9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Uusi saabisti ilmoittautuu.
Tilaukseen lähti otsikon mukainen uusi ysikolmonen SC. Tarkemmat speksit alla.
- ulkoa Arctic White, sisältä perus-Griffin musta
- Horisont-paketti: Xenonit, Bluetooth
- Pysäköintiavustin taakse
- Kattokiskot kromivaikutelma
- Bose audio 6-CD vaihtajalla
Melkoisen tuskallinen vatulointikierros tuli tehtyä ennen tähän lopulliseen valintaan päätymistä, kun ~5kk aikana kävin läpi 25 eri autoa ja koeajoinkin about 15:ttä. Lopussa Saab tuli ihan puskista ja aivan kalkkiviivoilla kiilasi listan kärkeen. Etsinnässä oli lähinnä perhefarkku tai tila-auto/citymaasturi/crossover eli hyvin avoimin mielin mentiin.
9-3 tippui alkuvaiheessa "liian pienen" takakontin takia, mutta tarkemmin tutkittuna kuljetuskapasiteettia olikin ihan riittävästi. Kakkoseksi valinnassa jäi Pösön 5008, jossa tilaa olisi ollut kaikinpuolin hyvin. Pösön taakse kolmoseksi jäi Touran. Lopullinen valinta tuli kuitenkin tehtyä täysin fiilispohjalta ja Saabissa oli/on Sitä Jotain, erityisesti muotoilu sopii hyvin sekä omaan että vaimon silmään. Fiilistä nosti myös erittäin mukava suorituskyky. Mukava oli huomata myös, että Griffin-versio sattui osumaan sopivasti aikatauluun.
Tätä foorumia tuli selattua ennen lopullista valintaa ja erityisesti audion osalta vakuutuin Bose-audion pakollisuudesta. (auto tahtoo olla ainoa paikka nykyään, missä voi musiikkia kunnolla soittaa, josta syystä audion oltava laadukas) Myös sadetunnistimen osalta täällä oli hyvin kokemuksia ja päädyin lopulta jättämään sen pois.
Nyt vielä tuskallinen 7-8 viikkoa odottelua ja loppukeväästä (ja kesärenkailla) uuden auton rattiin!!
Tilaukseen lähti otsikon mukainen uusi ysikolmonen SC. Tarkemmat speksit alla.
- ulkoa Arctic White, sisältä perus-Griffin musta
- Horisont-paketti: Xenonit, Bluetooth
- Pysäköintiavustin taakse
- Kattokiskot kromivaikutelma
- Bose audio 6-CD vaihtajalla
Melkoisen tuskallinen vatulointikierros tuli tehtyä ennen tähän lopulliseen valintaan päätymistä, kun ~5kk aikana kävin läpi 25 eri autoa ja koeajoinkin about 15:ttä. Lopussa Saab tuli ihan puskista ja aivan kalkkiviivoilla kiilasi listan kärkeen. Etsinnässä oli lähinnä perhefarkku tai tila-auto/citymaasturi/crossover eli hyvin avoimin mielin mentiin.
9-3 tippui alkuvaiheessa "liian pienen" takakontin takia, mutta tarkemmin tutkittuna kuljetuskapasiteettia olikin ihan riittävästi. Kakkoseksi valinnassa jäi Pösön 5008, jossa tilaa olisi ollut kaikinpuolin hyvin. Pösön taakse kolmoseksi jäi Touran. Lopullinen valinta tuli kuitenkin tehtyä täysin fiilispohjalta ja Saabissa oli/on Sitä Jotain, erityisesti muotoilu sopii hyvin sekä omaan että vaimon silmään. Fiilistä nosti myös erittäin mukava suorituskyky. Mukava oli huomata myös, että Griffin-versio sattui osumaan sopivasti aikatauluun.
Tätä foorumia tuli selattua ennen lopullista valintaa ja erityisesti audion osalta vakuutuin Bose-audion pakollisuudesta. (auto tahtoo olla ainoa paikka nykyään, missä voi musiikkia kunnolla soittaa, josta syystä audion oltava laadukas) Myös sadetunnistimen osalta täällä oli hyvin kokemuksia ja päädyin lopulta jättämään sen pois.
Nyt vielä tuskallinen 7-8 viikkoa odottelua ja loppukeväästä (ja kesärenkailla) uuden auton rattiin!!
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Onnea vaan hyvästä valinnasta!
Automaatinkin olit valinnut vaihteistoksi. Se on tosi mukava.
Kiitä onneasi, ettet valinnut Tourania automaattina (DSG). Se on se hajoava laatikko. Oikea murheenkryyni, kun laatikkoa saa vaihtaa uuteen joka toisella tai kolmannella öljynvaihtokerralla. Muuten Touranissa on kokoisekseen todella onnistuneet sisätilat.
Pösö on Pösö ja olen edelleen sitä mieltä, että tyydyn itse vain "syötäviin" ranskalaisiin. Ranskalaisissa on kaiken maailman sähkövikoja edelleen. Yrittävät tehdä hienoja juttuja, mutta eivät osaa.
Kärsivällisyyttä uuden auton odotukseen .
Automaatinkin olit valinnut vaihteistoksi. Se on tosi mukava.
Kiitä onneasi, ettet valinnut Tourania automaattina (DSG). Se on se hajoava laatikko. Oikea murheenkryyni, kun laatikkoa saa vaihtaa uuteen joka toisella tai kolmannella öljynvaihtokerralla. Muuten Touranissa on kokoisekseen todella onnistuneet sisätilat.
Pösö on Pösö ja olen edelleen sitä mieltä, että tyydyn itse vain "syötäviin" ranskalaisiin. Ranskalaisissa on kaiken maailman sähkövikoja edelleen. Yrittävät tehdä hienoja juttuja, mutta eivät osaa.
Kärsivällisyyttä uuden auton odotukseen .
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Moi,
Onnea vaan valinnalle. Varmasti hyvä auto.
Odotus on ihan tuskallista täälläkin. Itse odotan vaan aurinkoisia cabbe kelejä
Onnea vaan valinnalle. Varmasti hyvä auto.
Odotus on ihan tuskallista täälläkin. Itse odotan vaan aurinkoisia cabbe kelejä
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Onnellista odottelua
Saabin puolesta puhuu tosiaan moni asia mutta ei todellakaan vähämerkityksisin ole tuo minkä totesitkin - auto vaan tuntuu joltakin.
Saabin puolesta puhuu tosiaan moni asia mutta ei todellakaan vähämerkityksisin ole tuo minkä totesitkin - auto vaan tuntuu joltakin.
#115
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
-60 93 F
-08 9-3 SC TTiD Vector Active
-99 M-B SLK 230K
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Heh, kyllä DSG:n "ominaisuudet" ovat tiedossani, mutta olisin niistäkin huolimatta levollisin mielin valinnut VW:n ja DSG:n, josko sieltä olisi puhutteleva auto löytynyt. Samoin ranskalaisen olisin valinnut ilman sen suurempaa huolta. 5008 oli siis "lopullinen" valinta, jonka 9-3 sitten kalkkiviivoilla jyräsi. Samoin Citroen C5 farkku oli hyvin vahva ehdokas pitkään, mutta Citikan varustelu muuttui vuodenvaihteessa epäsuotuisaksi/kalliiksi, josta syystä C5 jäi pois.petrisa kirjoitti: Kiitä onneasi, ettet valinnut Tourania automaattina (DSG). Se on se hajoava laatikko. Oikea murheenkryyni, kun laatikkoa saa vaihtaa uuteen joka toisella tai kolmannella öljynvaihtokerralla. Muuten Touranissa on kokoisekseen todella onnistuneet sisätilat.
Pösö on Pösö ja olen edelleen sitä mieltä, että tyydyn itse vain "syötäviin" ranskalaisiin. Ranskalaisissa on kaiken maailman sähkövikoja edelleen. Yrittävät tehdä hienoja juttuja, mutta eivät osaa.
Viime kuukausien autofoorumeiden kahlaamisen perusteella tasan joka merkiltä ja mallista löytyy surkeita ja jatkuvasti hajoavia kotteroita! Joku ominaisuus on aivan joka autossa persiillään. Omaan automerkki-suhtautumiseeni vaikuttaa toki tässä kohtaa sekin, että uusi auto tulee työsuhdeautoksi, jolloin ei tarvitse miettiä/murehtia ylläpitokustannuksia tai jälleenmyyntiarvoa. Tämä painotti valinnassa nimenomaan mukavuutta, jota löytyy oikeinkin hyvin mm. C5:ssä ja 5008:ssa, ja vahvaa fiilistä, joka kallisti vaa'an lopulta Saabiin.
