Tämmöinen https://picasaweb.google.com/jukka.koto ... 4270374402 jos löytyy auton papereiden joukosta niin siinä on kokoonpanotietoa tehtaalta.-Oksid- kirjoitti:Onko muuten autossa olemassa jossain jotain tarraa tms. josta voisi selvittää, millä varusteilla se on aikoinaan tehtaalta rullaillu? Hansikaslokeron kannessa on ainakin joku "siansaksaa" sisältävä lappu.
Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
9-3 SC 2.0T XWD A6 Vector -09
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Menneisyydessä: 9-3 1.9 TiDS -08, 9-3 2.0t -02, 900i -86 ... ja jotain ajoneuvoja
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Verolaput tuli ja ei edelleenkään kaduta auton vaihto.
Vaihdekeppi alkaa olla jos suht liukas liikkeinen. Öljyä ei ole vieläkään kulunut ja naftaa menee n.5,3l/100km. Nyt näytössä 5.4 lukema, mutta onhan sillä tullut kokeiltua ohituskiihtyvyyttä vähän enemmän, kuin edellisillä tankeilla.
Vielä kun saisi aikaiseksi ostettua sen koukun ja laturin niin paketti olisi valmis.
Ja tämä 2350km lukemalla.
Vaihdekeppi alkaa olla jos suht liukas liikkeinen. Öljyä ei ole vieläkään kulunut ja naftaa menee n.5,3l/100km. Nyt näytössä 5.4 lukema, mutta onhan sillä tullut kokeiltua ohituskiihtyvyyttä vähän enemmän, kuin edellisillä tankeilla.
Vielä kun saisi aikaiseksi ostettua sen koukun ja laturin niin paketti olisi valmis.
Ja tämä 2350km lukemalla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ei sitä kulukaan. Lähinnä täytyy tarkkailla ettei se kovin pahasti lisäänny vaihtojen välillä. Tämä koskee niitä jotka ajavat lyhyitä pätkiä, ja erityisesti talviaikaan.Öljyä ei ole vieläkään kulunut ja naftaa menee n.5,3l/100km.
Kannattaa huomioida.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Joo lähinnä vitsinä itsekin olen pitänyt tuota rasvan menekkiä.
Lyhyttä ajoa ei tule lähellekkään niin paljon kuin ysivitoselle, joten ongelmia ei sen suhteen pitäisi tulla.
Ja 10tkm välein vaihtelen öljyn.
Lyhyttä ajoa ei tule lähellekkään niin paljon kuin ysivitoselle, joten ongelmia ei sen suhteen pitäisi tulla.
Ja 10tkm välein vaihtelen öljyn.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Nyt on tehopäivitys asennettu ja kyllähän sitä muutosta tuli moottoriin ja sen luonteeseen. Paljon hanakammin kerää kierroksia ja vääntö jämäkämpää, näin ensi tuntumalla heiteltynä.
Katsotaan eteenpäin kunhan kilometrejä kertyy, lähinnä kiinnostaa tuon tehon ja väännön nousu kulutukseen. Ainakin tämä nykyinen tankillinen menee "leikkiessä" kun pitää varmistua että hummat ovat vielä tallissa
Katsotaan eteenpäin kunhan kilometrejä kertyy, lähinnä kiinnostaa tuon tehon ja väännön nousu kulutukseen. Ainakin tämä nykyinen tankillinen menee "leikkiessä" kun pitää varmistua että hummat ovat vielä tallissa
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Lisääntyy joka tapauksessa vähän, mutta on varmaan sen väärti.-Oksid- kirjoitti:Nyt on tehopäivitys asennettu ja kyllähän sitä muutosta tuli moottoriin ja sen luonteeseen. Paljon hanakammin kerää kierroksia ja vääntö jämäkämpää, näin ensi tuntumalla heiteltynä.
Katsotaan eteenpäin kunhan kilometrejä kertyy, lähinnä kiinnostaa tuon tehon ja väännön nousu kulutukseen. Ainakin tämä nykyinen tankillinen menee "leikkiessä" kun pitää varmistua että hummat ovat vielä tallissa
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Joo, se on mielenkiintoinen juttu, että Hirschillä polttoaineen kulutus hieman kasvaa, vaikka se monella muulla softalla pienenee.apu,apupoika kirjoitti:Lisääntyy joka tapauksessa vähän, mutta on varmaan sen väärti.-Oksid- kirjoitti: Katsotaan eteenpäin kunhan kilometrejä kertyy, lähinnä kiinnostaa tuon tehon ja väännön nousu kulutukseen.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Tämän hetkiset numerot:
3113km
Viimeisimmän tankillisen kulutus 4,6l/100km. 1450km näyttäisi pääsevän tankillisella.
