Ihmettelyketju

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

mitä hyötyä on 45km/h:n nopeudesta jos tiellä saa ajaa vain 40km/h....

miksi et aja pyörätiellä.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Laillisesta näkökulmasta ei mitään, todellisuudessa kyseisellä tiellä (järkevästi) ajetaan yli 40 km/h. Pyörätiellä ajamisen on Järvenpään kaupunki suuressa viisaudessaan kieltänyt kokonaisuudessaan poislukien yhden pääväylän rinnalla kulkeva pyörätie.
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24616
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

sitten ei muuta ku muiden motoristien harrastamaa ohi vaikka väkisin metodia...
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

Uusi ihmettelyn aihe, mitäs tälle pitäisi tehdä?
Kuva
Ei siis ole kuvauksellisista syistä kiinnitettynä ilman matkustajaa, vaan ei suostu aukeamaan... Ajattelin laittaa tänne kun ei viitsi uutta topicia OG900-osioon tehdä pelkästään tuollaisesta, ja tuon turvavyösysteemin rakenne lienee varsin universaali (vai olenko väärässä?). Nappia painamalla ei tapahdu mitään, ei myöskään kuulu matkustajan puolen toimivan vyön tapaan klik (tämä siis takapenkin kuskinpuoleinen, jos sillä on jotain merkitystä).
Onko jotain yleispätevää korjaus-/avauskeinoa?
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja dimebak »

nalleolut kirjoitti:... välivaimennin n.400e ...
Opeliin maksoi alkuperäinen välipönttö, yksi kartiotiiviste ja työt 254€. Ex-kinneri T16een maksoi Walkerin etuputki 75€, Bosalin puolisarja 170€, alkuperäiset klemmarit muistaakseni 28€ ja asennustyöt 80€. Ja 99n viimeisin Bosalin osilla tehty ranetusputki kaikkine hiluineen ja hitsauksineen n. 120€ ja pussin hillomunkkeja.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jus »

Rattivaihde kirjoitti:https://lh5.googleusercontent.com/_b5SZ ... 011271.jpg
Onko jotain yleispätevää korjaus-/avauskeinoa?
Avausnappiin liittyen varmaankin joku muovikynsi murtunut sisältä. Ei taida olla vaihtoehtoja kuin rikkoa lukko-osan kuoret ja sorkkia lukko sitten auki. Sen jälkeen purkuautosta ehjä lukko tilalle.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
DIggItaLLr
"Hölösuu"
Viestit: 1437
Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
Paikkakunta: Suomen Miami

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja DIggItaLLr »

Mikkisofta

Tarvitsen .NET 2.0
Updaten kautta löyty vain .NET 3.5 SP1, asensin sitten sen.
Uudelleenkäynnistyksen jälkeen onkin 12 kriittistä .NET päivitystä, ja SP2 päivitykset 2.0 ja 3.5 versoille.
Taas tuli MS-tuotteilla iskettyä kädet paskaan.
Miksei ne osaa päivittää yhteen asennuspakettiin ja valmiiksi kaikkia v*tin päivityksiä? <- Tässä viestin ihmettely

Samanlaista pelleilyä kun XP:n asentaminen. Asentamiseen menee n.1h, päivityksiin ja palvelupaketteihin meneekin loppupäivä.
:evil:
Perkele!
Avatar
patse
"Saabisti"
Viestit: 2141
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 08:18
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja patse »

Minkä takia pitää originaali SAAB takajarrupalat olla niin samperin kovat :?: Alkaa taas olemaan takalevyt vaihtokunnossa syöpymien takia. Napakkaa jarrutus tapaakin koittanut suosia, mutta ei auta. PCS:llä kerran vaihtoivat sopivan pehmeät palat taakse, jonka ansiosta takalevytkin pysyivät siisteinä. Vaatis jarrutasapainon muutosta kesäksi :)
#1047 / 900 i8 5d -86 + Opel Astra 1.4T aut. -18
jarkar
"Viggen"
Viestit: 521
Liittynyt: Su Loka 29, 2006 12:08
Paikkakunta: Härmä

