Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Töistä kotia ajellessa kolkki käyttäyty omituisesti: Olin ajellu muutaman kymmenen kilometriä espoosta kohti hyvinkäätä, kun läksin ohittamaan edellä ajavaa, (jotenki tuntu ettei saab lähe kunnolla) samalla katoin sid infon kautta Mair ja Mreg arvoja. (Nousevat normaalisti aina n.1070 1080 arvoon asti molemmat nätisti). Mut nyt molemmat jäi alle 920-950 täyskaasulla. samalla loff arvo vaihteli 20 ja -70 välillä. Nakutusta? Loff käyttäytyi vakionopeuden säädin päällä tasasesti ajettaessa myös noin.
Seurailin tilannetta ja tätä kesti muutaman kilometrin verran. Seuraavassa ohituksessa mreg ja mair nousivat nätisti siihen n 1070-1080 ja loff ei menny miinuksille ja ahdot sinne (pinl n 2090), eli n 1.1bar. Mikä vois aiheuttaa moisen? Nakutus? viallinen sytyskasetti? Tulpat? (vaihettu muutama tuhat sitten) kaasuläppäkotelo? (menny kahesti limp modeen vuoden aikana) Tankissa vpoweria. Immu on vaihettu uuteen hiljattain. Autossa stege 1.
Viisaammat kommentoikaa?
Seurailin tilannetta ja tätä kesti muutaman kilometrin verran. Seuraavassa ohituksessa mreg ja mair nousivat nätisti siihen n 1070-1080 ja loff ei menny miinuksille ja ahdot sinne (pinl n 2090), eli n 1.1bar. Mikä vois aiheuttaa moisen? Nakutus? viallinen sytyskasetti? Tulpat? (vaihettu muutama tuhat sitten) kaasuläppäkotelo? (menny kahesti limp modeen vuoden aikana) Tankissa vpoweria. Immu on vaihettu uuteen hiljattain. Autossa stege 1.
Viisaammat kommentoikaa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Eikö kellään tietoa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Jos Mreq jää alle softan tavoitteiden niin silloin trionic havaitsee jotain mistä syytä rajoittaa ilmamassoja. Mieleen ei tule muuta varmaa kuin nakuindikaatiot. Vaihda tulpat (seiskat) ja sen jälkeen sytkäkasetti. Eikö nakulaskureihin tullut mitään, tai missfire ?
Jos taas mAir jää selkeästi jälkeen niin jostain vuotaa tai jokin toimilaite on viallinen
Jos taas mAir jää selkeästi jälkeen niin jostain vuotaa tai jokin toimilaite on viallinen
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Mair seuraa Mregiä. mitkä nuo nakulaskurit on sid infossa? Käytin akun kengän irti niin taas toimii ilman ongelmia. Mikähän lienee?vesa67 kirjoitti:Jos Mreq jää alle softan tavoitteiden niin silloin trionic havaitsee jotain mistä syytä rajoittaa ilmamassoja. Mieleen ei tule muuta varmaa kuin nakuindikaatiot. Vaihda tulpat (seiskat) ja sen jälkeen sytkäkasetti. Eikö nakulaskureihin tullut mitään, tai missfire ?
Jos taas mAir jää selkeästi jälkeen niin jostain vuotaa tai jokin toimilaite on viallinen
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Ne pitää käsin sinne open sid taulukkoon T7suitessa lisätä ja ne voi nimetä vaikka aku ankoiksi mutta vakiintunut käytäntö on Knk1, Knk2 jne parametrinimet. Eikö sulla ole sellaisia saatavilla ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Ei oo mulla noita Knk1 ja Knk2. Akw1 ja Akw2 löytyy. Lieneekö vataavia?vesa67 kirjoitti:Ne pitää käsin sinne open sid taulukkoon T7suitessa lisätä ja ne voi nimetä vaikka aku ankoiksi mutta vakiintunut käytäntö on Knk1, Knk2 jne parametrinimet. Eikö sulla ole sellaisia saatavilla ?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Enpä ole niitä tulkinnut, noi nakulaskurit on selkeämpiä tässä tapauksessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Kyseessä hieman vanhempi pohjasofta koska tuossa '00 2,0T kolkissa on eri suuttimet kuin kaikissa muissa T7 autoissa (harmaat 280cc/min), eli eri modeja ei ole eikä nakutuslaskureita sidissä.
Akw1 ja akw2 yleensä alkaa lähestymään toisiaan jos pidemmän aikaa tulee jatkuvaa pientä nakutusta.
Vaan IOff:n käyttäytyminen ja mreq laskeminen kertoo selvästi että nakutussäätö toimii joten niistä tulpista ja sen jälkeen kasetista lähtisin asiaa tutkimaan.
Akw1 ja akw2 yleensä alkaa lähestymään toisiaan jos pidemmän aikaa tulee jatkuvaa pientä nakutusta.
Vaan IOff:n käyttäytyminen ja mreq laskeminen kertoo selvästi että nakutussäätö toimii joten niistä tulpista ja sen jälkeen kasetista lähtisin asiaa tutkimaan.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: Omituinen käytös og 9-3:lla normaalia?
Tulpat vaihettu ja testilenkillä ei ainakaan toistaseks ilmaantunu onkelmia.
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD