Miten mahtaisi toimia, jos Noveroxin päälle vetäisi kerroksen 1K epoksipohjamaalia ja tämän jälkeen normaalin 2K automaalin?
Noverox ja maalaus
Noverox ja maalaus
Tonnarissa on pientä ruosteprojektia (yllätys, yllätys
). Hommasin uuden lokarin puhkiruostuneen tilalle ja siinähän oli myös pientä laitettavaa. Hioin pahimmat ruosteet pois mekaanisesti ja testasin Annitrolia. Hyvinhän se toimi, mutta h e m m e t i n h i t a a s t i . Autossa olisi muitakin korjauskohteita kuten ovien alalaidat. Kovasti kiinnostaisi tuo ruosteen päälle siveltävä Noverox. Sen päälle saa ohjeen mukaan maalata 1K maalilla. Harmi, kun kaikki kunnon maalit tahtoo olla 2K kamaa.
Miten mahtaisi toimia, jos Noveroxin päälle vetäisi kerroksen 1K epoksipohjamaalia ja tämän jälkeen normaalin 2K automaalin?
Miten mahtaisi toimia, jos Noveroxin päälle vetäisi kerroksen 1K epoksipohjamaalia ja tämän jälkeen normaalin 2K automaalin?
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
mä lähtisin noveroxin sijaan poistamaan kokonaan niitä ruosteita, ensin mekaanisesti, sitten happoa perään, tämän jälkeen happopohjamaali tai sinkkipohjamaali ja sitten päälle se oikea maali.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Noverox ja maalaus
Juu, näin se nätisti menee tämän irtolokarin kanssa. Mutta nuo seuraavat työkohteet on hieman kinkkisempiä. Siis ovien alalaidat. Tuosta lokarista käsittelin n. 3 h toista puolta ja toinen odottelee vielä huomista
Ei perhana taivu vanha äijä siihen asentoon että nuo alalaidat vielä samalla tekniikalla hoitais!
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
Auto talliin, ovi irti ja pöydälle, niin sen saa parempaan asentoon työskentelyä varten
.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Noverox ja maalaus
eipä niistä ilman hiekkapuhallusta tahdo kovin pitkäikäisiä saada millään, hiekkapuhallus, happoväri ja pintaväri toimii hyvin.
Re: Noverox ja maalaus
Joo. Hiekkapuhallus olisi paras. Kompuran hankin kyllä lähiaikoina, mutta en ihan sen kokoluokan myllyä, että puhallus onnistuisi. Tuosta Noveroxista on kuitenkin joillain ihan hyviä kokemuksia. Ei siitä ikuinen tule, mutta jos pysysi ruosteet edes hetken kurissa. Lähinnä kiinnostaisi miten tuo käyttäytyy, jos vetäisee Noverox pinnan päälle 1K-maalin ja sen päälle 2K-maalin. Suoraanhan siihen ei kestä kuulemma 2K-maalilla maalata.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
Turha kaaviloida 1k- ja 2k-maalien välillä kun loppujen lopuksi lienee aivan sama vaikka vetelesit lateksia haalarin hihalla sen Noveroxin päälle... ruostuminen jatkuu kuitenkin, kyse on vain siitä kuinka nopeasti se jatkuu.Saab-man kirjoitti:Lähinnä kiinnostaisi miten tuo käyttäytyy, jos vetäisee Noverox pinnan päälle 1K-maalin ja sen päälle 2K-maalin. Suoraanhan siihen ei kestä kuulemma 2K-maalilla maalata.
Mitään oikotietä ei ole... kaikki ruoste pois ja sitten voi alkaa miettämiään mikä olisi hyvä maali.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Re: Noverox ja maalaus
Lateksi kuulostaa hyvältä, eipä tullut heti mieleen
Tästä työn alla olevasta lokarista saan kyllä ruosteet pois kokonaan ja nuo ovien alalaidat on harkinnassa. Pitännee varmaan työstää yksi ovi kokeeksi ja katsoa miltä vaikuttaa. Ei kai tuo ole paha irroittaa? Silloin pääsis ainakin inhimilliseen työskentelyasentoon. Ilman hiekkapuhallusvehkeitä homman on vaan niin ***tanan hidasta. Tästä johtuen tuo "ihmemömmö" houkuttelee kovasti 
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
Ihan pikkupuhalluksiin on omiaan ja ennenkaikkea suht. pölisemätön, eikä vaadi tuhottoman isoa kompuraa, kierrättävä pistehiekkapuhallin, esim Biltema tai Motonet, 20-30€. Siinä on kumisuppilo joka painetaan peltiin kiinni, puhdistaa kerralla noin sormenpään kokoisen alueen.
Re: Noverox ja maalaus
juu tollanen ajaa ihan hyvin asiansa tommosissa pienemmissä hommissa eikä tosiaan vaadi kompuralta hirveitäMinuteman kirjoitti:Ihan pikkupuhalluksiin on omiaan ja ennenkaikkea suht. pölisemätön, eikä vaadi tuhottoman isoa kompuraa, kierrättävä pistehiekkapuhallin, esim Biltema tai Motonet, 20-30€. Siinä on kumisuppilo joka painetaan peltiin kiinni, puhdistaa kerralla noin sormenpään kokoisen alueen.
