sähkökitara ollut n.vuoden itsellä,ei oikein tunnu luonnistuvan
vois mennä kokeneempien tuttujen luo oppiin josko se siitä.
alkuhan se aina vaikeaa on.olen kyllä yrittänyt opetella mahd.monipuolisesti sointuja ja ranteensahausta sekä pikkausta.
vois melkein kitaraa vaihtaa johonkin sellaiseen jolla pitkäsormisella olisi helppo soitella.
Rumpuja olen soittanut 18v. Pääasiassa marssivirveliä, patarumpuja ja settiä. Tunneilla kävin 10 vuotta ja sen jälkeen olen panostanut enimmäkseen rocktouhuihin. Nykyään puoliammattilainen, niin kuin lähes kaikki muut suomalaiset rokkarit.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
Kuunnellut olen musaa sujuvasti ja peräti yhden kappaleen opin soittamaan nokkahuilulla koulussa Pöytärumpuja on tullut hakattua sitten läpi ikäni Joitain kuvioita on matkan varrella tullut opittuakin ja oikeat rummut tekis vielä mieli laittaa, mutta ku ei ole sit varma saisko niistä oikeista kamppeista heti edes saman ulos mitä pöytärumpaamisella (hih hih) Ajoiko se sitten aika jo ohi uudesta suomalaisesta Neil Peartista/Carl Palmerista/John Hisemanista
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Mikäli wikipediaan on uskominen, niin muusikoksi lasketaan henkilö joka esittää musiikkia joko laulaen tai soittamalla jotain instrumenttia tai peräti molempia samaan aikaan Mutta itse kadehdin eniten niitä joilla on soittotaidon lisäksi taito säveltää/sanoittaa tai peräti molemmat taidot. Ja sitten on vielä nää multi-instrumentalistit jotka osaa soittaa likimain mitä vain
Paljon vähemmän olis elämässä hubia ilman Saab klubia
9-5 2,0 4D sedan, aut/turbo 1998 ja 9-5 2,0 StW aut/turbo 2003, sekä 9-3 1,9 TID 2008
Kitaraa olen väärinkäyttänyt vuodesta 2001. Seinältä löytyy nykyään 3 sähkökitaraa (Ibanez J. Custom RG, RGA Prestige ja RGR) sekä 1 akustinen kitara.
Bänditoimintaa en ole viime vuosina harrastanut, vuosina 2003-2006 enemmänkin. Treenien ohessa on tullut opeteltua myös rumpujen hakkausta ja basson läiskyttelyä.
Rumpuosastoa on tullut päivitettyä viime aikoina, hävitin sähkösetin poies ja tilalle ostin -80 luvun loppupuolen Yamahan Recording Custom setin. Siihen sitten on vähitellen tullut kasailtua täydennystä sen mukaan mitä mnetin torilta sopivaa sattuu. Peltiosasto on Sabianin AAX, AA ja Zildjian K sarjaa.
Rumpujen ja lyömäsoitinten kanssa mesoessa kuluu päivät. Jos en ole itse äänessä, johdatan nuorisoa harhaan Pop Jazz Konservatoriolla n. 20 h/vko.
Kalusto on nyt Kumu, Bosphorus, LP ja iso autolastillinen kaikenlaista sekalaista sälää. Bändi- ja keikkakuviot on vähintään yhtä sekalaista free lancerin soppaa, vaikka paria tärkeää puoliharraste orkesteria pidetäänkin yllä
Mulla on ollu rummut nyt pikaisesti laskettuna 16 tai 17 vuotta. Eka oli Yamahan setti ja nyt on Pearlia kehissä. Pellit on tällä hetkellä Paistetta. Ihan harrastuspohjalta oon soitellu, on met poikien kanssa vuosittain keikkaaki tehty enempi tai vähempi. Nykyjään meinaa olla soitot vähällä kun osa porukkaa (basistit) on liuennu toisille paikkakunnille, ja meillä lopuilla opiskelu ja työ vie aikaa. Treenikämpälle on matkaa 40km niin sekin verottaa osaltaan.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
ysitonnari93 kirjoitti:Mikäli wikipediaan on uskominen, niin muusikoksi lasketaan henkilö joka esittää musiikkia joko laulaen tai soittamalla jotain instrumenttia tai peräti molempia samaan aikaan Mutta itse kadehdin eniten niitä joilla on soittotaidon lisäksi taito säveltää/sanoittaa tai peräti molemmat taidot. Ja sitten on vielä nää multi-instrumentalistit jotka osaa soittaa likimain mitä vain
Tämähän soittamaan oppiminenhan viime vuosikymmeninä muuttunut radikaalisti. Ennenn vanhaan sitä kuunneltiin LP levyiltä yritettiin korvakuulolta tehdä samaa perässä, joskus jos sattui näkemään esikuvansa telkkarissa niin silmä kovana yritti kytätä että mistä kohtaa otelautaa se soittaa.
Nykyään kersat ostaa artistin opetus dvd:n tai menee youtubeen ja siellä on kaikkien maailman virtuoosien biisit hidastettuna ja nuotti nuotilta opetettuna. Sitten treenikämpillä kuulee 15v kavereita jotka vetää Steve Vain piisit mennen tullen.
Pianoa tuli aikanaan pimputeltua viitisentoista vuotta (ja on semmonen vieläki nurkassa odottamassa uutta inspiraatiota), mutta nykyisin enemmän poskisolistiosastolla.
2xSaab, ikäeroa vaatimattomasti vajaat 36 vuotta
95 VAN -71 MA, 9-5 Stw Aero -06,
9-3 SC TTiD A6 -08, 9-5 Wagon -01/-02 KA, 9000 CD 2.3i -92 -- MYYTY pois
--2236--
Kitarakokoelmassa on vissiin sitten mennyt jo 30 kpl rikki, ja vieläkin tekis mieli saada niitä lisää. En sitten tiedä, onko se hyvä vai huono juttu Ainakin bändikämpällä hemmot ihmettelee, kun meikäläisellä on kuulemma melkein joka kerta eri/uusi kitara mukana
Onneksi noista kitaroista ei kuitenkaan joudu kaikista maksamaan käyttömaksua kuten eista
jarkar kirjoitti:Cozy Powell kuoli 5. huhtikuuta 1998 liikenneonnettomuudessa, kun hän ajoi huonon sään aikana Saab 9000 -autollaan ulos M4-http://www.youtube.com/watch?v=NO_fx1WshCA
Cozyn kohtaloksi koitui päätön vauhdinnälkä. Mies oli tunnettu siitä että ajaa aina kovaa oli alla mikä vehjes tahansa. Kuolema oli kyllä turhista turhin ja mahdollisimman monen huonon tuurin yhteensattuma, puhelimeen vastaaminen liian kovassa vauhdissa märällä tiellä pimeällä ja vielä justiin sopivasti ennen moottoritien siltapilaria. Soittajana.. ainutlaatuinen.