pevi kirjoitti:Uskon että venttiilit ovat samat pl. kiinnitys. Tällöin voit vaihtaa ne kokeeksi ristiin. Lokasuojan päällä olevaa ventiiliähän tarvitaan ainoastaan cruisen kanssa.
Olisko noin että toimivat ristiin?? Eikä käyttövena ohjaa muutako? Mulla ainakin cruise toimii kuin kello(vanhaksi autoksi)
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Noniin, eilen huomasin, kun oli sumarit, penkinlämmitin, takaikkunan lämmitin pääll, että latausvirta oli pudonnut 12.4 maantie ajossa. Ja nopeusmittari heilui 2-3km/h tasaisessa ajossa. vain radion ja ajovalojen ollessa päällä se on 13, eli liian alhainen joka tapauksessa, mutta nopeusmittari oli vakaa. Muutaman kerran lähtenyt niinsanotusti viime hetkillä käyntiin startatessa. Aika nopeasti startatessa latausjännite menee lähelle 9 ennen kuin hyrähtää.
voisko tuo nopeusabtureiden vikakoodi johtua tuosta nopeusmittarin heilumisesta vajaalla jännitteellä?
Akku ei muistanut edes guntteri saksassa vaihtaneensa, eli se on kait n. 4v. vanha. Voiko paska akku tehdä tuon alhasen jännitteen ajotietokoneeseen? Laturin hiilet ja jännitteen säädin vaihdettu kesällä.
Sitten tärkein kysymys!!! Voiko alhainen jännite antaa eväitä TCS:sän mennä limbhome toiminnolle? (jos akku paskana)???
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Taas pitkän tyhjäkäynnin jälkeen auto meni limbhomelle. Mittasin auton olles lbh tilassa varmuus venalta 32 ohm ja kayttö venalta 29.1 ohm. Onko nuo luvut ok?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Tuota tuli mieleen yksi, että sen TCS järjestelmän voisi käydä kalibroimassa. Kun sekin pitäisi tehdä aika ajoin, en muista ihan että oliko kerran vuodessa vai miten.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
tuo 32ohm vaikuttaa jotenki epäilyttävältä, en tiedä ihan kuinka tarkka tuo TCS on noista, mutta yleensä ne on siinä alle 30hm, yleensä siinä 29. ja voihan se olla että kun se lämpenee, nii tuo arvo nousee, ja sen takia se ei toimi.
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Ei kenelläkään olis tuota varmuus venaa tallin nurkassa oikein myyntiin asti, kun maksaa hunajaa saabilla? Mites tuon käyttövenan ohmit onkos ne kohdallaan?
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Kaupunki ajoa/tyhjäkäyntiä niin että kone kunnolla lämmin. Sitten kiihdytystä normaalisti(tai ehkä hieman kovempaa) niin limb homessa ollaan, koneen sammutus, uus startti ja taas pelaa, kunnes kiihdyttää. Vileellä koneella ei ole ongelmia.
Vaihdettu/testattu varmuusvena, varmuusvenan takaiskuvena, käyttövena. Eli nuo toimii aika suurella varmuudella. Mitäs muita komponentteja on tuossa mätäpaiseessa, jotka vois aiheuttaa limb home moden?
Viimeksi anto vikakoodit 25720 T, 24291 T ja 22220 T. Saako näillä suoraan selville missä vika on.. ainakaa metroauton mekaanikko ei sanonut vaikka kysyin.
Mitähän mahtaa tarkoittaa "yhteys ETS järjestelmän kanssa puuttuu"?
Olisko vielä jollain ideoita siihen että miks vain kuumalla koneella?
Menee kohta myyntiin kylmällä ilmalla....
9-3 ss 1.9 ttid aut. -11
Ex 9-5 2.3T A -07 vector wagon
ex 9-5 2.0t A -00 Wagon
Omassa tonnarissa vaihdoin kaasuläppäkotelon, olin juuri ostanut auton silloin (vanha omistaja toimitti ystävällisesti toisen läppäkotelon minulle) ja ongelmat häipyivät. Limphome meni päälle juuri kuumalla koneella aina, ei kertaakaan kylmällä. Nyt toiminut ongelmitta yli kuukauden.
Autot nyt:
-Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Peugeot 106 Rallye 1997. Audi A4 1.8t 2000.