Re: Noverox ja maalaus
No perhana! Tuohan vaikuttaa hyvältä. Kompura, jota olen katsellut antaa 250 l/min. Riittääkö tuotto tuolle laitteelle?
Annitrol on tosiaan ihan pätevää litkua, mutta vaatii aikaa tuhottomasti. Nyt kun perhe on evakossa voi leikkiä vaikka tuollakin lillingillä, mutta arkena ei yksinkertaisesti onnistu. Noh, nyt on lokarin kaari puhdas ja 1. pohjamaalikerros kuivumassa.
Annitrol on tosiaan ihan pätevää litkua, mutta vaatii aikaa tuhottomasti. Nyt kun perhe on evakossa voi leikkiä vaikka tuollakin lillingillä, mutta arkena ei yksinkertaisesti onnistu. Noh, nyt on lokarin kaari puhdas ja 1. pohjamaalikerros kuivumassa.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
250l/min riittää ihan hyvin pistehiekkapuhaltimelle. Annitrolin ja muiden happojen tehokkuus ja nopeus on tottakai varsin riippuvaista lämpötilasta jossa häärätään.
Re: Noverox ja maalaus
Lähtee vaivatta nostamalla saranoiltaan kun irrotat saranoiden lukitusruuvit, näin mikään säätökään ei mene pieleen. Ja sähköliitin tottakai irti. Kannattaa avata ikkuna valmiiksi jotta saa ovesta paremman otteen, painaa perkeleesti oveksi.Saab-man kirjoitti:Pitännee varmaan työstää yksi ovi kokeeksi ja katsoa miltä vaikuttaa. Ei kai tuo ole paha irroittaa?
Re: Noverox ja maalaus
No tuommoinen pitää ehdottomasti hankkia. Jos sen kompuran sais vielä parin viikon sisällä hommattua niin pääsis pikkuhiljaa hommiin.
Tiedostin kyllä tuon lämpötilan vaikutuksen Annitrolin kanssa. Työstin lokaria kylppärin lattialla (suojattuna toki) lattialämmitys päällä, mutta siitä huolimatta aikaa tuhrautui useita tunteja vaikka olin jo enimmät ruosteet poistanut neekerintukkalaikalla. Puhtaaksi se joka tapauksessa lähti, että siltä osin OK.
Tiedostin kyllä tuon lämpötilan vaikutuksen Annitrolin kanssa. Työstin lokaria kylppärin lattialla (suojattuna toki) lattialämmitys päällä, mutta siitä huolimatta aikaa tuhrautui useita tunteja vaikka olin jo enimmät ruosteet poistanut neekerintukkalaikalla. Puhtaaksi se joka tapauksessa lähti, että siltä osin OK.
Saabisti vuodesta -93
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
9-5 2.0t Linear Wagon Sentronic -06
9-3 2.0t SE Cabriolet -00
9-3 1,8t SC -06
Re: Noverox ja maalaus
Heitän lisää pissaa kiukaalle...
Hiekkapuhalluslaite on rustekorjauksissa täysin turha vehje jos tekee kunnollista... tai ei täysin turha koska voihan sillä siistiä maalausalustan kun ruoste on ensin mekaanisesti jyystetty pois ja pinta kemiallisesti käsitelty.
Haave siitä että hiekkapuhaltamalla poistelteltaisiin laajamittaisia ruosteita on täysin turha... puhaltamalla pinnan voi saada kivan näköiseksi, mutta siihen pintaan se ruoste jää, onpahan vaan taottu mukavan littanaksi.
Ovet ja muut laajemmat tasopinnat saa myös mukavasti näyttämään perunapussilla hakatuilta... puhallus muokkauslujittaa peltipintaa ja siten aiheuttaa siihen jännityksiä, jotka vetelävät pinnat kieroiksi. Tekijämiehet oikovat laineita hiekkapuhaltamalla (aivan samalla periaatteella kuin pillilläkin oioitaan), mutta harva meistä on sellainen tekijämies.
Hiekkapuhalluslaite on rustekorjauksissa täysin turha vehje jos tekee kunnollista... tai ei täysin turha koska voihan sillä siistiä maalausalustan kun ruoste on ensin mekaanisesti jyystetty pois ja pinta kemiallisesti käsitelty.
Haave siitä että hiekkapuhaltamalla poistelteltaisiin laajamittaisia ruosteita on täysin turha... puhaltamalla pinnan voi saada kivan näköiseksi, mutta siihen pintaan se ruoste jää, onpahan vaan taottu mukavan littanaksi.
Ovet ja muut laajemmat tasopinnat saa myös mukavasti näyttämään perunapussilla hakatuilta... puhallus muokkauslujittaa peltipintaa ja siten aiheuttaa siihen jännityksiä, jotka vetelävät pinnat kieroiksi. Tekijämiehet oikovat laineita hiekkapuhaltamalla (aivan samalla periaatteella kuin pillilläkin oioitaan), mutta harva meistä on sellainen tekijämies.
-Jussi-
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
Audi Q3 Sportback, Saab 9-5 2.0T, Saab 9-5 2.3T
Ex Saab 900, 9000, 9-5
