Terve,
Autona 9000 CSE 2.3TA -97 joka oireilee niin, että ahtaa aivan liikaa. Jos varomattomasti käyttää kaasua, niin kiihdytyksissä helposti ahtomittari pomppaa punaisen alueen yli ja alkaa tolkuton nykiminen.
Kokeilin irroittaa mag.venttiilin liitintä sekä w-letkua, ilman mitään muutosta käytöksessä. APC:n sulakkeen poistamalla sama juttu. Voisikohan tästä päätellä, että magneettiventtiili on tullut tiensä päähän?
Magneettiventtiili rikki?
-
- "Kaasari"
- Viestit: 8
- Liittynyt: Ti Touko 11, 2010 11:24
- Paikkakunta: Jyväskylä
Magneettiventtiili rikki?
9000 CSE 2.3TA -97
Re: Magneettiventtiili rikki?
Rikki se on.. W-letkun irrotus tekee saman asian kuin vuotava venttiili -> rajoittamattomat ahdot. Mutta sulake/liitin irti ja yliahtaa tarkoittaa 99% tapauksissa rikkinäistä magneettiventtiiliä.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hirsch"
- Viestit: 788
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Magneettiventtiili rikki?
Lainataanpa ketjua kun täälläkin samaa vikaa. Potilas on -93 Griffin eli 2,3 -litrainen 200 hv täyspaineturbo trionic 5.2:lla. Haulla löytyi monta ketjua, joissa aihetta on sivuttu, mutta koko joukko yksityiskohtia on - ainakin minulle - vielä auki.
Mikä on sulakkeen numero tai nimi?
Magneettiventtilin puhdistusta esim. WP-40:llä on tarjottu kokeiltavaksi korjauskeinoksi. Onko se aukaistavissa vai onko aine vain ruiskutettava letkuaukoista ja antaa vaikuttaa?
Trionic7-magneettiventtiili lienee kestävämpi. Modauksen tekijät saavat ilmoittautua minulle yv:nä, jos eivät ujoina poikina uskalla tulla julkisesti esille.
Paljonko ahtoja on, kun fuel-cut iskee?
Paljonko moottori antaa tuolloin tehoa? Tätä viimeksi mainittua tietoa tarvitsen vain työpaikan kahvitauolla brassailuun.
Mikä on sulakkeen numero tai nimi?
Magneettiventtilin puhdistusta esim. WP-40:llä on tarjottu kokeiltavaksi korjauskeinoksi. Onko se aukaistavissa vai onko aine vain ruiskutettava letkuaukoista ja antaa vaikuttaa?
Trionic7-magneettiventtiili lienee kestävämpi. Modauksen tekijät saavat ilmoittautua minulle yv:nä, jos eivät ujoina poikina uskalla tulla julkisesti esille.
Paljonko ahtoja on, kun fuel-cut iskee?
Paljonko moottori antaa tuolloin tehoa? Tätä viimeksi mainittua tietoa tarvitsen vain työpaikan kahvitauolla brassailuun.
#1488
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03
900c Combi Coupe -88
9⁵ Aero Wagon -03