Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
On tuossa varmaankin kaikkien aikojen paksuin takaluukku jossei muuta!
Yllättävän pienet on kyllä ikkunat takana ja vastaavasti himusen leveät C- ja D-pilarit. Pilareiden ja tavaratilan seinien paksuuskin on melkoinen joten moitteita on luvassa kunhan toimittajat pääsevät kirjottelemaan.
Eihän tuon tietenkään ole tarkoituskaan olla mikään luokkansa tilavin farkku mutta kuitenkin. Komealta se silti näyttää.
Yllättävän pienet on kyllä ikkunat takana ja vastaavasti himusen leveät C- ja D-pilarit. Pilareiden ja tavaratilan seinien paksuuskin on melkoinen joten moitteita on luvassa kunhan toimittajat pääsevät kirjottelemaan.
Eihän tuon tietenkään ole tarkoituskaan olla mikään luokkansa tilavin farkku mutta kuitenkin. Komealta se silti näyttää.
Saabin omistaja vuodesta -90
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
900i16 -89, 507+ tkm
NG 9-5, -11 Vector TiD4
#334
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2870
- Liittynyt: Ke Helmi 16, 2005 12:13
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Vähän tökerö on kyl... noin Saabiksi.Marko A kirjoitti:Niin loistavalta kuin tuo uusi wagon mun silmään näyttääkin, niin tuossa kuvassa on juuri ne epäkohdat jotka mun silmiin on pistänyt Geneven gallerioita katsellessa:
Takasivuikkunan yläreuna eroaa takalasin vastaavasta siten, että juuri tästä kuvakulmasta näyttää niinkuin osat ois "eriparia". Ja toisena kattokaiteen loppuminen katon sisään ja kuitenkin sen perään on terävä takaluukun reuna. Jotenkin tuossa on viimeistely jäänyt tekemättä.
Menee nyt ohi aiheen muihin kuin autoihin, mutta yksi kautta aikain kauhein farmareiden epäsovitus on tää:
SS-K Jäsen #2283
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Nyt: M-B EQE 300 -23, M-B S 55 AMG L -04
Menneet: Ford Mondeo 1.8 stw -03, S 500 L 4matic -12, S 350 Bluetec -11, S 500 L -99, 9000 Aero -96, 9000 turbo -89, 900i -87
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuo NELIveto korillan peräkyhmy on kyl ruma,etuveto sitten paljon sulavampi.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
cab95 kirjoitti:Tuo NELIveto korillan peräkyhmy on kyl ruma,etuveto sitten paljon sulavampi.
Mites joko aijot päivittää auton uuteen femmaan ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Sitten kun siintä tulee viimeinen vuosikerta,sitä ennen ei lompakko kestä ostaa reilu 45 tonnin työkalua.Nykyinen on sen reilu kympin halvempi ostaes ollu.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
selvähän tuo, paljonko tolla nykysellä on jo matkaa taitettu ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Kyllä uusi farkku on hienon näköinen auto. Älkää pojat nyt kauheasti tuota mollatkaa ennenkuin olette livenä nähneet! Tuo näyttää monella tavalla erilaiselta kuin muut nykyisin tarjolla olevat, muodot ovat sangen sulavat ja perän kurakouruja ei näy ollenkaan. Noista ekojen versioiden pikku sovitusongelmistakaan ei tartte mielestäni kauheasti välittää sillä nämä mallithan kehityyvät jatkuvasti, kun tuotanto pääsee niitä tekemään ja tekijät saavat varmasti palautetta jo homma on huonosti tehty.
Toivotaan, että tuotantoautot olisivat muuten toimintavarmoja, niin hyvä siitä tulee. Tuosta ekojen autojen käyttövarmuudesta on hyvä esimerkki tämä minun "pikkumustani". Ensi perjantaina vien ekaan huoltoon ja luulen, että suurin huoltotapahtuma on öljynvaihto. Mitään vikoja ei ole mistä valittaisin tai pyytäisin korjaamaan, että sillä lailla.
Toivotaan, että tuotantoautot olisivat muuten toimintavarmoja, niin hyvä siitä tulee. Tuosta ekojen autojen käyttövarmuudesta on hyvä esimerkki tämä minun "pikkumustani". Ensi perjantaina vien ekaan huoltoon ja luulen, että suurin huoltotapahtuma on öljynvaihto. Mitään vikoja ei ole mistä valittaisin tai pyytäisin korjaamaan, että sillä lailla.
Risto Suikkari #1260, Saabilla 1971 alkaen
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
N 125tkm on rulattu.Menee kesäkuun alus vaihtoonRene-Rane kirjoitti:selvähän tuo, paljonko tolla nykysellä on jo matkaa taitettu ?
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
jos myt 10 000€ niin ostancab95 kirjoitti:N 125tkm on rulattu.Menee kesäkuun alus vaihtoonRene-Rane kirjoitti:selvähän tuo, paljonko tolla nykysellä on jo matkaa taitettu ?
Volvo S80 2.4D Momentum aut. -09
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Ex:Saab 9-5 1.9 TiD Linear Wagon A 2007
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Tuosta kyllä seuraa se, ettei autoa voi ostaa muuta kuin tummennetuilla laseilla. Muussa tapauksessa se on kyllä aika hirveän näköinen.VectorKombi9-5-02 kirjoitti:Läpinäkyvä osa on aikalailla piehnehkö....minun mielestä
klick
Voihan se olla, ettei uutta farkkua saakaan kirkkailla takalaseilla.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Nyt alkaa näyttää siltä uuden SportCombin esittelyn myötä, että luovutaan ensimmäisestä ei-Saab merkisestä autosta ja palataan piakkoin Saabin SC:n rattiin . Muutama kysymys viisaammilta asiantuntijoilta, mikäli on aiheesta tietoa / kokemusta:
1. Jousituksesta on ollut paljon puhetta, että se "nypyttää" ja osa kokee asian niin ja osa ei. Onko kukaan kokenut tätä Saabin "tosiaikaisen iskunvaimennuksen" kanssa?
