96 + isompi generaattori
96 + isompi generaattori
Onko joku vaihtanut 96sen generaattorin jonkun muun auton vahvempaan? Orkis rajoita hifi puolen aika pahasti Eli mikä isompi generaatori sopisi helpoiten?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 96 + isompi generaattori
Hyvä kysymys, minäkin olen samaa miettinyt useaan otteeseen.Lepa kirjoitti:Onko joku vaihtanut 96sen generaattorin jonkun muun auton vahvempaan? Orkis rajoita hifi puolen aika pahasti Eli mikä isompi generaatori sopisi helpoiten?
Pitääpä käydä mittaamassa oman kuupan laturi ja vertailla jospa vastaus löytyisi...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 96 + isompi generaattori
96 Performance -sivusto suositteli 99:n / pystykeulaisen 900:n laturia. Menee ilmeisesti kohtuu helposti paikalleen ja amppeerit pompsahtaa 55->70 joten saattaisi ruokkia puolaa jonkun verran paremmin.
Tämänhetkiset räpsät:
Saab 96 V4 Super RS 1979
Saab 96 V4 Super RS 1979
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 96 + isompi generaattori
Joo, toi kuullostaa hyvältä!Playboy kirjoitti:96 Performance -sivusto suositteli 99:n / pystykeulaisen 900:n laturia. Menee ilmeisesti kohtuu helposti paikalleen ja amppeerit pompsahtaa 55->70 joten saattaisi ruokkia puolaa jonkun verran paremmin.
Pitää tutkia tarkemmin miten lähellä se on...
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 96 + isompi generaattori
ja jos alkaa sopimaan muistaakseni hyllyssä on ollut muutaman vuoden perushuollettu 900 laturi yhdellä hihnapyörän uralla.
eli liuku hiilet laakerit yms vaihdettu ja koeajettu penkissä. takuulla ilman takuuta
eli liuku hiilet laakerit yms vaihdettu ja koeajettu penkissä. takuulla ilman takuuta
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
- eegas
- "Hölösuu"
- Viestit: 1099
- Liittynyt: Pe Heinä 21, 2006 13:10
- Paikkakunta: Kauhava / Lapua / Liperi
Re: 96 + isompi generaattori
Jos vaihtaa laturin toisesta autosta, kannattaa katsoa se laturin tuulettimen pyörimissuunta, 96:ssa kone pyörii melko varmasti eri suuntaan?
SAABeilla ajoa vuodesta -72 alkaen
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
rapakaari(at)gmail piste com, 0viisi04917511
Saab 9-5 2.3TA Aero sedan -07, Saab 9000i CS 2.0 man -98
MR-Saab 96L -77, Laikka-avo 99 -76, Dacia Logan Van 1.5 dCi -12
Jäsen #6056
Re: 96 + isompi generaattori
Minä vaihdoin satkun 70 ampeerisen laturin kuuppaan, laitoin ropelin kuupasta, hihnapyörästä en muista oliko kajakin vai 99/900 yksirissainen. Ja hyvin on pelannut.eegas kirjoitti:Jos vaihtaa laturin toisesta autosta, kannattaa katsoa se laturin tuulettimen pyörimissuunta, 96:ssa kone pyörii melko varmasti eri suuntaan?
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: 96 + isompi generaattori
Juuri tämän halusimme kuulla!orava kirjoitti:Minä vaihdoin satkun 70 ampeerisen laturin kuuppaan, laitoin ropelin kuupasta, hihnapyörästä en muista oliko kajakin vai 99/900 yksirissainen. Ja hyvin on pelannut.eegas kirjoitti:Jos vaihtaa laturin toisesta autosta, kannattaa katsoa se laturin tuulettimen pyörimissuunta, 96:ssa kone pyörii melko varmasti eri suuntaan?
Joku voisi sitten kun toteuttaa tuon vaihon tehdä lyhyen jutun tuonne FAQ-osioon kanssa?!
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: 96 + isompi generaattori
Kiitos vastauksista. Menen tänään katsomaan ja vertailemaan yhtä 99'n generaatoria
Re: 96 + isompi generaattori
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: 96 + isompi generaattori
Mulla on 96:ssa Ford Granada V6 koneessa majaillut 90A laturi. Heittämällä fyysisesti paikoilleen, johdotusta joutui hiukan muokkaamaan.
#1543
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
9-5 Aero 2007, 9-5 SE 2.3t 1999, 900 Turbo lux 1983, 99 GL 1983, 96 GL 1980, 96 GL 1977
Vw Eurovan VR6 2.8, Cube, Bianchi, Merida, Honda Varadero, Buster ja omat jalat.