Kokonais kulutus jossain 5.1-5-3 nurkilla.
3113km
Viimeisimmän tankillisen kulutus 4,6l/100km. 1450km näyttäisi pääsevän tankillisella.
Kokonais kulutus jossain 5.1-5-3 nurkilla.
#4568 Saabit 9-3 SS 1.9TTiD -11 (130hv) +200hv/+440Nm ja 96 V4 -77
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Auto 93 SC TTID 160hv, mittarissa 5027 km. Keskikulutus 5,72 l/100 km. Tietokone näyttää n. 0,3-0,4 l liian vähän. Tietääkö kukaan saako mittaria kalibroitua ???
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Pienellä näkyy menevän TTiDTämän hetkiset numerot:
3113km
Viimeisimmän tankillisen kulutus 4,6l/100km. 1450km näyttäisi pääsevän tankillisella.
Kokonais kulutus jossain 5.1-5-3 nurkilla.
Itsellä SID näyttelee lukemia 6.1 ~6.3l/100km sisältäen matkaa ja kaupunkin (tosin melko lyhyttä ajoa nyt viime päivinä), tuntuu vitosella alkavalle lukemalle pääseminen vaatia lähestulkoon pitkää matka-ajoa, vähän kaupunkipyöritystä ja eka numero on kutonen. Vai olisikohan siinä paljon puhutussa EPG-venttiilissä jo sanomista, mittarissa tällä hetkellä reilu 38tkm ...
-Saabisti jo vuodesta 2011-
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Saab 9-3 Sport Combi Vector Business 1.9 TiD 2009 *Hirsch*
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Automaatti Aero SC näyttelee n.7 litran lukemia ja todellinen pyörii kahdeksan pinnassa. Vaimo pääsee lähes litran vähemmällä Kaupunkivoittoinen meno tarvii lähes kymppilitran..
Eli nuo uudet TTiD "ekomallit" menee oikeasti vähemmällä.
Eli nuo uudet TTiD "ekomallit" menee oikeasti vähemmällä.
Saabclubin jäsen #1079
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Saab 900 Aero T16S Talladega red
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
-06 2.8 aero SC hirsch performance ottaa näin omassa ajossa sitä 10,5 l/100km ja itelle tuntuu ainakin vähältä siihen nähden miten sille tulee kenkää annettua
Tosin matka-ajossa (100-120) se tippuu sinne 8,0 helposti
Tosin matka-ajossa (100-120) se tippuu sinne 8,0 helposti
Saab 9-3 SC 2.8T V6 Aero -06 (Hirsch)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Honda CRF450R -09 Supermoto (Kilpamoto)
Honda CBR637 (rakennettu)
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Liittynee siihen että Hirsch täyttää edelleen tyypitetyt päästörajat (=laillinen), muut virisoftat ei.baasenar kirjoitti:Joo, se on mielenkiintoinen juttu, että Hirschillä polttoaineen kulutus hieman kasvaa, vaikka se monella muulla softalla pienenee.apu,apupoika kirjoitti:Lisääntyy joka tapauksessa vähän, mutta on varmaan sen väärti.-Oksid- kirjoitti: Katsotaan eteenpäin kunhan kilometrejä kertyy, lähinnä kiinnostaa tuon tehon ja väännön nousu kulutukseen.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Olet näköjään tehnyt tarkan selonteon noista muista virisoftista vai onko tuo vain arvailua ja olettamusta?jcarlson kirjoitti:Liittynee siihen että Hirsch täyttää edelleen tyypitetyt päästörajat (=laillinen), muut virisoftat ei.baasenar kirjoitti:Joo, se on mielenkiintoinen juttu, että Hirschillä polttoaineen kulutus hieman kasvaa, vaikka se monella muulla softalla pienenee.apu,apupoika kirjoitti: Lisääntyy joka tapauksessa vähän, mutta on varmaan sen väärti.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2652
- Liittynyt: Ti Maalis 06, 2007 10:39
Re: Nyt taitaa alkaa 9-3 aika!
Ainakin omassa bensavehkeessä kulutus tipahti "hienosäädettynä". Tämä oletus omalla kohtaa näiden disukoiden kulutuksen kasvamisesta ei perustu omaan kokemukseen, vaan juurikin näihin "huhupuheisiin"!