Jos kansipahvi kärähtää silleen, että koko tienoo on savussa, niin silloin jäähdytysveden pintakin vajuu melko nopsaan (toisen merkkisellä meni 20km matkalla toista litraa jäähdytinnestettä). Pahimmat savut tuli nimenomaan moottorijarrutuksella.
Omasta kun meni viimekesänä ahdin paskaksi ihan kirjaimellisesti paskaksi, niin öljytikun max -merkistä minimiin meni noin parin sadan kilsan matkalla. Viimeiset 20km muuten ei enää edes kiihtynyt kunnolla, turbo kuulosti joltakin jänisräikältä ja savua tuli ihan törkeesti, kun polki kaasua.
Tässä kunnossa oli kompuran siipi.
Alkoi savuttamaan pahasti
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
Lomareissulla (kauan sitten) kun oltiin Norjassa niin tankkauksen jälkeen pienen ajomatkan jälkeen totesin tien takanamme olevan vaaleaa savua täynnä; paniikinomaiset fiilikset pinnassa ysisatanen tien sivuun ja eikun nuuskimaan, dieseli siinä katkussa haisi. Mielestäni tankkasin bensaa, epäilen kuitenkin Statoilin miksanneen bensaan dieseliä.
Kotiin päästiin kunnialla ja savutus loppui aikanaan..paremmalla bensalla..
Kotiin päästiin kunnialla ja savutus loppui aikanaan..paremmalla bensalla..
9-3 SS -05
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
9-5 Aero -02
9000 CD 2.3T -91
Tech2
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
Ja vika korjattu. Eli turbohan se oli tullut tiensä päähän.
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
Hyvä että selvisi! Hyvin ne on korjaamolla sen turbon katsoneet
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
Joopasen joo, elikkä meidän femma rupesi tekemään hyvin samankaltaisia oireita. Sunnuntaina mökiltä tullessa ahdot ei nousseet kuin 0,2-0,3bar sidin mukaan ja tänään mökille mennessä ylämäkeen nostin vauhtia hiukan ja laitoin merkille kun nyki jonkun verran ja katsoin taustapeiliin niin karmaisevasti näin kun auto oli täräyttänyt ilmoille semmoisen vaalean savupilven että tuli melkein sonnat housuun. Nyt sitten ajoin helekkarin varovaisesti mökiltä kotiin kun oli pakko ja auton nopeasti parkkiin. Savua tuli enempi kuin menomatkalla ja tyhjäkäynnillä aika melkoisesti. Jähynestettä ei mielestäni ollut kadonnut, öljytikku näytti normaalilta, joskin vähän vajuneelta ja auton keulan tienoolla leijui lievä palaneen käry. Luulisi nestettä katoavan jos olisi kansipahvi? Pahvi on vaihdettu noin 15tkm sitten, olisiko se edes voinut jo antautua tuossa ajassa?
Ahtimena on palttiarallaa 150tkm ajettu Garrett. Jos se on se mennyt niin Mitsua tilalle, eikös vain? Ja tosiaan kiihdyttäessä tuli sellainen fiilis kuin ois paperituppo imuputkessa.
Ahtimena on palttiarallaa 150tkm ajettu Garrett. Jos se on se mennyt niin Mitsua tilalle, eikös vain? Ja tosiaan kiihdyttäessä tuli sellainen fiilis kuin ois paperituppo imuputkessa.
Jäsen #3551
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Saab 9-5 Aero '04 (KA), + 95, 96, 90, 900 malleja vuosilta '62-'91
Re: Alkoi savuttamaan pahasti
Vaikea uskoa että kannentiiviste olisi. T7-koneen tiivari kun on peltiä... Turbon välyksien toteaminen olisi oma ehdotukseni ja ahtoputken pään irroitus ic:stä. Jos ahtimessa on välystä ja ahtopytkessa on paljon öljyä, on turbon antautuminen syy savutukseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01