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Tuo työsuhde-ominaisuus jättää monet auton valintaan vaikuttavat seikat sivummalle. Voi valita auton enemmänkin omien tarpeiden ja mieltymysten perusteella. Sikäli on kiva, että juuri Saab täytti nämä tarpeet parhaiten.
Vikakoodinlukua: Op-Com (Saab+Opel), VCDS (VAG-konserni)
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Jees, suht huoletta voi tässä tilanteessa auton valita. Ei sitä toki halua autoa pajalla määräaikaishuoltoja useammin nähdä, koska liisarisopparin tarjoama sijaisauto on luokkaa "pieni, mutta halba".
Sinänsä uskon (ennen kuin toisin todistetaan), että ranskalaisistakin on mahdollista saada ihan kunnon auto itselleen. Oli myös hyvin lähellä, että autovalinta olisi osunut uuteen 508-farkkuun, josta saisi erittäin hyvin varustellun ja kohtuuhintaisen ison perheauton. Aika näyttää, miten PSA:n laadunkohotuspanostukset tuottavat tulosta tämän ja mm. C5:n kohdalla.
Mutta tosiaan _fiilis_ oli se, missä 9-3 oli omalla kohdallani selvä ykkönen!
Sinänsä uskon (ennen kuin toisin todistetaan), että ranskalaisistakin on mahdollista saada ihan kunnon auto itselleen. Oli myös hyvin lähellä, että autovalinta olisi osunut uuteen 508-farkkuun, josta saisi erittäin hyvin varustellun ja kohtuuhintaisen ison perheauton. Aika näyttää, miten PSA:n laadunkohotuspanostukset tuottavat tulosta tämän ja mm. C5:n kohdalla.
Mutta tosiaan _fiilis_ oli se, missä 9-3 oli omalla kohdallani selvä ykkönen!
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Onnitelut uudesta autosta, laitahan sitten kokemuksia kun sellaisen käsiisi saat, Itsellä on kammo ranskalaisia (paitsi syötäviä) kohtaan yhdellä 407 ajanut 50tkm jonka aikana meni korjauksiin muutaman kerran auton arvo ja hävitin koko paskakasan, Joten niihin en enä koske vaikka ihan hyvän näköisiä autoja ovat.
Nyt 1,5 vuotta takana Allekirjoituksen Saab 9-5 1.9TiD LinearWagon A 2007 kanssa
tänä aikana ajettu joku 55tkm kohta mittariin tulee 150tkm Joten ei ole ollut huono valinta, tyytyväinen olen ollut !!
Kakkos auto pitää josssain vaiheessa päivittää jolloin tilalle tulee varmaankin käytetty NG 9-5 Dieseli tai BioPower, Mutta sen näkee sitten.
9-3 olen miettinyt mutta oli näin isolle körmylle hiukan ahdas auto, toinen mitä olen miettinyt on ollut Skoda Superb Mutta siinäkin hiukan ajoasennon suhteen toivomista.
Mutta mennään nyt viikko ja kuukausi kerraallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Nyt 1,5 vuotta takana Allekirjoituksen Saab 9-5 1.9TiD LinearWagon A 2007 kanssa
tänä aikana ajettu joku 55tkm kohta mittariin tulee 150tkm Joten ei ole ollut huono valinta, tyytyväinen olen ollut !!
Kakkos auto pitää josssain vaiheessa päivittää jolloin tilalle tulee varmaankin käytetty NG 9-5 Dieseli tai BioPower, Mutta sen näkee sitten.
9-3 olen miettinyt mutta oli näin isolle körmylle hiukan ahdas auto, toinen mitä olen miettinyt on ollut Skoda Superb Mutta siinäkin hiukan ajoasennon suhteen toivomista.
Mutta mennään nyt viikko ja kuukausi kerraallaan ja katsotaan mitä tuleman pitää.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Tulisiko nykyisestä ykkösestä sitten kakkonen jos oikein Ng 9-5 meinasit hommata?
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
luulen että tällä nykyisellä ajettaisiin silti enemmän.
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Mitäs kokemuksia tuosta on? Saako sen kytkettyä pois päältä kuitenkin (oletan että kritisoitu siitä, kun tunnistin lukee väärin, esim jos kivi lentää kuivalla kelillä ikkunaan, niin tunnistin alkaa pyyhkiä?).A_Telkkä kirjoitti:Myös sadetunnistimen osalta täällä oli hyvin kokemuksia ja päädyin lopulta jättämään sen pois.