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jarkar »

Mihinkähän toimittajat liittää tulevan 93?? kun ei ole enää ooppelia mukana,
varmaan ladaan jos Anatovi pistää euroja pöytään. :?
Azanovix
"Hölösuu"
Viestit: 3672
Liittynyt: Ma Loka 15, 2007 00:30
Paikkakunta: Itä-Helsinki

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Azanovix »

Kyllä siitä vw-lasien läpi tarkasteltuna aivan varmasti löytyy ooppelia; ei ehkä oikeasti, mutta tuntuma on sitä aivan takuulla. Tai sitten auto haukutaan alimpaan minnelie, koska eihän saabilla autoja osata tehdä, hemmetin lentokonetehdas...

Eli toivottavasti ei yritetä tekemällä tehdä huonoja juttuja tulevasta kolkista, koska imagon parantamisessa on haasteita kylliksi ilmankin. :)
Avatar
Rattivaihde
"Hölösuu"
Viestit: 6798
Liittynyt: La Tammi 28, 2006 22:36
Paikkakunta: Isokyrö

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja Rattivaihde »

jus kirjoitti:
Rattivaihde kirjoitti:https://lh5.googleusercontent.com/_b5SZ ... 011271.jpg
Onko jotain yleispätevää korjaus-/avauskeinoa?
Avausnappiin liittyen varmaankin joku muovikynsi murtunut sisältä. Ei taida olla vaihtoehtoja kuin rikkoa lukko-osan kuoret ja sorkkia lukko sitten auki. Sen jälkeen purkuautosta ehjä lukko tilalle.
Tätä vähän itsekin pelkäsin/arvelin, täytyy siihen paneutua tuossa pääsiäisenä kun on aikaa. Kiitokset neuvoista :)
#5168
Saab 900c Combi Coupé '89
| Saab 900i 2.1-16 valve ’92 | Saab 9000 CDE 2.3TA ’96 | Honda Accord 1.8 VTEC S ’99 | Citroën C5 HDi 136 A Exclusive '08 | Tesla Model 3 ’22
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7771
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Samanlaista pelleilyä kun XP:n asentaminen. Asentamiseen menee n.1h, päivityksiin ja palvelupaketteihin meneekin loppupäivä.
Äläpäs huoli, asensin vistan koneelle jossa oli aiemmin xp.
No asentui melko nopeasti, ja vierailu windows updatessa johti seuraavaan tulokseen.

Päivityksiä saatavana 100kpl. vow...( ja tämä oli vasta alkusoittoa )
Kolme vuorokautta tässä leikissä meni, ja vieläkin olisi ollut lisää tarjolla päivityksiä.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

hmmm.........
aerosta pudonnut hirch arvoon
parisataa viestiä kadonnut päivityksen jälkeen
hooh natsimoderointi on tehonnut hyvin :lol:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
J.N
"Hirsch"
Viestit: 959
Liittynyt: Ti Heinä 10, 2007 19:11
Paikkakunta: Etelä-Savo

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja J.N »

jusa_71 kirjoitti:aerosta pudonnut hirch arvoon
Muuten hyvä juttu, mutta "Hirsch" tulee kylläkin "Aeron" jälkeen.
#3418
jusa_71
"Hölösuu"
Viestit: 1631
Liittynyt: La Kesä 25, 2005 20:50
Paikkakunta: lahti

Re: Ihmettelyketju

Viesti Kirjoittaja jusa_71 »

ai no ei se mitään
viestejä pudonnut joka tapauksessa ja hyvä niin :wink:
# 4490
tech 2 ohjelmoinnit ja vikakoodien luvut kaikkiin automerkkeihin p.044-2100131
Vastaa Viestiin