Joo pitää kysyä rikulta millä ilveellä saisin nuo rojut kiinni....mittarit on tosiaan jo kiinni, mutta kiinnostas niitä lukemiakin tietää.
Ja sehän tuossa vielä on kun kierre on NPT, kaikki liikkeet täälläpäin antautuivat kun kuulivat tuon, en tosin itse edes tiedä mitä se meinaa
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
No se npt on sellanen kierre että sitä ei voi täyteen kireyteen kiristää tai jotain.Eli kiristyy vähemmälläkin tiiviiksi.Mulla meni ainakin ihan kivuttomasti spiritfiren antura kiinni mukana tulevalla välikappaleella.Siihen vaan hankin muhvin jotta mahtui paikalleen.
Niitä öljynsuodatin jalkoja on ainakin 2 eri anturan kierteellä.Tais vaihtua -85 tai jotain se kierre.Mulla taitaa muistin mukaan olla se vanhempi jalka kiinni tuossa -90 satkussa.??
No ny on palikat kiinni. Mitähän noitten mittarien tulisi näyttää?
Eli mitä tulisi öjynpaineen olla? Vaihteleeko paljon tyhjäkäynnillä/kierroksilla?
Entäs öljynlämpö? Mitä tulisi näyttää tämmöisellä säällä(+5) normiajossa?
96GL V4 Super -78 ikuisuus projekti
99T16 Petro -81
9-3 1.8t SC man. BioPower -10
#2713
Normaali öljynpaine Saabin moottorissa tyhjäkäynnillä on n. 1,0-2,0 bar riippuen öljynlämmöistä. Yleensä sitä 1,5 bar luokkaa, poletuksen jälkeen kuumilla öljyillä voi olla alempi. Normaaliajossa pysyy aika tasaisesti siinä 3-4 bar kieppeillä eikä juurikaan kierrosten mukaan muutu. Kylmäkäynnistyksen jälkeen voi paineet olla jonkinaikaa jopa 5 bar kun öljy on jäykkää.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Kysäistäänpä mielipidettä. Tuli tuossa mittarin mukana VDO:n öljynpaineanturi, painealueelle 0-10bar, varoitusvalo pitäisi syttyä 0,8bar +- 0,3bar. Onko tuo varoitusvalon painealue vähän korkea? VDO:lla olisi tarjolla myös 0-10 bar antureita M14x1,5 kierteellä 0,7bar +-0,15bar varoituskohdalla. Tuo mittarin mukana tullut anturi vaatii 1/8 NPT -> M14 x1,5 adapterin, mutta se ei montaa euroa maksa, mutta käytänkö sitä vai hommaanko toisella varoituskohdalla olevan?
Saabinsti kirjoitti:Joo pitää kysyä rikulta millä ilveellä saisin nuo rojut kiinni....mittarit on tosiaan jo kiinni, mutta kiinnostas niitä lukemiakin tietää.
Ja sehän tuossa vielä on kun kierre on NPT, kaikki liikkeet täälläpäin antautuivat kun kuulivat tuon, en tosin itse edes tiedä mitä se meinaa
Tuo NPT on kartiokierre ja tiivistää kohtuu hyvin itsensä, jos ei nyt ihan paskana ole.
Ehkä olisi ollut syytä tähdentää, että viestiketju on alunperin vuodelta 2007, mutta koska oma kysymykseni liittyy hyvin aiheeseen, en katsonut tarpeelliseksi aloittaa uutta topiccia. Muiden asiat on siis todennäköisesti jo kunnossa.