2. Jos autoon ottaa Saabiin 19 tuuman vanteet niin mikä on renkaiden profiili? Audissani oli 19 / 35 renkaat kesällä / talvella, kun hankin sen käytettynä ja nyt on hajonnut yhteensä kolme vannesarjaa + pari rengasta Suomen surkeilla monttuisilla tiellä (tiedän tyhmä valinta, mutta oli autossa valmiina enkä lähtenyt vaihtamaan).
3. Vaikea kysymys: jos ottaa biopower 220hv:n koneen niin miten se suhtautuu Hirschin virityssarjaan? Sen pitäisi antaa 260hv tehot, mutta tuleeko ns. vielä lisää tehoa, mikäli on bioetanolia tankissa yms.
Mukavaa :lua!
1. Jousituksesta on ollut paljon puhetta, että se "nypyttää" ja osa kokee asian niin ja osa ei. Onko kukaan kokenut tätä Saabin "tosiaikaisen iskunvaimennuksen" kanssa?
2. Jos autoon ottaa Saabiin 19 tuuman vanteet niin mikä on renkaiden profiili? Audissani oli 19 / 35 renkaat kesällä / talvella, kun hankin sen käytettynä ja nyt on hajonnut yhteensä kolme vannesarjaa + pari rengasta Suomen surkeilla monttuisilla tiellä (tiedän tyhmä valinta, mutta oli autossa valmiina enkä lähtenyt vaihtamaan).
3. Vaikea kysymys: jos ottaa biopower 220hv:n koneen niin miten se suhtautuu Hirschin virityssarjaan? Sen pitäisi antaa 260hv tehot, mutta tuleeko ns. vielä lisää tehoa, mikäli on bioetanolia tankissa yms.
Mukavaa :lua!
Audi A6 Avant 3.0TDI Quattro -06 nykyinen,ex-autot: 9-5 Hirsch Wagon -05, 9-3 Aero -01, 9000 CSE -94.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Perheessä olleet saabit:
9-5 2.3t -03, 9-5 2.0t -00, 9-3 2.0t -00, 9000i -88, 900i -84.
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Lyhyen koeajon perusteella nypytys ei vaivaa drivesensen kanssa.Hirschman kirjoitti:Nyt alkaa näyttää siltä uuden SportCombin esittelyn myötä, että luovutaan ensimmäisestä ei-Saab merkisestä autosta ja palataan piakkoin Saabin SC:n rattiin . Muutama kysymys viisaammilta asiantuntijoilta, mikäli on aiheesta tietoa / kokemusta:
1. Jousituksesta on ollut paljon puhetta, että se "nypyttää" ja osa kokee asian niin ja osa ei. Onko kukaan kokenut tätä Saabin "tosiaikaisen iskunvaimennuksen" kanssa?
2. Jos autoon ottaa Saabiin 19 tuuman vanteet niin mikä on renkaiden profiili? Audissani oli 19 / 35 renkaat kesällä / talvella, kun hankin sen käytettynä ja nyt on hajonnut yhteensä kolme vannesarjaa + pari rengasta Suomen surkeilla monttuisilla tiellä (tiedän tyhmä valinta, mutta oli autossa valmiina enkä lähtenyt vaihtamaan).
3. Vaikea kysymys: jos ottaa biopower 220hv:n koneen niin miten se suhtautuu Hirschin virityssarjaan? Sen pitäisi antaa 260hv tehot, mutta tuleeko ns. vielä lisää tehoa, mikäli on bioetanolia tankissa yms.
Mukavaa :lua!
Mahtaakohan tuo hirsch viritys olla edes vielä saatavilla biopoweriin: http://extranet.hirsch-performance.ch/d ... 358/year/B
Tainnu muutenkin Saab luopua lisätehosta E85:lla, eiköhän tuon 2.0T biopowerin teho ole 220hp bensalla ja E85:lla...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Milloinkohan alkaisi löytymään tarkempia tietoja hinnoista.. Luulisi, että ne olisivat tiedossa jo tässä vaiheessa, jos tuotanto alkaa elokuussa? Vai missä vaiheessa yleensä uusien mallien hintatiedot tulevat (kotisivulle - build your own Saab)? Tai onkohan autokaupoillakaan vielä hinnastoja? Jos Saabeja halutaan myydä, niin luulisi että myyntiin panostettaisiin enemmän..
Nimim. Juuri ensimmäisen autonsa ostanut (9-3 SC 1.8t Vector 08/2005)
Nimim. Juuri ensimmäisen autonsa ostanut (9-3 SC 1.8t Vector 08/2005)
9-3 SC 1.8t Vector MY06 "jc edition" & V6 Aero look-a-like
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Myyjä sanoi ohimennen että muistaakseni liikkeet saavat esittelykappaleet syyskuussa ja toimitukset siitä muutama kuukausi eteenpäin.
Ex. mm. 9-5 -00 ja 9-5 -09. Nyt VW Multivan T5 2.0BiTDi 4motion
Re: Uusi SAAB 9-5 SportCombi Genevessä !
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red