-
- "Ruisku"
- Viestit: 106
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:48
- Paikkakunta: Iisalmi
- Viesti:
Re: 96 + isompi generaattori
Allekirjoittaneella kutvosessa isompi laturi kiinteällä säätimellä. Menin aikanaan laturikauppaan ja setä sanoi, että ei löydy suoraan käypästä ja kaiveli sitten hyllystä ilmeisesti 900:n laturin (en siis muista enää minkä mallin laturi eikä kuittia tallessa). Siihen vaihdettiin kuupan oman laturin tuuletinropeli jotta saadaan ilma kulkemaan oikein päin. Ja tietysti tuo orkis irtosäädin pois. Homma pelittää.
Nyt sitten ilmeni ongelmia ja rupesi viime talvena laturin merkkivalo palamaan. Hiilet loppu. Mars mars motonettiin. Sitten seurasi ongelma, mikä mahtaa olla auton merkki, malli ja vuosimalli josta laturi on peräisin? Vaikka kädessä oli lopussa oleva hiili ja hyvänä arvauksena, että laturi on satkusta, niin tuotti silti tuskaa saada siltä myyjältä sopivat hiilet Ensimmäinen kysymyshän yleensä on että mikä merkki, malli ja vuosimalli. Ilman noita kun ei tahdo saada enää ainakaan meidän kulmilta mitään osia.
Joten PLEASE, kun tuon mysteerin selvitätte niin voisiko joku sen vaikka tähän ketjuun lisätä niin saa jatkossakin halutessaan laturiinkin osia, tahi kokonaisen laturin. Vai voisiko olla jossain tuolla FAQ ketjun kätköissä?
-Petteri
Nyt sitten ilmeni ongelmia ja rupesi viime talvena laturin merkkivalo palamaan. Hiilet loppu. Mars mars motonettiin. Sitten seurasi ongelma, mikä mahtaa olla auton merkki, malli ja vuosimalli josta laturi on peräisin? Vaikka kädessä oli lopussa oleva hiili ja hyvänä arvauksena, että laturi on satkusta, niin tuotti silti tuskaa saada siltä myyjältä sopivat hiilet Ensimmäinen kysymyshän yleensä on että mikä merkki, malli ja vuosimalli. Ilman noita kun ei tahdo saada enää ainakaan meidän kulmilta mitään osia.
Joten PLEASE, kun tuon mysteerin selvitätte niin voisiko joku sen vaikka tähän ketjuun lisätä niin saa jatkossakin halutessaan laturiinkin osia, tahi kokonaisen laturin. Vai voisiko olla jossain tuolla FAQ ketjun kätköissä?
-Petteri
# 2348
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Saab 96 -75 (PR)
Saab 96 -70 (OE)
Re: 96 + isompi generaattori
ei kai sen tarvii kuin mitata hiilet ja ottaa vastaavat hyllystä
sit tinaa kiinni uudet oliko ne 6x4 mm
sit tinaa kiinni uudet oliko ne 6x4 mm
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, fordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Re: 96 + isompi generaattori
Tänän sain 99/900 laturin asennettua. Aika easy fix:
*Kuupan laturista tuulettin
*Hihnapyöran voi vaihdaa, mutta ainakin minä laitoin 99'n originaalin kaksirissaisen, kun laturin akseli oli sen verran pitempi
*Kaapeleista jäi vain + johdot ja punainen, joka menee D+
*99/900 laturin runkon kinnikeet on saman paksuiset, 96sen üksi on ohut -> rautasaha ja pikkusen olutta, kyllä saa sopimaan
*Kuupan laturista tuulettin
*Hihnapyöran voi vaihdaa, mutta ainakin minä laitoin 99'n originaalin kaksirissaisen, kun laturin akseli oli sen verran pitempi
*Kaapeleista jäi vain + johdot ja punainen, joka menee D+
*99/900 laturin runkon kinnikeet on saman paksuiset, 96sen üksi on ohut -> rautasaha ja pikkusen olutta, kyllä saa sopimaan
Re: 96 + isompi generaattori
Taitaapa olla niin, että kuvan laturi on 900:sesta. 99:ssä tuo yläkiinnike on ohut, ainakin vanhemmissa h-koneisissa. Ja muistaakseni myös alakiinnike oli jotenkin erilainen satkussa, eliko paksumpi pultti tjms. Tuo laturin etupään kuoriosahan on kyllä hyvin helposti vaihdettavissakin 99:n vastaavaan, jolloin laturi on täysin plug and play.
Itsellä ei ole M84 tai uudempaa 99/90:ä, niissäkin lienee tilan vuoksi vaan yksi rissa? Satkussahan tuo tuplarissa tuli M84:een.
Itsellä ei ole M84 tai uudempaa 99/90:ä, niissäkin lienee tilan vuoksi vaan yksi rissa? Satkussahan tuo tuplarissa tuli M84:een.
t. Joni
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)
99 EMS -73 (MR), 96 -75 (KR), 900 T16 -92 (KA), 9-5 Wagon Aero -04 (KA)
900 CD -84 (MR), 99T -78 (OE), 99 -71 (OE), 99 T16 A -76 (?),
Suzuki GSX1100 -81 (MR), Belarus 525 -80 (KA)