Stage3 ja heatplate
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Stage3 ja heatplate
Omaan kulkineeseen suunnittelin "pienimuotoista" stagettamista.
Kotterossa on 3" putki ja katti, joten stage3 ois ajatuksena laittaa purkkiin.
Mutta,
Tuossa penteleessä on heatplate, todistetusti ja varmistetusti eco-kilke löytyy.
Minkäverraan haittaa tulee stage3-tasolla?
Eikös stage3 purista kaiken T25:sta ulos, joten heatplate tulee laskemaan tehoa?
Merkittävästikö?
Kotterossa on 3" putki ja katti, joten stage3 ois ajatuksena laittaa purkkiin.
Mutta,
Tuossa penteleessä on heatplate, todistetusti ja varmistetusti eco-kilke löytyy.
Minkäverraan haittaa tulee stage3-tasolla?
Eikös stage3 purista kaiken T25:sta ulos, joten heatplate tulee laskemaan tehoa?
Merkittävästikö?
Re: Stage3 ja heatplate
10-20hp taisi joku ecuprojectilla aikoinaan väittää huipputehon menetykseksi stg3 tasolla. Kyllähän ne aika pallukat on siellä imukanavassa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Stage3 ja heatplate
On tosiaan kyllä sen näkököinen että varmasti ahdistaa:
http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 1540301026
http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 6965331314
http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 1540301026
http://picasaweb.google.com/jouni.miett ... 6965331314
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Stage3 ja heatplate
Itellä on vielä tuo heatplate kiinni,minkäs mittaiset pultit pitäs ostaa jos tuon heatplatesin heittäs mäkeen ja laittas imusarjan kiinni?
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Stage3 ja heatplate
Mun budjettiratkaisu oli lyhentää alkuperäiset. Purkamolta kyselin ensin, mutta totesin helpoimmaksi ratkaisuksi lyhentämisen.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Stage3 ja heatplate
Itse taisin ottaa vaan kilotavara pultteja jotka ton heatplatesin paksuuden verran lyhyempiä, orkkis pultit vaan ei tainnut olla koko kierteellä niin pitää varoa ettei vedä liian tiukkaan.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Stage3 ja heatplate
Missäs lyhytlohkoissa noita heatplateja on? Omasta 1994 Aerosta moinen kuristin näyttäisi "puuttuvan".
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
#2470
Re: Stage3 ja heatplate
Kannen ja imusarjan välissä.
Omastanikin puuttuvat kun on vienti malli.
Omastanikin puuttuvat kun on vienti malli.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
Re: Stage3 ja heatplate
Juu ei ollut minunkaan kulkineessa -94vm tuollaista (saksan tuonti) eikä tuossa purkaamolta ostetussa -95vm 9000 2.3L koneessakaan. Näyttää kyllä sellaiselta että vois vaikuttaa enemmänkin tehoihin kuin tuon mainitun 10-20hp.
V-M
V-M
Peug 505 -85 Turbo Inj.+ Opel Manta A -70 + Saab 9000 CSE 2.3TA -94 + 9-5 AERO 2.3TSA -00
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
+ Maserati 3200 GTA -01 + Opel Insignia 2L turbo 4x4 -10 #2135
Re: Stage3 ja heatplate
Juu eli lähtee minunkin autosta kyseinen härpäke pois jahka saan aikaiseksi
Saab 9000 2.0t -97 Jubileum Stage X
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Bmw E53 X5 2002
Saab 9000 2.0i -96
Saab 9000 2.0tA sport -98
Re: Stage3 ja heatplate
Tais tulla -96, koska omassani oli sellainen. Oli viimeiseen mallivuoteen saakka, alustanumerosta T007132 alkaen ja T on vuosimallin -96 kirjain.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Re: Stage3 ja heatplate
Päivitetääs tähän.
Onnistuneesti poistin mokoman rimpulan autosta.
Imusarjan takaa letkut ja nipat irti, öljyntäyttöputki imarista irti.
Sitten saa metsästää kaikki imusarjn pultit, ylhäällä olevat pultit aukes lenkillä, ja alapuoliset pultit lähti räikällä ja jatkolla.
Imaria saa just sen verran raotettua että heatplaten saa välistä pois.
Vittumaisin homma on skrabata vanhat tiivisteenjämät pois imarin ja kannen väliin jäävästä aukosta. Tässä oli kaveri jeesaamassa ja pitelemässä imaria loitolla.
Yhden pitkän iltapäivän homma enskertalaiselta kunhan imarin tiiviste valmiina ja mitään muita letkuja ei haperru poikki.
Nii ja pultit!
M8x35 ja kahdella aluslevyllä. Ovat just presiis heatplaten verran lyhyemmät.
Onnistuneesti poistin mokoman rimpulan autosta.
Imusarjan takaa letkut ja nipat irti, öljyntäyttöputki imarista irti.
Sitten saa metsästää kaikki imusarjn pultit, ylhäällä olevat pultit aukes lenkillä, ja alapuoliset pultit lähti räikällä ja jatkolla.
Imaria saa just sen verran raotettua että heatplaten saa välistä pois.
Vittumaisin homma on skrabata vanhat tiivisteenjämät pois imarin ja kannen väliin jäävästä aukosta. Tässä oli kaveri jeesaamassa ja pitelemässä imaria loitolla.
Yhden pitkän iltapäivän homma enskertalaiselta kunhan imarin tiiviste valmiina ja mitään muita letkuja ei haperru poikki.
Nii ja pultit!
M8x35 ja kahdella aluslevyllä. Ovat just presiis heatplaten verran lyhyemmät.
Re: Stage3 ja heatplate
Kerro toki kokemuksia kun olet jonkun kilometrin ajellut, että miten vaikuttaa noin niinku perstuntumalta auton liikkumiseen käyttäytymiseen toimintaan?
Yamaha FZ1-N -08
Re: Stage3 ja heatplate
Onkohan miun NG900 2.0T vm-98 tota heatplatea?
Näkeeks sitä mistään et onko sitä?
Näkeeks sitä mistään et onko sitä?
Re: Stage3 ja heatplate
Tuskinpa vain on.
Arvailen tässä taas, mutta mulla on sellainen käsitys että lämpölevyjä on vain parissa viimeisessä vuosimallissa, niin kuin G-mies jo kertoikin. Ainoastaan 2,3 litraisissa, ja niissäkin vain täyspaineisissa (iso T) ja Aeron koneissa
Se levy näkyy, jos näkyy, imusarjan ja kannen välissä n.5mm paksuisena erillisenä osana. Siitä lähtee piuha, koneen laatikon puoleisesta päästä ja ainakin tonnarissa sen liitin on vas. sisäloksun etuosassa siinä rele/sulakeboksin alla, ja siinä boksissa on myös... muistaakseni 50A sulake heatplatelelle.
Arvailen tässä taas, mutta mulla on sellainen käsitys että lämpölevyjä on vain parissa viimeisessä vuosimallissa, niin kuin G-mies jo kertoikin. Ainoastaan 2,3 litraisissa, ja niissäkin vain täyspaineisissa (iso T) ja Aeron koneissa
Se levy näkyy, jos näkyy, imusarjan ja kannen välissä n.5mm paksuisena erillisenä osana. Siitä lähtee piuha, koneen laatikon puoleisesta päästä ja ainakin tonnarissa sen liitin on vas. sisäloksun etuosassa siinä rele/sulakeboksin alla, ja siinä boksissa on myös... muistaakseni 50A sulake heatplatelelle.