Griffin lähdössä täälläkin tilaukseen ja lisävarustepaketti, johon kuuluu peruutustutka sisälsi myös tuon sadetunnistimen...
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Sadetunnistin kytketään päälle samalla tavalla kuin ilman sitä olevasta kytketään tihku. Valikosta erikseen valittavissa herkkyystaso. Erinomainen varuste.Andy12 kirjoitti: Saako sen kytkettyä pois päältä
Saabilla jo vuodesta 1982, nyt kesällä 2008 Saab 9-3 Vector BioPower A Cabriolet ja talvella 2002 9-5 Arc A
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Löytyy myös 2023 Volvo C40 Twin
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Moi, viimeksi eilen perjantaina käväsin vw:n korjaamolla katselemassa vanhoja tuttuja, jätkät naureskeli, että 150tkm jälkeen vaihdetaan DSG:n kaksoismassavauhtipyörät ja kytkinpaketit (1400€). Siinä olis kiva vähän viisastella omistajalle, että kuinkas vähällä polttoaineella se kulkeekaan
Tonnari vaan kestää ja kestää! Ai niin, menihän siitä pakkasella pissapojan letku poikki, maksoi korjaus uudella letkulla kokonaista 1€:n, koska en viitsinyt tinkiä hinnasta
Ari
Tonnari vaan kestää ja kestää! Ai niin, menihän siitä pakkasella pissapojan letku poikki, maksoi korjaus uudella letkulla kokonaista 1€:n, koska en viitsinyt tinkiä hinnasta
Ari
Ari #831 - Pidättekö minua ihan hulluna vai idioottina ?
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Ja ainakin minulla jos se kytkin jää siihen "auto" asentoon niin auton käynnistyksen jälkeen se pitää käyttää 0 asennossa ja takaisin "auto" asentoon jotta sadetunnistin olisi päällä. Ei siis minun käsityksen mukaan kuivalla kelillä siten ala kivisadetta pyyhkimään...tosu kirjoitti:Sadetunnistin kytketään päälle samalla tavalla kuin ilman sitä olevasta kytketään tihku. Valikosta erikseen valittavissa herkkyystaso. Erinomainen varuste.Andy12 kirjoitti: Saako sen kytkettyä pois päältä
#4652
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Volvo V60 D6 AWD Plug-In Hybrid '13
BMW i3 BEV '17
GSX1400R '0x
ex: 9-3 SC 1.9 TiDS Vector M6 '07, 9-3 2.0T Aero 5D M5 '00
Re: 9-3 Griffin SC 1,9TTiD 160hv AT6
Itselläni on kahdessa edellisessä autossa ollut sadetunnistin ja muuten on toiminut ok, mutta semikuivilla rapakelillä, jolloin ei kuitenkaan sada vettä/räntää, tunnistin tahtoo pyyhkiä liian kuivaa tuulilasia liian usein ==> lasiin kuivuu likaa. Niitä sitten pitää pissapojan nesteen kanssa ruiskia pois. Väliaikais-Qashqaissa olen viimeiset 4 kuukautta ollut käyttämättä sadetunnistinta ja hyvin on homma toiminut. Säädettävällä tihkukytkimellä ajaa meikäläisen mielestä saman asian - paitsi ihan oikeassa (kesä)vesisateessa, jolloin sadetunnistin on mainio apuri.Andy12 kirjoitti:Mitäs kokemuksia tuosta on? Saako sen kytkettyä pois päältä kuitenkin (oletan että kritisoitu siitä, kun tunnistin lukee väärin, esim jos kivi lentää kuivalla kelillä ikkunaan, niin tunnistin alkaa pyyhkiä?).
Griffin lähdössä täälläkin tilaukseen ja lisävarustepaketti, johon kuuluu peruutustutka sisälsi myös tuon sadetunnistimen...
Varsinainen syy Response-paketin (ja sadetunnistimen) pois jättämiseen oli autoedun verotusarvo, joka pomppasi kympin ylöspäin paketin ruksaamisen myötä. Erikseen valittuna pelkkä parkkitutka ei nostanut kk-summaa. Eli, en halunnut maksaa ylimääräistä 10e/kk sadetunnistimesta. Takaparkkitutkan halusin kuitenkin ehdottomasti omaan autooni.