Nyt alkaa olla rakkaus autoon koetuksella.
Pelkkiin korjauskuluihin ja osiin on mennyt vuoden aikana ~3 500€. Sitten siihen renkaat yms tarvikkeet päälle, niin jippii. Nyt renkaidenvaihdon yhteydessä huomasin, että on tullut takaiskareista öljyt ulos --> vaihtoon. Tosin samalla ajattelin päivittää alustan muutenkin, mutta tuli katsottua jousijalkojen kuntoa ja eihän se hyvältä näyttänyt.
Nyt pelko perseessä, että saa laittaa nekin uusiksi. Huumori loppuu ja kulut nousee, mutta kait harrastuksien pitää maksaa.
Tuli vain mieleen, että hyvällä tuurilla tämä stintti maksaa sen 600 alusta + puslat päälle ja sitten vielä 800 uusista jousijaloista.
Olisikohan aika laittaa auto kiertoon huomaamattomasti, ennen kuin uppoaa yhtään senttiä rahaa lisää? Vai onko oma rakas auto vain totaalinen maanantaiyksilö ja kierre vain pitääkö kortit katsoa hamaan loppuun asti.
Autohan on siis 9-3 2.0t vm 2001. Ajettu kuitenkin alle 100tkm.
T: Jokaisen korjauksen jälkeen toivonut, että noh nyt tässä on käyttöautoa!
Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Re: Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Riippuu mitä haluaa. Takaiskarit motonetista alle satasen pari, ei sitä koko alustaa niiden takia ole pakko vaihtaa.
Etutolppiin joko ruosteiden poisto ja maalaus tai jos rokko on pitkällä niin hitsattavat holkit yläpäähän tulee paljon halvemmaksi kuin uudet tolpat. Foorumilla holkeista juttua.
Voi sitä harkintaa käyttää osien valinnassakin ja tietoa vaihtoehdoista aika hyvin löytyy täältä foomilta esimerkiksi.
Mihin muuhun kuin kuluviin osiin tai nesteisiin tuon verran rahaa on mennyt ? Renkaat, öljyt ja bensat nyt kuluu joka autossa.
Etutolppiin joko ruosteiden poisto ja maalaus tai jos rokko on pitkällä niin hitsattavat holkit yläpäähän tulee paljon halvemmaksi kuin uudet tolpat. Foorumilla holkeista juttua.
Voi sitä harkintaa käyttää osien valinnassakin ja tietoa vaihtoehdoista aika hyvin löytyy täältä foomilta esimerkiksi.
Mihin muuhun kuin kuluviin osiin tai nesteisiin tuon verran rahaa on mennyt ? Renkaat, öljyt ja bensat nyt kuluu joka autossa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Lisäksi on hyvä muistaa, että osia kuluttaa myös aika, ei pelkästään kilometrit. Ja autolla on kuitenkin ikää "jo" kymmenen vuotta. Välillä tuntuu, että tuo oma satku porsii jatkuvasti (ja niinhän se tekeekin, nytkin makaa konerikkoisena parkkipaikalla), mutta samalla tulee unohdettua se fakta, että auto ei ole uusi (ikää reilut 15 vuotta) ja ajoakin on takana jo 350 000.
Tosiaan: Mitä kaikkea tuohon hintaan on jo ehditty vaihtaa?
Hyvällä tuurilla olet tämän jälkeen jo vaihtanut / vaihdattanut kaiken siten, ettei seuraavaan viiteen vuoteen tarvitse moisia remontteja edes miettiä. Huonolla tuurilla vaihdat auton johonkin muuhun malliin / merkkiin ja saat samanlaisen tai pahemman pommin tilalle.
Tosiaan: Mitä kaikkea tuohon hintaan on jo ehditty vaihtaa?
Hyvällä tuurilla olet tämän jälkeen jo vaihtanut / vaihdattanut kaiken siten, ettei seuraavaan viiteen vuoteen tarvitse moisia remontteja edes miettiä. Huonolla tuurilla vaihdat auton johonkin muuhun malliin / merkkiin ja saat samanlaisen tai pahemman pommin tilalle.
