Paikkakunta: Oulu -> Espoo

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja Teurastaja »

Jassoo, käynti on muuttunut välillä vaivalloiseksi ja moottoritiellä nelosvaihteella paahtaessa hieman nykii välillä. Uutena oireena nyt öljynkäry, kun Sport-napin avustamana ajelin sulalla tiellä vähän korkeammilla kierroksilla :evil: Jokainen mottiko mulla särkyy?

Eipä tainnut asentaja putsata öljypohjaa ja -sihtiä, perhana. Eikä viimeisestä öljynvaihdostakaan ole kuin vähän toista kuukautta aikaa. Oevoe, ja tähän rakkineeseen on vaihdettu sitä ja tehty tätä, rahaa on kannettu repulla korjaamolle. Alkaa pikkuhiljaa tulla mitta täyteen.
Jäisköhän kiinni, jos ajaisi auton meren jäälle ja tuikkaisi tuleen. Väittäisi sitten setä sinisille, että rosvo vei pihasta :(
Vai panisiko vahingon kiertämään. Paljonkohan joutuisi uuteen Dusteriin välistämään...
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Olisiko turbo tullut tien päähän? Ottanut itseensä liian vähäisistä öljynpaineista vanhalla koneella.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Teurastaja
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
Paikkakunta: Oulu -> Espoo

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja Teurastaja »

9000LPT kirjoitti:Olisiko turbo tullut tien päähän? Ottanut itseensä liian vähäisistä öljynpaineista vanhalla koneella.
Vois vaikka ollakin. Alkaa olla niitä harvoja osia, joita ei minun aikana ole tuohon vaihdettu...
Vaan eikö sen pitäisi työntää harmaata savua? Vai oliko se sen hajoamisen merkki.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
9000LPT
"Hölösuu"
Viestit: 2075
Liittynyt: Ti Touko 20, 2003 17:16
Paikkakunta: Laukaa

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja 9000LPT »

Voi työntää kumpaa tahansa. Katti suodattaa öljyä tiettyyn rajaan asti.

Haulla saattaa löytää jotakin juttua turbon hajoamisista.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Yleensä sökö ahdin alkaa pukkaamaan sinistä savua käynnistyksen yhteydessä, mutta eipä tuo meidänkään GT17 vielä savunnut, vaikka öljyä paloikin jo selvästi (peräti 75K ajettuna).

Syökö "uusi" kone öljyä? Onko öljynsyönti lisääntynyt? Onko "uuteen" koneeseen tehty huohotinpäivitys ja onko huohotus varmasti kunnossa..?

Eski
Teurastaja
"Turbo"
Viestit: 251
Liittynyt: Pe Syys 08, 2006 09:05
Paikkakunta: Oulu -> Espoo

Re: Koneen laakerit kaputt.

Viesti Kirjoittaja Teurastaja »

Koneeseen tehtiin Forte-puhdistus, jonkin verran käynti parantui. Taidan vaihtaa vielä tulpatkin, en tiedä milloin lienee vaihdettu. Jospa tämä tästä!

Huohotinta ei ole päivitetty, joten se on seuraavana to do -listalla. Samoin venttiilikopan tiivisteen vaihto, sieltä välistä vuotaa vähän öljyä ja käryää kun noro kohtaa kuuman lohkonkyljen.
Saab 900 S 2.0 '96 -> Saab 9-5 Wagon 2.0t A '00 -> Honda Accord Tourer AT '07
Etsinnässä kesä-/harrasteautoksi kromipuskuri-96!
[Jäsen #5800]
Vastaa Viestiin