Mulla meni reilu pari vuotta sitten aeron kytkimen vaihtohommaan tasan 657 euroa, sisältäen osat (LUKin kytkinpaketti), työn, sekä moottoriöljyn ja suodattimen. Paikallinen paja ei tiennyt mihin oli ryhtymässä, ja antoi etukäteen kiinteähintaisen tarjouksen kytkimen vaihdosta. Myyntitiskin kaveri totesi sitten autoa hakiessani, että oli muuten viimeinen tonnari johon lähtevät kytkinremppaa tekemään tämmöisellä hinnoittelulla. Olivat kuulemma tehneet "hiukan" ylimääräistä työtä, kun eivät olleet varmoja mitä kaikkea olisi pitänyt purkaa laatikon tieltä pois. Kyseinen putiikki on sittemmin vetäytynyt korjausbisneksestä kokonaan, ja keskittyy nyt pelkästään varaosakauppaan.horst kirjoitti: Täytyy nyt miettiä lähteekö itse tekemään, ~600eurolla saisi varmaan jo asennuskaljaakin ihan riittämiin
Kun tuosta aerosta losahti laatikko menneenä talvena, niin en edes viitsinyt alkaa kyselemään vaihtohommasta tarjouksia korjaamoilta kun tuntuvat nikottelevan jo paljon pienemmistäkin hommista. Vaihtotyö sujui itse tehden näppärästi pihalla, kunhan vain malttoi suunnitella homman tarkasti etukäteen foorumilta löytyneiden ohjeiden mukaan. Työkaveri lainasi auliisti palkin moottorin tukemiseen ja pultit vaihdelaatikon kohdistamiseen. Itse vaihtotyöhön upposi rauhallisesti tehden yhteensä ~12 tuntia. Kytkimen hilutkin tuli katsottua samalla läpi, ettei tarvitse ihan heti samaan hommaan ryhtyä...
-Juha