Re: Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Suhteellisen karulta kuulostaa, ku itellä on prikulleen samaa vuosimallia mutta 180tkm ajettuna. Itse olen katellut ja ajatellut että ompas "hyvässä" kunnossa
...ei ainakaan tällä hetkellä näytä olevan kuluja tulossa, ellei sitten ite mielis päivitellä. Takajarrulevyt&palat uusin hetki sitten, ja huohotinpäivityksen tein, niin siinäpä oikeastaan ne kulut ja taas mennään 


Re: Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Autohan on vanha, ei siinä mitään. Etenkin letkut alkaa iän takia jo hapertua.
Mutta auton korjauslista:
Levyt + Palat kaikkiin nurkkiin. Edellisellä omistajalla oli seissyt niin pahasti, että tuli katsastuksessa sanottavaa asiasta.
Huohotinpäivitys
Ohjaustehostimen letkut porsi eli ne on uusia.
Konehuoneesta on laitettu uusiksi: Turbo, jakopää ja alakerran laakerit yms settiä (perinteinen huohotusvammainen yksilö).
Loppujen lopuksi lista on lyhyt, mutta kallis.
Ja tosiaan sitten olisi se iskarisetti ohjelmassa. Idea olisi laitta Monroe joka nurkkaa, niin saisi vähän tukevamman kulun. Ei oikein tuo Konin Sport Kitin laittaminen innosta, kun kyseessä ei ole mikään rataohjus ja aika paljon ajoa Helsingin mukulaisilla kaduilla.
Noista etutolpista, niin siitä on vähän kahdensuuntaisia viestejä, että kuinka hyvin ne holkit toimii ja laillisuus on tietysti yksi kysymysmerkki. Toinen asia on, että ite sitä ei pysty tekemään, niin löytyisikö foorumilta joku joka kykenisi auttamaan asian suhteen (mikäli se on tarpeellista)
Mutta auton korjauslista:
Levyt + Palat kaikkiin nurkkiin. Edellisellä omistajalla oli seissyt niin pahasti, että tuli katsastuksessa sanottavaa asiasta.
Huohotinpäivitys
Ohjaustehostimen letkut porsi eli ne on uusia.
Konehuoneesta on laitettu uusiksi: Turbo, jakopää ja alakerran laakerit yms settiä (perinteinen huohotusvammainen yksilö).
Loppujen lopuksi lista on lyhyt, mutta kallis.
Ja tosiaan sitten olisi se iskarisetti ohjelmassa. Idea olisi laitta Monroe joka nurkkaa, niin saisi vähän tukevamman kulun. Ei oikein tuo Konin Sport Kitin laittaminen innosta, kun kyseessä ei ole mikään rataohjus ja aika paljon ajoa Helsingin mukulaisilla kaduilla.
Noista etutolpista, niin siitä on vähän kahdensuuntaisia viestejä, että kuinka hyvin ne holkit toimii ja laillisuus on tietysti yksi kysymysmerkki. Toinen asia on, että ite sitä ei pysty tekemään, niin löytyisikö foorumilta joku joka kykenisi auttamaan asian suhteen (mikäli se on tarpeellista)
-
- "Viggen"
- Viestit: 524
- Liittynyt: Ti Touko 06, 2008 15:27
- Paikkakunta: Oulu
Re: Laitetaanko peli poikki ja auto vaihtoon
Itse en enää noiden remppojen jälkeen lähtisi autoa ihan heti vaihtamaan. Rahallisesti nuo remontit on kuintenkin yli puolet autosi arvosta, jota et myymällä saa pois. Toisekseen voit luottaa auton olevan nyt moottorin puolesta kunnossa.
Nuo jousijalat voivat olla lohduttoman näköiset ulkoisesti, kun se pinnoite niistä varisee pois, iskarit irroitettuasi vasta näet, kuinka paljon siellä on rautaa jäljellä. Toinen kommentti vielä alustaan liittyen, itse yllätyin kuinka mukava tuo Konin alusta on pehmeimmässä säädössään (tosin renkaat itselläni on 15 tuumaiset)
Nuo jousijalat voivat olla lohduttoman näköiset ulkoisesti, kun se pinnoite niistä varisee pois, iskarit irroitettuasi vasta näet, kuinka paljon siellä on rautaa jäljellä. Toinen kommentti vielä alustaan liittyen, itse yllätyin kuinka mukava tuo Konin alusta on pehmeimmässä säädössään (tosin renkaat itselläni on 15 tuumaiset)
#3929
Saab 9-3 ss -05
Saab 9-3 ss -05